Alt Pirineu

Notícia

ERC exigeix a l’Estat un pla d’actuació en tres mesos per reduir la sinistralitat a l’N-260

Senadora Anna Azamar
Senadora Anna Azamar

Esquerra Republicana demana un cop més al govern espanyol presentar en el termini de tres mesos un pla d’actuació per reduir la sinistralitat a la carretera N-260. El grup parlamentari dels republicans al Senat ha registrat una iniciativa, per debatre en el proper ple de la cambra, on es demana també realitzar un informe detallat de l’estat en què es troba l’Eix Pirinenc. El debat i votació de la moció tindrà lloc durant la sessió plenària del 20 i 21 de febrer.
Tanmateix, demanen que en aquest mateix informe es concretin les inversions previstes i no executades fins ara. El tercer punt de la proposta, que defensarà la senadora Anna Azamar, exigeix destinar una partida a les obres de millora i adequació de l’N-260 per tal de reduir l’alta accidentalitat que s’hi registra. Precisament, en l’exposició de motius de la proposta, els republicans recorden que es tracta d’una de les carreteres més perilloses de l’Estat. Al seu pas per Catalunya hi ha 5 dels 50 trams més perillosos de tota la xarxa viària espanyola, és a dir, el 10% dels trams més perillosos estan a la part catalana de l’N-260, recull el text.
Precisament, sobre aquesta mateixa qüestió, el Congrés dels Diputats ja va aprovar fa un any, a instàncies d’Esquerra Republicana, una Proposició no de Llei a la Comissió de Seguretat Viària, però el govern espanyol ha ignorat aquest mandat parlamentari. Això ha provocat la cronificació i l’enquistament del problema, mentre la saturació de la via continua emportant-se la vida de les persones.
Un total de 353 dels 500 kilòmetres que té l’N-260 transcorren per Catalunya i uneix les poblacions de Figueres, Olot, Ripoll, Puigcerdà, la Seu d’Urgell, Sort, la Poble de Segur i el Pont de Suert. De fet, són especialment perillosos el tram entre Ripoll i Puigcerdà (concentra més del 70% dels accidents mortals de la comarca del Ripollès) i el tram de la frontera amb l’Estat francès (Coll de Belitres) fins al seu desviament amb l’N-II (uns 36 kilòmetres aproximadament) i entre Navata i Besalú, 17 kilòmetres.