Abrera

Argumentari sobre les eleccions del 20D
Descarrega en PDF

El 27S vam guanyar el plebiscit, tenim un mandat democràtic del poble. L'estem fent realitat al Parlament i l'hem de defensar a tot arreu.
El 20D anem a Madrid a defensar el vot dels ciutadans. Anem a explicar que a Catalunya ja hem decidit, perquè som i serem sobirans. Som República.
Perquè l'Estat és un mur que es nega a reconèixer la sobirania de Catalunya. Ni Estatut, ni concert econòmic, ni 9N. I ara ni amb el 27S. Portem 10 anys d'involució democràtica i laminació de drets i llibertats que posa en risc el benestar de les persones. No podem esperar més.
I malgrat haver esdevingut majoria al Parlament, l'Estat es nega a abordar el tema democràticament, sinó que aplica el Codi Penal. El món ens mira i no entén perquè l'Estat persisteix en el cop de porta a la democràcia i a les urnes.
I és justament ara, que no ens podem entrebancar per diferències i personalismes entre nosaltres. L'objectiu comú que perseguim tots és la República catalana. Per això l'acord és imprescindible. I ens estem deixant la pell per fer-lo possible.
No volem seguir pagant un Estat que ens va a la contra i maltracta econòmicament els treballadors, els joves, les famílies, la gent gran i els empresaris. Un Estat que treballa pels bancs, les elèctriques i actua contra els ciutadans. Un Estat que ens prohibeix al Parlament ajudar els que més ho necessiten.
Amb aquest panorama, la reforma de la Constitució de C's, PP i PSOE és la contrareforma per recentralitzar l'Estat i liquidar l'autogovern.
I no té cap sentit seguir demanant referèndums aquí, que mai autoritzaran allà. És la nova versió del conte de fades del federalisme, amb menys credibilitat que «l'apoyaré» d'en Zapatero.
És més fàcil fer la República catalana que no pas reformar la Monarquia espanyola. Perquè Som República, és a les nostres mans i depèn de les urnes.
Per això volem culminar el procés. I Ho farem bé. Amb la força de la majoria d'un Parlament escollit democràticament, hem iniciat un procés constituent a les urnes, que acabarà d'aquí 18 mesos, també a les urnes.
Ja hem començat a fer la República de les persones lliures i iguals. Volem fer un nou país net i just,una nova socialdemocràcia, una societat del benestar avançada, diversa, inclusiva i cohesionada, amb una economia competitiva de base exportadora i industrial, on tothom pugui guanyar-se la vida.
I el 20D anem a Madrid a reivindicar-ho, i a explicar-ho al món. Explicarem que volem ser bons veïns dins una Europa federal.

Som República. Defensa el teu vot!