Alt Pirineu

El ministre Nadal, interpel•lat per la senadora Azamar, reconeix el dèficit escandalós d’inversions d’Endesa a les comarques de Lleida i el Pirineu.

Anna Azamar, al Senat fent pregunta al Ministre
Durant la sessió plenària celebrada avui, la senadora del Grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Anna Azamar ha preguntat al ministre d’Energia, Turisme i Agenda Digital, Álvaro Maria Nadal, sobre les mesures que té previst emprendre l’organisme competent del govern espanyol, amb l’empresa proveïdora del servei després dels repetits microtalls en el subministrament que tenen lloc als territoris de la Plana i l'Alt Pirineu,   com a conseqüència de les baixades de tensió constant que pateixen ambdós territoris, deguts a una evident falta d’inversions en manteniment i adequació de la xarxa elèctrica.

Azamar ha argumentat que aquest fet es produeix especialment en comarques rurals i d’interior i que és contraproduent per ‘la consolidació de l’estat del benestar i per aconseguir que l’equilibri territorial esdevingui una realitat, motiu pel qual disposar d’uns serveis i infraestructures en bon estat i plenament garantits és bàsic’. De la mateixa manera ha volgut deixar clar davant  els senadors i senadores de la cambra alta que ‘la demarcació de Lleida lidera el nombre d’interrupcions horàries en el subministrament elèctric, doblant les hores sense llum de la resta de Catalunya’.

Finalment, i ja després del torn de rèplica durant el qual la senadora republicana ha narrat cruament els fets del passat cap de setmana del 25 i 26 de març i ha exposat la lamentable situació del subministrament elèctric a la Plana i a l'Alt Pirineu, el ministre Nadal ha reconegut el dèficit d'inversions escandalós de la companyia subministradora, Endesa -que ha xifrat en menys d’un 60% del previst- i s’ha compromès a exigir responsabilitats i solucions.

Azamar també ha volgut deixar clar que malgrat els nombrosos beneficis que obtenen anualment, ‘les companyies elèctriques segueixen aplicant una política de retallades y manca d’inversions en la renovació i el manteniment de les xarxes, alhora que subcontracten els serveis per tal d’abaratir les despeses a base de reduir les seves plantilles i de fer més precàries les condicions laborals dels seus treballadors’.