Alt Pirineu

Acte de campanya a Pobla de Segur amb Francesc Viaplana, Ramon Villuendas, Rosa Amorós i Mª Pilar Cases

Aquesta tarda de dimecres, ERC de l'Alt Pirineu ha organitzat un acte a Pobla de Segur.
La tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Tremp i suplent a la llista d'ERC de Lleida M. Pilar Cases ha iniciat l'acte després que els ponents hagin estat presentats pel regidor de l'Ajuntament de Pobla de Segur, Marc Baró. "L'1 d'octubre vam defensar els col·legis i ens van aplicar el 155. Ara hem d'anar a votar, pel nostre futur, o no tindran pietat."

La Delegada de govern, Rosa Amorós ha explicat com va ser la seva destitució com a Delegada en qüestió d'hores. "El dia que el Sr. Millo ens va destituir als Delegats del Govern, jo era aquí a Pobla i quan vaig anar a recollir les meves coses, em vaig trobar que no podia ni encendre l'ordinador." També ha explicat situacions a reunions de la dona amb altres partits: "Volíem aprovar lleis i Ciutadans no sabien ni que opinar perquè no havien debatut sobre segons quins temes."

Seguidament Ramon Villuendas ens ha fet un resum de com ERC ha actuat en els últims anys fins a arribar a la situació actual. "Estic convençut que guanyarem veient com vam defensar els col·legis. Hem estat dignes del que hem volgut fer, del que voldrem. Hem d'anar a votar i no permetre que Ciutadans sigui el partit més votat. A Catalunya manem els catalans i no un partit que té menys del 10% dels vots.
Estem preparats per governar, hem reduït el dèficit i hem aconseguit lleis socials més justes".

Finalment, Francesc Viaplana ha comentat als assistents a "Aquí hauria de ser-hi la Meritxell Serret també. Al PSC li preguntaria on són Toni Comin, Ernest Maragall, o la Magda Casamitjana i els seus vots.
L'estat espanyol hauria volgut allargar el 155 i no fer eleccions encara, és Europa qui ha fet que siguin ara. Ens miren des de fora i hem d'ensenyar que ho volem. Hem de recuperar les nostres institucions."

Tot seguit s'ha debatut amb els assistents i resolt les qüestions que anaven plantejant.