local

Actualitat > local


Comparteix


Diumenge, 28 de març del 2010

ESQUERRA: EL POBLE QUE VOLEM

Esquerra Republicana del País Valencià, creu que va a ser fonamental pel nostre futur l’elaboració encertada del Pla General d’Ordenació Urbanística (PGOU). Important per a la qualitat de vida i la convivència de totes i tots, imprescindible per a UN MUTXAMEL PER VIURE I CONVIURE com deia el nostre lema en l’anterior campanya electoral.
Com a primera reflexió ens ocuparem de la possibilitat de creixement de sol declarat urbà o urbanitzable.
El document “ Anàlisi del teixit construït”. (document que pertany al conjunt d’Estudis Previs per a la redacció del PGOU de Mutxamel) acaba amb la següent frase:
“Aquests resultats deurien ser considerats, per a la planificació i desenvolupament de nous sectors.”
Aquestos són els resultats dels que parla l’estudi:
Segons aquest document si es construeix tot el que està planificat ja en el nostre poble, “potencial d’edificabilitat al 100%” de tot el terreny qualificat, arribarien a més de 52.000 habitatges; un Mutxamel per al voltant de 110.000 habitants. Tot això sense haver d’afegir més sòl urbanitzable.
Tot seguit afirma que actualment ja tenim edificat un poc més de la meitat d’aquest potencial màxim (un 52,47% ) cosa que vol dir que hi tenim ja edificat un poble per a 62.000 persones, i això que actualment som uns 24.000.
Té algun sentit plantejar-se el creixement urbanístic en el nou PGOU?, té sentit l’ocupació de més territori a curt o mitjà termini?
Segons previsions d’aquest mateix estudi previ, en un escenari de creixement optimista, seguint l’actual dinàmica de creixement de població, a Mutxamel, el 2017 arribarien a 27.871 habitants, i al 2022 a 32.000 h....i tant que optimista! (avui, amb una crisi intensa i llarga, ni els més optimistes creuen que anem a créixer a ritmes tan intensos).
Tornant a les preguntes. Té algun sentit plantejar-se el creixement urbanístic en el nou PGOU?, té sentit l’ocupació de més territori a curt o mitjà termini?
Esquerra pensa que la “SOSTENIBILITAT DEL FUTUR” es basa en primer lloc, i fonamental en la planificació d’un “FUTUR SOSTENIBLE”
Cal tenir en compte, per un altre costat, que només els dos últims anys de “boom” urbanístic i segons dades del Col•lege Oficial d’Aparelladors i Arquitectes d’Alacant i publicades (Informació 16/08/09), els mandataris de l’ajuntament de Mutxamel varen visar la construcció de 2302 “viviendas” nous habitatges per al voltant de 5000 persones, quasi la quarta part dels veïns de l’actual Mutxamel. És aquest fet una irresponsabilitat? Sí.
Això no té res a veure, ni en govern d’esquerres, ni progressista, ni verd , ni sostenible.
En el qüestionari per al Pla de Participació Pública del concert previ del PGOU la primera de les preguntes diu:
¿Cal crear noves zones residencials i dotacions per un futur creixement del municipi? mesclant-ho tot a propòsit!, noves residències i noves dotacions .
Esquerra pensa que no, residencials clar que no, les dades descrites anteriorment ens mostren que no estaria justificat. No perquè Mutxamel necessite o no créixer més com resa una de les respostes, sinó perquè el creixement urbanístic ja se’ns ha imposat sobrepassat, excedit; i de segur, ja està cobrat i amb molta probabilitat, mal gestionat; perquè, no ens ha solucionat cap del greus problemes que tenim i que ara ha d’afrontar i solucionar el PGOU.
Esquerra (ERPV) demana serietat en primer lloc, i també és exigible informació i debat.
Per a Esquerra Republicana els reptes són tècnics però sobretot són d’ambició i creativitat, i per això cal alguna cosa més que un qüestionari, cal una veritable participació social i política.

Tenint en compte això:
• Esquerra Republicana Mutxamel demana que en cap cas el nou PGOU incorpore més zones del territori per a desenvolupament urbanístic residencial.
• Esquerra demana que en tot cas si s’incorpora alguna nova zona que ho siga exclusivament com a zona dotacional, i sols si els projectes dotacionals no es poden desenvolupar en terreny ja qualificat.

• Esquerra està totalment en contra de la reserva de terreny per a nous camps de golf.

• Esquerra Republicana del País Valencià en Mutxamel aposta per un tractament específic de la zona d’horta de Mutxamel que encara es conserva i que circumda el nucli urbà, que li aporte la possibilitat de subsistir, que li aporte protecció.


Antoni Mulet Grimal
President de la secció local d'Esquerra a Mutxamel.

compartir Agrega   La Tafanera Technorati Delicious Facebook Google


logo
rss