Alt Pirineu

Acte de campanya a Esterri d’Àneu amb Ramon Villuendas, Raimon Monterde, Francesc Viaplana i Anna Azamar

Aquest diumenge 10 de desembre han estat a l’ajuntament d’Esterri d’Àneu liderats per l’alcalde del municipi i candidat d’ERC per la llista de Lleida Ramon Villuendas, acompanyat per l’alcalde de Sort i candidat d’ERC per la llista de Lleida Raimon Monterde, el també candidat Francesc Viaplana i la senadora per Lleida Anna Azamar.
Ramon Villuendas ha fet un resum de la historia social i política dels últims anys per acabar explicant com s’ha arribat fins aquí i en quin context es troba el Catalunya. Després ha parlat de les mesures que té ERC per seguir endavant. “ERC brinda una sèrie de mesures perquè tots aquells que vam anar a votar l’1 d’octubre puguem recuperar i millorar els nostres drets com a catalans. El govern català i espanyol porten ritmes polítics molt diferents i això sempre ha estat així.”
A continuació, Raimon Monterde ha parlat sobre la seva experiència al capdavant de l’alcaldia a l’ajuntament de Sort i la seva visió de la política actual. “Demano que no oblidem que tota aquesta repressió que estem rebent s’executa amb la complicitat de PP, PSOE i Ciutadans.”
Seguidament, l’Anna Azamar explica el seu punt de vista des de Madrid. La imatge que tenen de tota l’actualitat política catalana. “El 155 el què diu és que si una comunitat autònoma afecta a la resta se l’ha d’advertir. Tot el que ens estan fent no és constitucional, i és realitzat per un estat centralista i colonial.”
Com a últim el Francesc Viaplana ha explicat què s’ha de fer ara en aquestes eleccions i en el futur: “Ja hem proclamat la República, ara anem a fer-la efectiva.”
Tot seguit s’ha debatut amb els assistents i resolt les qüestions que anaven plantejant.