Alt Urgell

Totes les notícies

ERC Alt Urgell tria caps de llista de diferents municipis de la comarca

La Federació Comarcal d’ERC a l’Alt Urgell, reunida en assemblea, va triar aquesta setmana passada alguns dels i de les caps de llista de diferents municipis de cara a les properes eleccions municipals 2019. Tal i com preveuen els estatuts de la formació, les persones candidates cal que siguin avalades per la militància, i així va ser de forma unànime amb totes les propostes. ERC Alt Urgell té per objectiu augmentar el nombre de candidatures a la comarca, així com augmentar també la posterior representació a través de regidors i regidores. Francesc Viaplana a la Seu, i Sergi Parramon a Organyà, van ser escollits prèviament per les seves respectives seccions locals; Viaplana al mes d’abril i Parramon també aquesta passada setmana.

Sergi Parramon, escollit alcaldable d’ERC a Organyà per a les eleccions municipals 2019.

La secció local d’ERC Organyà va escollir, ahir al vespre el seu candidat a l’alcaldia per a les eleccions municipals de l’any 2019. En sessió assembleària extraordinària la militància de la secció local ha escollit, de forma unànime, al nou candidat. Sergi Parramon i Garcia, de 36 anys, nascut a Organyà, és actualment regidor d’ERC a l’ajuntament d’Organyà i conseller comarcal, en ambdós casos a l’oposició. És militant d’ERC i president comarcal d’ERC Alt Urgell. Parramon ha manifestat que “encapçalar, de nou, la candidatura d’ERC a Organyà, és un orgull sempre, però amb la situació política actual, encara més” L’objectiu de la formació és millorar els resultats dels anteriors comicis i poder optar a governar la vila.

ERC Organya sol·licita una comissió d'estudi i seguiment de la zona de parapent.

MOCIÓ PER CREAR UNA COMISSIÓ D’ESTUDI I SEGUIMENT DE LES INSTAL·LACIONS DE LA ZONA DE PARAPENT El regidor d’ERC a l’ajuntament d’Organyà, Sergi Parramon, ha presentat al plenari que ha de celebrar-se el proper dilluns 27 d’agost, una moció per tal que es creï una comissió d’estudi i seguiment de la zona de parapent. Arran de les millores que es duran a terme a la zona en els propers mesos, que han de comportar un augment de la qualitat de les instal·lacions, el regidor considera que l’ajuntament disposi d’algun tipus de mecanisme de seguiment de les instal·lacions per tal de valorar-ne les possibilitats de gestió i explotació de la zona. Així doncs, reclama la creació d’estudi i seguiment de les instal·lacions, així com que l’ajuntament gestioni directament la zona establint les formes d’explotació que cregui convenients. TEXT DE LA MOCIÓ: El regidor d´Esquerra Republicana de Catalunya, Sergi Parramon, presenta al plenari la següent proposta d´acord: EXPOSICIÓ DE MOTIUS En els propers mesos es duran a terme un seguit de millores i obres en la zona de parapent de la muntanya d’Ares, aquestes millores suposen amb una inversió molt important finançada entre varies administracions inclòs l’Ajuntament d’Organyà. Actualment hi ha ubicades a la zona, tres escoles de vol del municipi, les quals ofereixen serveis a visitants i practicants de parapent, i que contribueixen a la promoció turística del nostre territori. L’Ajuntament, actualment, no disposa de cap mecanisme de seguiment de les possibilitats de gestió i explotació de la zona. Aquestes inversions, han de comportar una millora substancial de la zona proporcionant unes instal·lacions de qualitat que han de revertir l’augment de públic i en una millor gestió en serveis. Deguda la importància del projecte, per l'impacte turístic-econòmic que representa i representarà en el futur del nostre municipi, la futura gestió d'aquestes instal·lacions ha de ser un tema cabdal per l'ajuntament.

Margarida Espunyes, nova consellera comarcal d’ERC

Margarida Espunyes va prendre possessió al Consell Comarcal de l’Alt Urgell en el marc del ple ordinari celebrat ahir al vespre. Espunyes, substitueix a Francesc Viaplana, que va dimitir després d’haver estat escollit Diputat en les passades eleccions al Parlament del 21 de desembre de 2017. Espunyes és regidora d’ERC a l’Ajuntament de Fígols i Alinyà i formarà part de les comissions de Medi Ambient i Governació. En substitució de Viaplana, el portaveu del grup comarcal va passar a ser Sergi Parramon, que exerceix les seves funcions des del mes de març.

ERC Alt Urgell denuncia la deixadesa de la Mancomunitat de Residus Meridional, després de la campanya de neteja "Let's clean up Europe!"

Dues setmanes després que la Federació Comarcal d’ERC Alt Urgell organitzés la recollida de residus al Pantà d’Oliana, volem denunciar la deixadesa de la Mancomunitat Intermunicipal de Gestió de Residus de l’Alt Urgell Meridional (MIGRAUM), al no haver recollit, encara, les bosses de brossa de la riba del pantà. La pujada del nivell de l’aigua ha ocasionat que les big bags plenes de deixalles deixin escapar alguns dels residus incorporant-se al curs del riu. El passat dia 12 de maig, una vintena de persones voluntàries van recollir uns 3000 kg de residus a la riba del pantà d’Oliana, a l’alçada de Coll de Nargó, amb la col·laboració de les dues Mancomunitats de residus de la comarca. Pel que fa a la Mancomunitat d’escombraries de l’Urgellet, aquesta havia de fer-se càrrec dels voluminosos trobats, i efectivament tot estava previst per a la rebuda dels residus el mateix dissabte. La Mancomunitat Meridional, en canvi, va cedir les big bags i es va comprometre a recollir-les en un breu període de temps, dues setmanes després, aquesta recollida encara no s’ha dut a terme, embrutant i contaminant de nou l’entorn del pantà. Alguns voluntaris s’han desplaçat fins al lloc, i han lligat les bosses als arbres per tal que aquestes no caiguin a l’aigua i generin una abocament dels residus. ERC Alt Urgell emplaça al president de la MIGRAUM, Miquel Sala, a prendre mesures sobre aquest i altres temes que demostren una reiterada mala gestió de la Mancomunitat. La responsabilitat pel que fa a un tema tan sensible com el medi ambient i la gestió de residus no pot donar lloc a errades com aquesta, per simple deixadesa d’organització.

El grup de voluntaris convocat per ERC Alt Urgell recull 3000 kg de residus de la Riba del Pantà d'Oliana a Coll de Nargó

Aquest dissabte 12 de maig, ERC Alt Urgell, conjuntament amb els ajuntaments de Coll de Nargó, Peramola i Fígols i Alinyà, ha participat per quart any consecutiu a la campanya de recollida de residus Let’s Clean Up Europe netejant una part de la riba del pantà d’Oliana, a l’alçada de Coll de Nargó. La jornada ha comptat amb la participació d’una vintena voluntaris convidats per les diferents organitzacions i s’ha arribar a recollir més de 3000 kg de residus, entre els quals 48 pneumàtics, 1 nevera, 1 termo i altres estris i maquinària. Els organitzadors han valorat la jornada amb moltíssima satisfacció; no només pel nombre de participants sinó per la immensa feina feta i l’impacte sobre els voluntaris de la necessitat de reutilitzar i reduir el consum de tants materials que acaben avocats com a deixalla. Els participants han fet propostes per tal de millorar la conscienciació dels veïns en quan a fer un consum més sostenible i alhora, establir mesures per evitar que els residus campin lliurement pels rius i espais naturals. En aquest sentit, els organitzadors i participants també volen fer un crit d’alerta per la falta de conservació d’aquest espai natural en concret, propietat de la Conca Hidrogràfica de l’Ebre. Aquesta organització és la responsable del manteniment i neteja de les lleres del pantà i, vist el seu estat previ a la intervenció dels voluntaris, la CHE està lluny d’atendre les seves obligacions. La jornada ha finalitzat amb un dinar per als voluntaris ofert pels ajuntaments de Coll de Nargó, Peramola i Fígols i Alinyà.

ERC Alt Urgell torna a organitzar una nova jornada de neteja al Pantà d'Oliana

La federació comarcal Esquerra Republicana de Catalunya de l’Alt Urgell torna a participar aquest any en la campanya europea per a la reducció de residus "Let's clean up Europe" Els republicans repeteixen, un any més, la iniciativa iniciada l’any 2015 a la Seu d’Urgell i enguany continuen amb la neteja del pantà d’Oliana, aquesta vegada al municipi de Coll de Nargó. L’any passat es va iniciar al municipi de Peramola, a la zona de la Penella, i està previst que l’any vinent es continuï en una zona del pantà pertanyent al municipi de Fígols i Alinyà. La jornada, que  tindrà lloc el dissabte 12 de maig al Passeig de la Riba del Pantà, a Coll de Nargó, està oberta a tothom que vulgui participar-hi, es recomana portar guants de treball, gorra i protecció solar. El lloc de trobada és a Cal Toà – Fonda del llac (carretera C14 km 156) a les 9.30h de dissabte 12 de maig. Al finalitzar, hi haurà un dinar popular per als participants per al qual cal inscriure’s fins dijous 10 de maig enviant un mail a alturgell@esquerra.cat Amb aquesta actuació, a més de la recuperació d’un espai natural a la riba del pantà, també es vol denunciar l’estat d’abandó i la desatenció de les seves obligacions per part de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre, responsable del manteniment i neteja de les lleres del Segre, entre d’altres. La col·laboració en la iniciativa europea està organitzada per Esquerra Republicana i compta amb el recolzament dels Ajuntaments de Coll de Nargó, Peramola i Fígols i Alinyà.

ESPUNYES SUBSTITUIRÀ A VIAPLANA AL CONSELL COMARCAL I PARRAMON PASSA A SER EL PORTAVEU DEL GRUP

El fins ara portaveu del grup comarcal d’ERC al Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Francesc Viaplana, deixa l’acta de conseller comarcal i el substituirà Margarida Espunyes. El portaveu del grup comarcal d’ERC passa a ser el Conseller d’Organyà, Sergi Parramon. Després que el passat 21 de desembre, Viaplana fos escollit com a Diputat al Parlament de Catalunya, aquest creu pertinent no acumular càrrecs en una mateixa persona, donar pas a altres i fer així una representació més plural i diversa. Cal recordar que Viaplana és també regidor a l’Ajuntament de la Seu. Viaplana considera, a més que, “Per exercir qualsevol càrrec polític es requereix de temps per dedicar-s'hi i així fer una bona feina”. La seva substitució, per part de Margarida Espunyes, de Fígols i Alinyà; es realitzarà presumiblement, durant la celebració del proper ple ordinari previst per al mes d’abril, on la nova consellera hi prendrà possessió.