Abrera

MOCIÓ PEL DRET A DECIDIR, EL REFERÈNDUM DEL 9N I LA REPÚBLICA CATALANA
Descarrega en PDF L'abdicació del Rei Joan Carles I és la reacció de l'Estat espanyol davant la crisi institucional i del sistema de partits tradicional que viu la democràcia espanyola. La imposició del Regnat de Felip VI és una reacció al desprestigi de la monarquia espanyola i arriba en un moment en què l'objectiu de les institucions de l'Estat és el d’avortar com sigui el procés democràtic d'autodeterminació de Catalunya, que té com a fita el 9 de novembre de 2014, data en què la ciutadania de Catalunya decidirem el nostre futur polític.
Som davant una imposició per la via ràpida del nou Rei Felip VI als catalans que no compta amb cap aval democràtic ni l'opinió de la ciutadania. El sistema polític de la monarquia parlamentària, inspirat, nascut i establert a partir dels principis del règim dictatorial franquista, ha dilapidat en 40 anys el suport que havia rebut d'una majoria de la societat catalana, en un context de pacte constitucional i soroll de sabres que volia deixar enrere la dictadura.
Avui l'Estat espanyol simula l'inici d'una segona transició política, amb la paradoxa de fer-la per la via ràpida i sense cap debat de fons, impedint l'exercici del dret a decidir. Tal intent opera en paral·lel a la transició que els catalans ja fa 5 anys que hem impulsat: des del procés de les consultes, fins la primera gran manifestació de rebuig a la sentència del tribunal constitucional de 2010, passant per l'Onze de setembre de 2012 i la Via Catalana de 2013. El resultat ha generat una majoria social favorable a la independència, on la pràctica totalitat de la ciutadania vol votar el nostre futur polític, i acceptar-ne els resultats siguin quins siguin.
Som partidaris que la democràcia s'imposi arreu, i conseqüentment, que la ciutadania d'arreu pugui decidir sobre les seves institucions de govern. Sobre l'abdicació del rei i del no debat a l'entorn de monarquia o república, defensem la forma de govern que serveixi millor a la ciutadania. Aquí i a tot arreu defensarem el model que iguala la ciutadania davant la llei, i que evita que l'interès públic esdevingui privilegi d'uns pocs. El poder mai pot ser dinàstic, sinó que s'ha de fonamentar sobre el principi democràtic i la voluntat popular.
Expressem la solidaritat amb els republicans espanyols i alhora demanem que aquests respectin i donin suport al procés català, que té com a fita el referèndum del 9N per decidir el futur polític del poble català.
Expressem el compromís i lleialtat amb la República catalana. La república dels ciutadans lliures, iguals i sobirans que compartim una terra, una història, una llengua i una cultura catalana. Som un sol poble dins una societat diversa i cosida per l'anhel d'un futur millor per a tothom, vingui d'on vingui, parli la llengua que parli.