Alt Pirineu

Acte central de campanya al Pirineu amb Josep Maria Terricabras i la Consellera Meritxell Serret

La plaça de les Monges de la Seu d’Urgell ha acollit aquesta tarda l’acte central de campanya d’ERC al  Pirineu on s’hi han aplegat més de tres-centes persones.
Amb la presència de la Consellera d’agricultura, Meritxell Serret, i el Diputat al Parlament Europeu, Josep Maria Terricabras els ponents han esperonat als assistents a no caure en les provocacions de l’Estat espanyol i molt menys,  fer cas de les amenaces que estan duent a terme aquests dies.
L’acte ha estat presentat pel portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i alhora, president regional d’ERC a l’Alt Pirineu i l’Aran, Francesc Viaplana, el qual ha fet una crida a la democràcia i, especial defensa dels alcaldes i el món local “Gairebé 800 alcaldes i alcaldesses del nostre país estan compromesos amb el referèndum i la democràcia, i l’única resposta de l’Estat Espanyol ha estat atacar-los, no se n’adonen que atacant els alcaldes estan atacant directament els drets fonamentals dels ciutadans”. El president i regidor, ha explicat que la veritable moció de censura a Rajoy és el proper 1 d’octubre. “Nosaltres triem si Rajoy o República.”
L’Eurodiputat i catedràtic de filosofia, Josep Maria Terricabras, en una al·legat a l’optimisme i la positivitat ha començat la seva intervenció afirmant que, “tenim un país fantàstic, i cal que ens ho recordem més sovint.” Referint-se a l’Estat espanyol i a la seva defensa aferrissada de la legalitat i la Constitució ha afirmat que, “Ha de ser el poble i la democràcia qui vulgui lleis democràtiques, no pot ser que ho vulguin els autoritaris.” Ha volgut recordar a tots els assistents que no s’ha de tenir por, i ha fet un símil amb “quan anem sols pel bosc, tenim por; si hi anem uns quants, ja no tenim por i si som moltíssims, és el bosc qui té por.” Referint-se a les reaccions i opinions europees pel que fa al referèndum i a una possible Catalunya independent ha manifestat que, “no cal que s’hi doni massa importància al què passa a Europa, perquè tot dependrà de nosaltres.”
Per altra banda, la Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, que ha clos l’acte, ha fet una gran defensa de la necessitat d’esdevenir una nova república “Tenim molt clar el què volem, volem la República i sabem perquè la volem, per millorar el benestar de les persones.”
Serret ha recordat que, malgrat que el Tribunal constitucional intenti impedir que tirin endavant aspectes fonamentals que milloren el benestar de les persones, suspenent lleis com poden ser la d’igualtat efectiva entre homes i dones o la llei de pobresa energètica, no aconseguiran convèncer-nos de deixar de lluitar per les nostres llibertats.
Davant les provocacions de l’Estat espanyol enviant milers de guàrdies civils i policies armats, ha manifestat que “tenim clar que la millor manera de fer ,és sempre amb un somriure i amb sentit positiu, pacíficament, constructivament i amb valors democràtics, mai amb la violència.”
La Consellera ha volgut parlar de legalitat i ha exposat i recordat als assistents que “no estem fent cap delicte, ni el Parlament va fer res il·legal quan va aprovar la llei del referèndum, ni el Govern quan vam signar el decret, ni avui en aquest acte, ni l’1 d’ octubre quan anem a votar, perquè votar és un dret, un dret preciós que no podem deixar que ens el prenguin, i mai votar pot ser il·legal”