Alt Pirineu

Jornada de treball "La República que farem" i suport de la Direcció Nacional a Francesc Viaplana i Mireia Pellicer

Jornada de Treball a la Seu d'Urgell amb Isaac Peraire
Peraire: ‘Estem molt satisfets: també al Pirineu el partit està creixent i les perspectives de futur són encara millors’

El Vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització d’Esquerra Republicana, Isaac Peraire, ha visitat aquest divendres la Seu d’Urgell i ha mantingut una reunió de treball amb diferents càrrecs del partit a la comarca. Aquesta trobada s’emmarca en la roda de contactes que el Vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització està portant a terme amb representants de totes les regionals per afrontar amb garanties el decisiu primer semestre de 2017.

En el decurs de la reunió, Isaac Peraire ha garantit que en els propers mesos La Seu serà l’escenari d’un dels actes nacionals de “La República que Farem”, la campanya participativa que des del passat mes d’octubre recorre el territori definint el projecte de país d’Esquerra Republicana. ‘El nou país no es pot construir d’esquenes al Pirineu’, ha afirmat Peraire, que s’ha compromès a tornar a l’Alt Urgell abans de la celebració del referèndum.

Aprofitant l’avinentesa, Peraire ha reiterat el suport a la direcció i els militants del partit a la comarca: ‘Estem molt satisfets: també al Pirineu el partit està creixent i les perspectives de futur són encara millors’. Davant d’algunes informacions periodístiques publicades els darrers dies que afectaven Francesc Vilaplana, portaveu del grup municipal a l’ajuntament de la Seu i President de la Federació Regional de l’Alt Pirineu i Mireia Pellicer, Presidenta d’ERC La Seu, Peraire ha estat contundent: ‘A l’Alt Urgell, com a la resta del país, volem ser presents en tots els fronts per millorar la vida de les persones. Volem ser a tot arreu perquè allà on som, som garantia de canvi”.

La polèmica girava a l’entorn de la vicepresidència que els republicans ocupen al Consell Comarcal de l’Alt Urgell, un càrrec que ha estat definit per Peraire com ‘bàsic per poder garantir que el Consell Comarcal sigui també una eina de transformació social a favor de la majoria’‘Això no va de càrrecs, va de treballar per la gent’, ha reblat.

Esquerra considera que la tasca dels consells comarcals és vital per tal que els municipis puguin oferir els serveis bàsics a tots els seus ciutadans, encara més en entorns rurals i dispersos com és el cas de les comarques pirinenques. Per aquest motiu, el 2015 Esquerra va signar un acord polític ampli que li ha permès, fins a la data, influir de manera decisiva en el sentit de les mesures impulsades pel Consell i aconseguir que tots els ajuntaments de la comarca estiguessin representats al govern de l’ens.