Alcanar

Insta a l'ajuntament d'Alcanar a rebutjar les retallades de CiU en el servei d'Ambulància

• Joan Roig, regidor de sanitat
Alcanar disposava del servei d’ambulància les 24 hores des de fa vint anys, però amb la nova licitació del servei la Generalitat redueix el servei a 12 hores

És per això que el regidor de Sanitat de l’Ajuntament d’Alcanar, Joan Roig, ha registrat aquest matí a l’Ajuntament, en nom del Grup Municipal d’Esquerra Republicana, una moció en què s’exposa la situació i recorda que l’Àrea Bàsica de Salut (ABS) la Ràpita – Alcanar dóna servei a més de 25.000 habitants, de manera que és una de les zones amb més càrrega assistencial de la zona. Amb tot, ‘la Generalitat no ho ha tingut en compte i només destinaran una ambulància durant 24 hores a la Ràpita i una durant 12 hores a Alcanar, un servei insuficient, sobretot tenint en compte que Alcanar té tres nuclis de població: Alcanar, les Cases d’Alcanar i Alcanar Platja’, ha dit Joan Roig, que ha afegit que ‘la sinistralitat de l’N340 a la zona també és un dels serveis que cobreix l’ambulància d’Alcanar; esperem que no haguem de lamentar cap desgràcia per no tenir la cobertura del servei d’ambulància que necessitem’.

El regidor de Sanitat ha explicat que en la moció demanen a la Generalitat de Catalunya que es mantinga el servei d’ambulàncies a Alcanar durant les 24 hores del dia i que l’Ajuntament d’Alcanar, d’acord amb el segon punt de la proposta d’acords, enviarà aquesta petició a tots els grups parlamentaris de Catalunya, a més del Govern de la Generalitat .