Alcoi

Aparegut a l'AM

Esquerra Republicana valora com a "estrany" el pacte entre Compromís i els independents contestans. Crida l'atenció que aquest pacte es produïsca de bestreta donada la trajectòria de Compromís i el seu valencianisme i projecte de País que contrasta amb la falta d'ideologia i definició del Col·lectiu 03820. Crida l'atenció, també, que el Col·lectiu 03820 haja acceptat eixa unió per l'animadversió que mostraven als pactes durant la passada campanya electoral, arribant a comparar els pactes com una manera de vendre's. Crida l'atenció perquè Compromís té un programa i un projecte definit mentre que el col·lectiu ha estat un partit amb l'únic mèrit de nodrir-se del malestar general dels socarrats però que no ha complit amb les expectatives inicials durant la present legislatura que s'acaba.

Esquerra Republicana critica l'eslògan del Col·lectiu 03820-Compromís "Junts Podem. Juntes Guanyem". Des d'Esquerra Republicana denunciem el que creiem que és un intent de confondre la gent perquè, casualitats de la vida, Guanyem i Podem són plataformes ciutadanes i moviments sorgits del 15-M i, per tant, la utilització de l'eslògan pot induir a confusió entre molts socarrats. Des d'Esquerra Republicana de l'Alcoià i el Comtat denunciem la falta d'ètica i demanem que deixen d'utilitzar certes consignes que puguen donar peu a confusió amb els nous moviments "Guanyem" i "Podem (Podemos)" que res tenen a veure amb la nova coalició local.

Ara apareixen en l'horitzó dos interrogants immediats:

Primer: El Col·lectiu 03820 defensava, en les passades eleccions, que governara a Cocentaina la llista més votada. La nova coalició seguirà en aquesta línia? Donaran suport a la llista més votada independentment del programa que oferisquen per a Cocentaina?

Segon: a les passades eleccions el Col·lectiu 03820 es desmarcava de la classe política menyspreant-la, sense tenir en compte que ells, al presentar-se a les eleccions, ja feien de polítics. Si una de les màximes de Joan Fuster era que la política la fas o te la fan, s'enorgulleix ara el Col·lectiu 03820 de fer política per millorar el benestar de la gent? O continuen negant que fan política? Una feina, per cert, ben noble.

Grup Comarcal d'Esquerra Republicana
/alcoiacomtat i @alcoiacomtat