Alt Urgell

ERC Alt Urgell denuncia la deixadesa de la Mancomunitat de Residus Meridional, després de la campanya de neteja "Let's clean up Europe!"

Dues setmanes després que la Federació Comarcal d’ERC Alt Urgell organitzés la recollida de residus al Pantà d’Oliana, volem denunciar la deixadesa de la Mancomunitat Intermunicipal de Gestió de Residus de l’Alt Urgell Meridional (MIGRAUM), al no haver recollit, encara, les bosses de brossa de la riba del pantà. La pujada del nivell de l’aigua ha ocasionat que les big bags plenes de deixalles deixin escapar alguns dels residus incorporant-se al curs del riu.
El passat dia 12 de maig, una vintena de persones voluntàries van recollir uns 3000 kg de residus a la riba del pantà d’Oliana, a l’alçada de Coll de Nargó, amb la col·laboració de les dues Mancomunitats de residus de la comarca. Pel que fa a la Mancomunitat d’escombraries de l’Urgellet, aquesta havia de fer-se càrrec dels voluminosos trobats, i efectivament tot estava previst per a la rebuda dels residus el mateix dissabte. La Mancomunitat Meridional, en canvi, va cedir les big bags i es va comprometre a recollir-les en un breu període de temps, dues setmanes després, aquesta recollida encara no s’ha dut a terme, embrutant i contaminant de nou l’entorn del pantà. Alguns voluntaris s’han desplaçat fins al lloc, i han lligat les bosses als arbres per tal que aquestes no caiguin a l’aigua i generin una abocament dels residus.
ERC Alt Urgell emplaça al president de la MIGRAUM, Miquel Sala, a prendre mesures sobre aquest i altres temes que demostren una reiterada mala gestió de la Mancomunitat. La responsabilitat pel que fa a un tema tan sensible com el medi ambient i la gestió de residus no pot donar lloc a errades com aquesta, per simple deixadesa d’organització.