Altafulla

Totes les opinions

Jordi Molinera i Poblet

Any nou, noves idees: govern de l’EINA.

Amb l’arribada del nou any veiem a tots els mitjans de comunicació com l’acció del govern es multiplica: anuncis d’asfaltats de carrers, inauguracions de remodelacions de places que fa 4 anys no van voler arreglar, compres de vehicles per la Brigada… tot plegat són accions normals, que ja està bé que es facin, de qualsevol ajuntament. Són aquelles accions mínimes que s’espera d’un govern; no tenen res d’extraordinari.

Alba Muntadas i Olivé

L’EINA, compromesos amb Altafulla i amb el territori

En el darrer ple l’EINA vam defensar dues mocions en defensa del territori en nom de la Plataforma SOS Baix Gaià. Una de les mocions rebutjava les obres d’ampliació de l’A7 considerant que, a més a més de ser una nova agressió a una zona ja molt sobrecarregada d’infraestructures, el 2021 s’acaba la concessió de l’AP/, amb la qual cosa l’autopista podria passar a ser gratuïta sent l’alternativa a la N-340.

Jordi Molinera i Poblet

A l’Ajuntament i a la Festa Major cal participació!

La gent de l’EINA dediquem molt del nostre temps a parlar d’Altafulla amb tots aquells veïns i veïnes que volen seure amb nosaltres entorn una taula. Un dels temes que se’ns exposa sovint és la poca conveniència de les inversions imposades per Alternativa i acatades pel PDeCAT. La remodelació “a la barcelonina” de la Via Augusta era una prioritat per Baix a Mar, o potser hauria estat millor fer petites actuacions de millora a altres espais molt més degradats del barri? Era necessari enviar la Biblioteca al costat de l’estació de tren, o s’hauria d’haver ampliat l’espai cèntric, tal com recomanava la Generalitat, que tenia a les Teresa Manero? Al Casal La Violeta s’hi han de fixar cadires com vol el govern municipal o ha de continuar sent un espai polivalent com ens agradaria a l’EINA? Cal abocar anualment a la platja sorra per valor de 200.

Dani Franquès i Marsal

La importància de l’Alberg de joventut

Cada dia arriben entre 20-50 menors estrangers sols a Catalunya, aquesta situació d’emergència de país, ha fet que alguns d’aquests menors estiguin a l’alberg d’Altafulla. Des de l’EINA, no ens volem quedar de braços plegats i som conscients que s’ha treballar des del municipi conjuntament amb la Generalitat i els tècnics. En el darrer ple municipal presentàvem una moció d’urgència per crear un consell sectorial, i amb sorpresa, vèiem que des de l’equip de govern es rebutjava i no s’acceptava el debatre amb l’excusa que l’alcalde ja havia demanat una valoració als tècnics.

Jordi Molinera i Alba Muntadas

La CoAlcaldia: el govern republicà.

La gent de l’EINA col·laborem econòmicament en diversos projectes socials. Un d’ells va ser l’elaboració d’un documental sobre l’autodeterminació i autogestió (és a dir, sobirania) del Kurdistan. A canvi d’aquesta col·laboració, els productors del documental ens van oferir una xerrada sobre feminisme al poble kurd. Un dels conceptes que ens van explicar és el de “Hevsevok”, que vindria a voler dir “sistema de colideratge”.

Transparència? Participació?

Al darrer Ple veiem com l’alcalde contractava un arxiver per traslladar l’Arxiu a la nova biblioteca sense tenir en compte els informes negatius dels dos màxims funcionaris de l’Ajuntament, el secretari i la interventora. Aquests informes es basen principalment en el fet que no s’han garantit els principis de publicitat i pública concurrència per contractar un treballador públic. És a dir, que l’alcalde contracta qui ell vol, sense publicitar el lloc de treball com s’ha de fer en qualsevol contractació pública.

Jordi Molinera i Poblet

El campió del triatló, suspèn en transparència. Canviem-ho!

La clau de tot sistema polític és la participació i això va relacionat amb la transparència. Un dels temes més discutits al Ple ha estat el futur de la Biblioteca, que està al bell mig del poble, i Alternativa va decidir, sense tenir en compte l’opinió dels altres, enviar-la al costat de l’estació de tren. Mentre la regidora de Cultura s’amagava evitant convocar un Consell Sectorial per parlar de la Biblioteca, l’EINA ens vam moure i vam parlar amb responsables tècnics del Servei de Biblioteques de la Generalitat.

Alba Muntadas i Olivé

Preparats pel canvi republicà a Altafulla

Ja tan sols falta un any per a les properes eleccions municipals i L’EINA ja hem engegat la maquinària per a configurar el projecte que proposem per al futur d’Altafulla. Durant aquest temps que hem estat a l’oposició cada cop se’ns ha fet més evident que a Altafulla es necessita un canvi de tarannà; un canvi que obri l’Ajuntament als veïns i veïnes i que els permeti participar i tenir un paper actiu en les decisions més rellevants del consistori.

Dani Franquès i Marsal

Presos polítics, transparència i el Casal Municipal “La Violeta”

Cada dia més, constato que l’alcalde no és l’alcalde de tots els altafullencs, sinó d’una part, m’explicaré: en el Ple Municipal, màxim òrgan representatiu d’un municipi, el passat mes de novembre vam presentar una moció en la que s’instava a penjar la pancarta de “LLIBERTAT PRESOS POLÍTICS”, cosa que lluny de fer-se, quan l’hem col·locat els representants de l’EINA, ha sigut retirada immediatament.