Aiguafreda

Totes les notícies

Ple extraordinari per la transparència i la participació.

Vist el poc respecte de l'equip de govern cap a la normativa que regula els plens ordinaris i la urgència de les mocions que volíem presentar al passat ple, ens veiem en la obligació de presentar un Ple Extraordinari sobre Participació Ciutadana i Transparència, on reclamem la creació de Comissions Informatives de portaveus, per les Escoles Velles, i per gestionar la situació post-Covid des de les àrees d'Economia, Sanitat i Afers Socials. Mireu els acords que presentem.

mapa daiguafreda

No als pressupostos

El passat dijous 12 de desembre va tenir lloc el Ple extraordinari sobre els pressupostos. Per què hem votat que NO? Valorem negativament aquests pressupostos perquè no estan fets amb la voluntat que els veïns i veïnes ni els grups municipals hi puguin participar, tal i com expressàvem en el nostre Pla d’Acció Municipal (programa electoral). Valorem negativament que el pressupost augmenti en uns 50.000€ però les inversions baixin en 200.000€. Valorem negativament la poca inversió en cultura i per a les entitats del poble. Valorem negativament que no hi hagi una aposta clara i d’aplicació a curt termini en termes de sostenibilitat i mitigació del canvi climàtic. Valorem negativament que no hi hagi un pla de promoció econòmica (comerç i indústria) tal i com reclamàvem al nostre Pla d’Acció Municipal. Tot seguit podeu veure el pressupost per l'any 2020 aprovat per l'equip de Junts per Aiguafreda.

Ple extraordinari a la vista!

El grup municipal ha presentat, per primer cop a Aiguafreda, un Ple extraordinari sobre la Festa Major, amb aquest arguentari i aquest ordre del dia: "De tots és sabut que la Festa Major d’Hivern és un dels actes més importants i que genera major nombre de visitants al nostre municipi. De fet, fins i tot Els Catarres li han dedicat una cançó. S’hi concentren en pocs dies moltes activitats sobretot culturals i lúdiques. Des d'ERC-Aiguafreda demanem la convocatòria d’un Ple extraordinari amb el següent ordre del dia: 1. Aclariment detallat per part de l’Equip de Govern de l’estat actual de les decisions preses en l’organització de la Festa Major dels Quint@s’19. 2. Quina és la distribució de tasques i responsabilitats entre l’Ajuntament i els Quint@s en l’organització de la Festa Major? 3. Quin mecanisme utilitza l’Ajuntament per al seguiment i control econòmic de la Festa Major? 4. Proposta de creació d’una Comissió Especial de la Festa Major amb representants de tots els grups municipals i de totes les entitats que hi participen. 5. Proposta de creació d’un protocol de Festa Major amb totes les accions temporitzades que s’han de realitzar per organitzar correctament la festa. 6. Proposta de creació d’unes bases de contractació dels diferents grups d’animació, màgia, musicals, etc. que puguin participar a la Festa Major. 7. Proposta de creació d’un mecanisme de participació ciutadana per a decidir els diferents actes de la Festa Major. 8. Proposta de creació d’una subcomissió econòmica formada per almenys representants de tres entitats diferents encarregada de gestionar, controlar i fer públics els ingressos i despeses de la Festa Major." Ara restem a l’espera de la confirmació de la data d’aquest Ple que, de ben segur, serà interessant. Salut i república! ResponReenvia

presentació PAM

Presentem el PAM (Pla d'acció municipal 2019-2027)

Aquest diumenge hem començat a repartir el nostre Pla d'Acció Municipal pels propers vuit anys. Un document on hem plasmat el nostre projecte amb les idees bàsiques del republicanisme: treballar per les persones, dinamitzar l'economia, potenciar la cultura, promoure la sostenibilitat i la transparència, i la participació ciutadana. Trobareu totes les propostes al document adjunt. La secció local d’ERC-Aiguafreda tenim molt clar el model de poble que volem: un poble viu, obert, just, dinàmic, participatiu, sostenible, transparent. Som un grup ric i divers de persones capaces i eficients que ens hem compromès a tirar endavant aquest projecte: Marc Pedrosa, Borja Pons, Cristina Martín, Salvador Pujol, Susanna Colomer, Albert Parareda, Montse Lozano, Gal·la Blanch, Mònica Colomer, David Salvans i Josep Sellas. Creiem que Aiguafreda necessita un canvi. No volem un poble que es va morint a poc a poc, volem un poble viu, despert i actiu. I ho farem possible.

Presentació de la llista electoral

El passat diumenge 24 de març va tenir lloc l'acte de presentació de la llista electoral, amb la presència de l'alcalde de Bigues i Riells, el senyor Joan Galiano, i el senador santcugatenc Bernat Picornell. El cap de llista i candidat a l'alcaldia Marc Pedrosa va desgranar els principals eixos del programa electoral: la justícia social, la sostenibilitat, la cultura i la participació i transparència. L'alcalde de Bigues i Riells ens va contar la seva experiència com a alcalde novell, i com ha aconseguit baixar impostos i eixugar el deute de l'ajuntament, a més de millorar la vida dels seus conciutadans. El jove senador ens va animar a tirar en davant la campanya basada en les persones i els valors republicans.

No hi haurà llista unitària a Aiguafreda

Comunicat: Després de diversos intents fallits finalment no ha estat possible concretar la llista unitària independentista de cara a les properes eleccions municipals. Ens hagués agradat poder-vos donar una notícia diferent ja que, com vam dir, la llista unitària tindria molta més força a nivell de representativitat, però el fet de no haver-ho aconseguit ens dóna encara més força per tirar endavant el nostre projecte i aconseguir, si el poble d'Aiguafreda ho vol, un nou ajuntament per a ERC, el partit polític independentista, republicà i progressista per excel·lència.

Esquerra present al primer aniversari del 1O

El passat diumenge 30 de setembre va tenir lloc l'acte de celebració del primer aniversari del Referèndum de l'1 d'octubre. I la secció local d'esquerra també hi vam ser presents, com no podia ser d'altra manera. Aquí us passem l'enllaç de la notícia que va sortir a VOTV: http://votv.alacarta.cat/aiguafreda/noticia/aiguafreda-commemora-el-dia-del-referendum-a-la-placa-1-doctubre

Ple al col·loqui amb Ernest Maragall i Marc Pedrosa

L'acte de presentació del nou candidat d'ERC-Aiguafreda, Marc Pedrosa, a les municipals i que ha comptat amb l'apadrinament d'Ernest Maragall ha estat tot un èxit. Marc Pedrosa ha remarcat la il·lusió de l'equip que està confeccionant per tirar endavant el seu projecte de fer una Aiguafreda més oberta i participativa, recuperant les Escoles Velles com a equipament municipal i activant uns plans d'ocupacions realment útils com a principals propostes. Ernest Maragall ha posat l'èmfasi en fer una República efectiva, un govern que es complementi amb l'equip que treballa des de Brusel·les, ampliant la base social per negociar amb Madrid, quan es vegin obligats, i poder assolir la plena independència. Ha remarcat la idea de persistir, de seguir endavant, de no defallir, encara que el camí no serà fàcil.

Col·loqui amb Ernest Maragall

El proper dimarts 10 d'abril visitarà Aiguafreda el diputat independent d'ERC Ernest Maragall per participar en un col·loqui sobre la República Catalana, d'on venim, on anem, com ho farem. L'acte tindrà lloc a les 19:00 a la Sala del Camp d'esports, al costat del pavelló, i també intervindran, entre d'altres, l'Oriol Ramon, president d'ERC Vallès Oriental i en Marc Pedrosa, proclamat fa poques setmanes en assemblea candidat a l'alcaldia de les municipals del 2019.