Alt Pirineu

La ‘macroparada’ Free Junqueras reclama, arreu del país, la posada en llibertat del president d'Esquerra Republicana i dels altres presos polítics

Les Federacions de Lleida, de l’Alt Pirineu i Aran i del Solsonès d’ERC han programat més d’una vintena de parades informatives a les comarques de Ponent durant els propers dies.

El cap de setmana del 3 i 4 de març Esquerra Republicana fa un gran desplegament al territori a iniciativa de la Plataforma Free Junqueras per reclamar la posada en llibertat del president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, així com de la resta de presos polítics; Joaquim Forn, Jordi Sanchez i Jordi Cuixart. Les més de 150 parades comptaran amb la presència de destacats dirigents i càrrecs electes institucionals d'Esquerra Republicana.

La Plataforma Free Junqueras denuncia que l'estat espanyol actua de manera venjativa contra Oriol Junqueras i l'acusa sense fonament dels delictes de rebel·lió, sedició i malversació per haver organitzat el referèndum de l'1 d'octubre, obeint el mandat de la majoria del poble de Catalunya. L'empresonament d'Oriol Junqueras, juntament amb els de Jordi Cuixart, Jordi Sánchez i Quim Forn, mostra els límits i la feblesa d'un estat que és capaç de conculcar drets fonamentals per derrotar els seus adversaris polítics.
L'empresonament i l'exili forçat d'adversaris polítics són la constatació definitiva del fracàs del Govern espanyol a l'hora d'abordar amb maduresa i sentit democràtic la reivindicació, massiva, continuada i sempre escrupolosament pacífica, d'una part importantíssima de la ciutadania catalana.

La macroparada és una iniciativa que vol posar en relleu, un cop més, que la reacció de l’Estat posa en perill els principis democràtics més elementals.

El vicesecretari general de Coordinació Interna, Territori i Organització d’Esquerra Republicana, Isaac Peraire, ha explicat que “amb la macroparada Free Junqueras es reclama la immediata posada en llibertat d’Oriol Junqueras i la resta de presos polítics, el retorn dels exiliats i la restitució de tots els seus drets polítics com a representants electes del conjunt del poble de Catalunya”.

En el cas concret de la Federació de l’Alt Pirineu i Aranper als propers dies, s’han organitzat Macroparades a Pont de Suert, la Seu d'Urgell, Sort, Puigcerdà i Tremp.

Aquestes parades informatives comptaran amb la presència de càrrecs electes i orgànics i militants de la formació republicana que conversaran i atendran els dubtes de la ciutadania de les comarques de Lleida distribuiran materials de la campanya Free Junqueras.