Alcoi

Crònica de la Festa d'Esquerra a Girona

Festa Girona (abril '07)
•El diumenge 15 d’Abril al Parc de la Devesa de Girona es va celebrar la Festa d’Esquerra, a la que va assistir el candidat a l’alcaldia d’Alcoi Josep Cortés. A la festa es va fer la presentació de les 700 candidatures dels Països Catalans. En primer lloc al voltant de les 12:30 hores, a les escales de la catedral de Girona es van fer les fotos de tots els candidats amb els actuals dirigents d’Esquerra de Catalunya: Josep Lluis Carod Rovira i Joan Puigcercós.

Van actuar alguns grups de musica popular, trabucaires. També hi havia guarderia, jocs per a infants, una fira d’entitats sindicals socials i mediambientals. Entre elles, cal destacar el treball dels joves d’Esquerra Republicana del País Valencia (JERPV), no sols per aquest dia, sinó pel que fan tots els dies a les seues poblacions i ciutats.

Josep Cortés va poder compartir experiències amb els joves al llarg de tot el viatge i ens comentava: “és digne d’admirar el treball, la il•lusió i l’empenta amb la que s’organitzen i es mobilitzen. Si la il•lusió amb la que ells treballen la tinguera molta més gent estic segur que els Països Catalans ja serien independents.”

Hi ha joves que esperen complir els 15 anys per poder entrar a formar part dels JERPV. Amb solament 18 anys estan fent conferències als instituts sobre la Guerra de Successió, que ara compleix 300 anys, i amb vídeo inclòs. A les butxaques portaven més de deu models diferents d’enganxines amb tot tipus de reivindicacions...

Es feu un dinar popular a una xopada i, tot seguit, la presentació de les candidatures, mentre un grup de malabars composaven a poc a poc el mapa dels Països Catalans.

Van parlar la portaveu del País Valencia i el de les Illes Balears i després alguns candidats de les ciutats mes importants de Catalunya. Finalment van exposar Joan Puigcercós i el Carod Rovira.