Alt Pirineu

ERC de l’Alta Ribagorça reclama celeritat al Ministeri de Foment en la millora de la carretera N-230 de Sopeira a la boca sud del Túnel de Vielha, una infraestructura clau per al sosteniment de la comarca

• A la imatge el president comarcal d'ERC Alta Ribagorça, Nil Monsó i la Senadora per Lleida, Anna Azamar presentant les esmenes al Senat 2017
La federació comarcal d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Alta Ribagorça celebra la presentació pública de l’estudi informatiu de la reforma de la carretera N-230 entre Sopeira i la boca sud del Túnel de Vielha, un pas que arriba molt tard, després d’anys d’haver de lamentar la pèrdua de vides dels nostres veïns. Tanmateix, entenem que, malgrat ser un primer pas, queda molt recorregut fins que es puguin plasmar sobre el terreny. És per això que demanem al Ministeri de Foment celeritat en la redacció del projecte, necessària per a l’execució de les obres.

Els estudis de Foment aposten per l’alternativa 2, de 40km de traçat i un import estimat de 295 milions d’euros, però en aquest sentit, apel•lem als veïns de la comarca, sobretot els afectats dels municipis del Pont de Suert i Vilaller a consultar el traçat de forma detallada (apartats alternativa 1 i 2 dels plànols a l’adreça http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CASTELLANO/ATENCION_CIUDADANO/PARTICIPACION_PUBLICA/EI2-E-0207.htm) i si s’escau presentar al•legacions als registres dels ajuntaments respectius. Les al•legacions es poden presentar fins el proper 8 de març.

Des d’Esquerra Republicana estem a favor d’aquesta reforma, ja que és la via que vertebra la comarca i és clau per al nostre desenvolupament econòmic i social. No podem esperar més temps circulant amb inseguretat per aquesta via. Hi estem a favor sempre i quan es planifiqui un traçat de consens, que tingui en consideració les al•legacions i que compti amb un suport majoritari per part dels veïns. És per això que estem a favor d’un debat sense alarmismes innecessaris, seré, obert i sempre donant la veu als veïns.