Alt Pirineu

Totes les notícies

Trobades territorials amb la ciutadania per opinar sobre la proposta de Jocs Olímpics d’hivern al Pirineu

La Federació Regional d’ERC a l’Alt Pirineu i l’Aran organitza per a les properes setmanes un seguit de trobades a nivell comarcal per tal de saber quina és l’opinió de la gent envers la proposta de Jocs Olímpics d’hivern al Pirineu. Amb l’objectiu d’escoltar a la ciutadania, diferents càrrecs electes i orgànics d’ERC assistiran a aquestes trobades per tal de copsar l’opinió que en té el territori i poder fer partícip al Pirineu d’aquelles decisions que l’afecten. ERC Alt Pirineu i Aran, condicionarà el seu posicionament cap a la proposta de Jocs Olímpics un cop realitzats els debats i extretes les pertinents conclusions. Les dues primeres propostes, són aquest dissabte i es duran a terme a l’Aran i a l’Alta Ribagorça, amb el següent horari: Dissabte 10 de novembre. 11h. Local associatiu (antics jutjats) de Vielha. Dissabte 10 de novembre. 17h. Ajuntament de Vall de Boí (Barruera) Les següents trobades es duran a terme a: Dissabte 17 de novembre. 11h. Sala d’actes de l’Ajuntament d’Alp. Dissabte 17 de novembre. 17h. 3a planta de l’Edifici de les Monges de la Seu d’Urgell. Dissabte 24 de novembre. 11h. Epicentre de Tremp. Dissabte 24 de novembre. 17h. Ajuntament de Sort.

1 any d'injustícia, 1 any de perseverança

El proper dijous 1 de novembre farà un any que el nostre president, Oriol Junqueras i el Quim Forn, són en presó preventiva. Per aquest motiu Esquerra Republicana organitza un acte reivindicatiu per exigir la seva llibertat, a l'esplanada de la presó de Lledoners.   Per facilitar l'assistència de totes les persones que ho vulguin, el partit organitzarà autocars per cobrir el trajecte fins al centre penitenciari de Lledoners, sense cap cost pels assistents. Dijous 1 de novembre anem a Lledoners. Vine en autocar (gratuït) des del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l'Alt Urgell i la Cerdanya. Reserva plaça a altpirineu@esquerra.cat o bé als telèfons: 677100833 (Pallars Jussà i Pallars Sobirà) 684453740 (Alt Urgell i Cerdanya)

Jordi Navarra, alcalde de Sant Esteve de la Sarga

Per un #PirineuViu - Article de Jordi Navarra, alcalde de Sant Esteve de la Sarga

Tothom reconeix que les zones de muntanya constitueixen un valor principal per un país, ja que en elles es troben i generen bona part dels  recursos i elements (aigua, energia, patrimoni...) necessaris per al desenvolupament del conjunt de la societat; és per això que els països avançats consideren l’atenció a les zones de muntanya com a prioritàries i despleguen accions i polítiques específiques per aquestes zones. En aquest sentit, l’Estatut d’Autonomia de Catalunya en l’article 46.4 estableix que “els poders públics han de vetllar per la cohesió econòmica i territorial aplicant polítiques que assegurin un tractament especial de les zones de muntanya...”.   La realitat és que actualment els recursos i polítiques destinades a les zones de muntanya, són totalment insuficients per poder garantir els serveis bàsics dels ciutadans i la continuïtat dels pobles del Pirineu. Les dades estadístiques són molt clares, el progressiu i inexorable envelliment de la població i el minse relleu generacional, situa molts pobles del Pirineu al límit de la seva desaparició.   Per tant, són absolutament necessàries polítiques específiques que desenvolupin accions concretes que estableixin les bases per revertir aquesta situació. El Pirineu necessita sobretot poder rendibilitzar els seus recursos amb eficiència, sostenibilitat i sobretot amb una visió de futur que permeti arrelar la ciutadania al seu territori. Tot i això, la realitat és que en alguns casos aquestes polítiques es troben a anys llum de la seva aplicació, ja que no es disposa d'un dels serveis primordials pel territori, una mobilitat fàcil i segura; la xarxa viària és deficitària i en molts casos perillosa. D’aquestes vies, la majoria són de caràcter municipal i, sincerament, les ajudes i subvencions que arriben per a fer front al seu manteniment i conservació, resulten del tot insuficients. Les característiques geològiques de determinades zones del Pirineu, així com les inclemències meteorològiques agreugen encara més la situació comportant el deteriorament del ferm, esllavissades i moviment de talussos.

Maragall: “Sense llibertat no hi ha república, hem de tenir-ho clar i ens ho hem d’exigir a nosaltres mateixos”.”

Aquesta tarda de dilluns ha tingut lloc a Puigcerdà, un acte organitzat per Esquerra Republicana de Catalunya amb el Consellers d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Ernest Maragall, on ha manifestat que “no ens podem adormir, cada dia hem d’aguantar la situació insuportable dels nostres presoners i dels nostres exiliats.” El Conseller ha recordat l’entusiasme amb que entitats, partits i ciutadania van emprendre l’1 d’octubre, però ha recordat, que “ara no n’hi ha prou amb aquella empenta, ara tenim un repte més complex, no es tracta només d’avançar junts en el nostre dret a decidir; ara també sabem que a més de fer els cims de l’1 d’octubre i el 21 de desembre, hi ha a més un mur, el mur d’un estat que es planteja amb totes les seves eines i instruments i que es mostra amb aquesta barreja de crueltat  repressiva i insensibilitat de les persones i els seus drets” Maragall ha exposat que la feina del govern, ara, es basa en tres objectius: guanyar la llibertat, ja que “sense llibertat no hi ha república, hem de tenir-ho clar i ens ho hem d’exigir a nosaltres mateixos”. El segon, poder expressar la nostra voluntat democràtica i, finalment, no caure en els paranys i les provocacions a les que ens sotmeten constantment. La Delegada del Govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu i l’Aran, que també ha participat de l’acte, ha iniciat el seu discurs amb un record a les persones empresonades i exiliades polítiques i ha explicat com va ser el procés de la seva destitució com a Delegada del Govern, per part del senyor Millo. Així mateix, ha posat de rellevància la tasca que es fa des de la Delegació del Govern, posant-se a disposició de la ciutadania. Ha recordat, també, la importància de la Delegació per al territori i la necessitat del desplegament dels departaments al  Pirineu, per tal d’oferir suport als municipis La delegada ha manifestat que “no ens podem quedar amb la mirada provincial i cal que ens traiem la cotilla provincial de les Diputacions i ens urgeix el desplegament de la Vegueria del Pirineu.

Acte amb HC Maragall, Rosa Amorós i Francesc Viaplana

El proper dilluns 20 d'agost el Conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Ernest Maragall, oferirà un acte públic a la Plaça Santa Maria de Puigcerdà.  L'acompanyaran, en l'acte, la Delegada del Govern de la Generalitat a l'Alt Pirineu i l'Aran, Rosa Amorós, i el Diputat al Parlament de Catalunya, Francesc Viaplana.      TIPUS D'ACTE: Públic. DATA: dilluns 20 d'agost. HORA: 19h. LLOC: Plaça Santa Maria de Puigcerdà.  PONENTS: HC Ernest Maragall, M. Rosa Amorós i Francesc Viaplana.

Reivindiquem-les!

Fa uns dies vam visitar a la Consellera Dolors Bassa a la presó de Puig de les Basses, a Figueres. Estem nervioses, és una barreja de sentiments estranys: contentes de poder tornar a veure a la Dolors i tristes per haver d’anar a fer-ho a la presó. A mesura que ens anem acostant a Puig de les Basses amb el cotxe ens posem més nervioses, no parlem entre nosaltres. Aparquem i entrem, ens diuen que hem d’esperar que ens vinguin a buscar. Ens anem mirant i mirem l’entrada, només per arribar fins allí ja s’han obert i tancat dues portes de vidre, ens en queden unes quantes més abans d’arribar a la sala de visita. S’obre una porta, passem, esperem que es tanqui i s’obre una altra porta; i així unes quantes vegades. La funcionaria que ens acompanya ens explica que la Dolors està bé, que s’ha fet el seu horari i la seva rutina, que patien quan la Carme va marxar per com estaria però que ja es veu que és una dona forta i valenta. Anem parlant i anem passant portes de vidre, ens expliquen que la Dolors està amb una altra visita i que just ha acabat ara. I ens continua explicant coses del centre, però la veritat és que només pensem en la visita. Es continuen obrint portes, passem, es tanquen i s’obren altres; i de sobte aixequem la vista i davant nostre hi ha la Dolors que s’acomiada de la visita anterior. No ens ho podem creure, després de 4 mesos, després d’aquell acomiadament el 23 de març davant del Tribunal Suprem tornem a tenir a la Dolors davant. Per un moment tornem a reviure aquell acomiadament abans de saber el veredicte del jutge, l’abraçada i els petons, aquell mig somriure i l’adéu; aquell adéu que sabíem que no seria un fins ara. Però veure-la de nou, allà, davant nostre ens fa esvair dels records i tornar al present. L’anterior visita marxa i ens quedem soles amb la Dolors, i ens abracem, ens petonegem, ens mirem i comencem a parlar. Parlem del trasllat d’Alcalà Meco a Puig de les Basses, de la relació amb la resta d’internes, que demanaran més productes femenins a la botiga de la presó, que al taller pinten el seu “caganer”, ens explica que tot i estar contenta de poder tornar a veure i escoltar mitjans de comunicació catalans se li fa costa amunt quan parlen de llocs on ella sempre hi anava i ara no pot.

ERC Alt Pirineu i Aran posa en marxa una oficina virtual de peticions

La federació regional d’ERC a l’Alt Pirineu i l’Aran ha posat en marxa una oficina virtual des de la que poder realitzar peticions a càrrecs electes i orgànics del partit. El servei, consisteix en omplir un formulari a través del bànner situat a la la web de la formació, www.esquerra.cat/altpirineu i pretén apropar a la ciutadania amb els càrrecs de la formació, mostrant així, una ferma voluntat de millora i solució. Des del formulari, es poden fer arribar totes aquelles preguntes, peticions, suggeriments i aportacions a les persones responsables, així com peticions de reunions. Les peticions poden adreçar-se a: càrrecs orgànics d'ERC, càrrecs del Govern de la Generalitat de Catalunya, la Delegada del Govern de la Generalitat de Catalunya a l'Alt Pirineu i Aran, diputats i diputades al Parlament de Catalunya, diputats i diputades al Congrés, senadors i senadores, alcaldes i alcaldesses, regidors i regidores municipals, consellers i conselleres comarcals i altres persones que es cregui pertinent. També ofereix la possibilitat de poder fer peticions de ponents per a la realització d’actes.