Alt Pirineu

La Federació regional d’ERC a l’Alt Pirineu i l’Aran recolza la candidatura de Jocs Olímpics d’hivern.

La Federació Regional d’ERC de l’Alt Pirineu i Aran, després de realitzar trobades a totes les comarques del seu territori, recollint els arguments a favor i en contra dels ciutadans que han participat, recolza la iniciativa del Govern de Catalunya per presentar la candidatura als Jocs Olímpics d’hivern.
Tot i això, la federació valorarà el seu posicionament un cop la candidatura es materialitzi en el projecte que ha de definir amb tot detall l’esdeveniment, però a priori, el fet que es prioritzi la sostenibilitat i que els Jocs Olímpics es puguin repartir pel territori es valora positivament, així com l’efecte de promoció del Pirineu Català internacionalment i de l’impuls que pot comportar aquest esdeveniment als esports d’hivern.
Un aspecte comú que ha sorgit en totes les trobades que ha fet la federació, és la necessitat urgent que té l’Alt Pirineu i l’Aran en que es materialitzin les inversions necessàries per garantir l’accés a les telecomunicacions de tots els pobles, així com l’accés als propis pobles amb seguretat i la millora de les comunicacions transversals, elements clau per frenar el despoblament i pel desenvolupament econòmic.
La Federació republicana no vol que es condicionin aquestes inversions a la celebració dels Jocs Olímpics, sinó que es pressupostin i es calendaritzin al més aviat possible, ja que la situació actual pel que fa als accessos a pobles de titularitat municipal és insostenible i d’extrema urgència.