Alcanar

I LES DONES?

Anna Chillida – Portaveu de l’Assemblea Nacional de Dones de les JERC

Composició de l’Ajuntament d’Alcanar: 13 regidors; 10 homes i 3 dones. Traduïts a percentatges significa que només un 23% del màxim òrgan de representació del nostre poble són dones. Percentatge que, sincerament, no fa justícia a la població.
I, si analitzem d’on provenen aquestes regidores veiem que d’un sol partit: Esquerra Republicana de Catalunya. Des que, el passat mes d’abril, quan la regidora del PSC Aina Valsells i Galve va renunciar al seu càrrec de regidora i fou substituïda per Oriol Torres al juny; ERC és l’única força política que aporta representació femenina a l’Ajuntament.
Les dones no som un 23% de la població, no, en som la meitat i que aquesta meitat de no estiga ben representada en els llocs de decisió i transformació de la societat és una pèrdua de riquesa, i també una falta de democràcia i justícia. És una qüestió d’igualtat, de drets bàsics de qualsevol persona però, al mateix temps, no estar ben representades implica una pèrdua d’una visió important, d’una mirada diferent a la tradicional i de la manera de fer de les dones. Hem de canviar la política i això suposa incorporar-nos de forma activa, a qualsevol nivell, i, per això, és important que els partits polítics no estiguen preocupats només per complir la quota de paritat a les llistes de les eleccions sinó en aconseguir que la igualtat es trasllade a tota la legislatura.
No en dubteu: farem del nostre un país avançat amb igualtat de gènere. I a ERC ho tenim clar, l’Ajuntament del poble ha de ser el primer pas.