Alcoi

sobre primàries Compromís/03820 Cocentaina

Com en qualsevol projecte de partit, les il·lusions i també les dificultats comencen des del minut zero. A Cocentaina, la coalició Col·lectiu-Compromís s'ha vist esguitada per una polèmica entre un dels seus candidats i una veïna del poble mitjançant una xarxa social.

Per a qualsevol que haja seguit la polèmica, es pot llegir clarament que, dels dos, la veïna de Cocentaina és la primera en faltar al respecte. El candidat de la Coalició Compromís respon a les provocacions i s'inicia un encreuament de declaracions que terceres persones s'encarreguen d'arreplegar del mur personal de l'afectat i difondre per tot arreu.

Si la inscripció de persones independents en la llista del Col·lectiu Compromís era un plus i una cosa bona i fantàstica fa només uns pocs dies, ara, i arran aquesta polèmica, una persona "autoritzada" de la formació declara que el candidat "polèmic", senzillament és un independent, que ni és del Col·lectiu ni tampoc de Compromís. És a dir, que es desentenen d'un candidat que, fins llavors, era un company i un valor afegit en qualitat d'independent. Com si la cosa no anara amb ells, vaja.

La gestió d'aquesta picabaralla entre dos veïns de Cocentaina s'ha resolt amb l'expulsió del candidat de la Coalició sense ni tan sols comunicar-ho a l'interessat que ho ha hagut de llegir en ARAMULTIMÈDIA. Una expulsió de les llistes sense seguir les garanties mínimes bàsiques entre gent democràtica (parlar amb l'interessat i, si escau, possible expedient disciplinari o expulsió...)

Teixir complicitats entre partits és molt complicat. Sobretot s'han de buscar afinitats. Allò important no és anar més ràpid, sinó arribar més lluny. En Esquerra Republicana ho sabem molt bé i per això donem una importància cabdal a partits i persones que tinguen un bon currículum en defensa de la nostra llengua i la nostra cultura; una estima de la nostra gent i les nostres tradicions. Els valencianistes de totes les sensibilitats tenen cabuda dins d'Esquerra Republicana. Més que mai el valencianisme ha d'estar unit.

Per això, fa temps que estem portant endavant xerrades arreu del País: "Cap a la República del País Valencià" (si voleu, us podeu informar mitjançant Facebook). Properament organitzarem actes a la comarca i a Cocentaina. Us informarem quan estiga tot enllestit.

Joan-Vicent Sellés

Esquerra Republicana del Comtat i l'Alcoià