Alt Pirineu

Tercera Trobada Republicana Pirinenca

Aquest dissabte 2 de juny, els amics i simpatitzants d'Esquerra de l'Alt Pirineu i Aran van visitar el Pallars Jussà en el marc de la trobada anual que fan per conèixer millor la vegueria i ajudar a millorar el treball durant l'any. Aquesta vegada el Pallars Jussà prenia el relleu a l'Alt Urgell en la tercera edició.

En aquesta ocasió, a més de l'anterior Delegada del govern per l'Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós, i la senadora, Anna Azamar, van assistir a la trobada, la Diputada al Parlament Montse Fornells, i Rosa Altimiras, presidenta de l'Assemblea Nacional de les Dones de Catalunya d'ERC i fins a una trentena de càrrecs regionals d'Esquerra així com militants, amics i simpatitzants.

La trobada va començar al Castell de Mur on es van fer visites a l'església de Santa Maria de Mur i el castell del segle XI. Cap a migdia tothom es va desplaçar fins a Cellers, poble situat vora el Llac de Terradets, al mateix municipi de Castell de Mur, on es va dinar a l'Hotel Terradets.

Després de dinar, les Secretaria de la Dona d'ERC del Jussà, M. Pilar Cases, va agrair als assistents la visita i va donar pas a la Diputada i la Senadora sobre la tasca que fan en la situació actual. Tot seguit, la Secretaria de la Dona d'ERC de l'Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós, va presentar a la Rosa Altimiras i va donar pas a què digués unes paraules. A continuació, M. Pilar Cases va presentar als assistents dues pallareses amb dues situacions personals, en relació al territori, totalment diferents. Per un costat a Vall Mir, pallaresa nascuda a Barcelona i arrelada al Pallars des de fa anys i a l'altre costat, Núria Aguilera, trempolina nascuda i criada a la comarca i que fa anys que ha fet la seva vida a l'exterior del Pirineu tot i no perdre mai la relació amb el territori i visitar-lo sovint. Es van presentar i van parlar i van ser preguntades sobre el seu tipus de vida i la relació que tenen les dues amb el territori.

Per finalitzar l'acte, els assistents van tenir la sorpresa d'un audiovisual de l'exconsellera d'agricultura i amiga del territori, Meritxell Serret, saludant-les i desitjant el millor dels futurs per elles i pel país.

Els assistents van poder-se relacionar al llarg d'una jornada festiva i distesa en què, a més del contingut republicà, es va poder enfortir llaços entre les persones i també facilitar la cohesió entre les diferents organitzacions i àmbits en què treballen pel mateix objectiu comú.