Anoia

Totes les notícies

Esquerra Anoia fa campanya per l’1-O a tot el territori

L’acte central estarà protagonitzat pel conseller Carles Mundó i la diputada Alba Vergés Després del passat 11 de Setembre, en què l’Anoia va estar altament representada en el tram 102 de la Diada del Sí, Esquerra Anoia inicia la seva campanya per a defensar el dret a decidir davant del proper referèndum de l’1 d’octubre. Així, des del 15 de setembre, primer dia de campanya, la federació comarcal republicana estarà present al territori amb diferents actes. Els primers es varen dur a terme el passat dissabte, 16 de setembre, amb actes simultanis a Calaf, en què la senadora Mirella Cortés va fer campanya pel Sí al mercat; a Montbui, que va rebre la visita del parlamentari Eduardo Reyes, membre de Súmate; a Piera, amb una parada, també al mercat setmanal d’aquest municipi; i a Igualada, en què es va celebrar la xerrada, “El SÍ de les dones”, per a deixar palesa la importància del vot femení, un públic en què l’abstenció en uns comicis és més elevada que en el cas masculí. Aquest col·loqui va tenir lloc a l’exterior del Mercat de la Masuca, amb tres ponents, la infermera Núria Forn, l’advocada Eulàlia Closa, i la politòloga Mònica Morros, acompanyades de la diputada Alba Vergés. I continuant amb la campanya, el proper acte a l’agenda republicana és dimarts, 19 de setembre, amb el col·loqui entre empresaris i comerciants de la comarca amb el secretari de Política Econòmica i Coneixement d’ERC, Pere Aragonés, al restaurant Canaletes d’Igualada. Pel que fa a les passejades pels mercats i parades informatives, avui dilluns la diputada Alba Vergés estarà present als comerços de Sant Martí Sesgueioles, mentre que demà serà al mercat de Masquefa. Al cap de setmana, Piera també rebrà la visita de la diputada, el dissabte 23, mentre que el diumenge 24, el Mercat del Pla d’Òdena tindrà la presència del diputat Eduardo Reyes, qui també serà a Vilanova del Camí el divendres 29. Acte central, dijous 21 a Igualada Com a acte central de campanya a la comarca, aquest dijous 21 de setembre a les 19:30h, el parc del Garcia Fossas acollirà l’acte amb el conseller de Justícia, Carles Mundó, qui estarà acompanyat per la diputada anoienca, Alba Vergés, el diputat al Parlament, Roger Torrent, i la senadora Mirella Cortés.

Les seccions locals d’ERC Vilanova del Camí i ERC Castellolí fan una visita guiada al Parlament de Catalunya

El passat dissabte 15 de juliol, un total de 55 persones de l’Anoia varen visitar el Parlament de Catalunya. L’activitat, organitzada a nivell comarcal, va comptar amb 35 simpatitzants i membres de la secció local d’ERC Vilanova del Camí i 15 de la secció d’ERC de Castellolí.   Les dues seccions locals van realitzar conjuntament una visita guiada a la institució catalana amb una amfitriona de luxe, la diputada al Parlament i presidenta de la comissió d’investigació de l’Operació Catalunya, Alba Vergés. L’anoienca va explicar a tots els assistents les darreres novetats en la política nacional i tothom va poder manifestar els dubtes que sorgien.   A més, tant vilanovins com castellolinencs van recórrer els espais més emblemàtics del Parlament, tot descobrint la història de l’edifici i les funcions de l’ens català.   La valoració de l’acte va ser d’allò més positiva i gratificant per part de tots els assistents.

Més de 200 persones reben Joan Tardà en l’acte de Montbui

Aquest dilluns, 10 de juliol, el Montmercat de Montbui va rebre la visita del portaveu d’ERC al Congrés dels Diputats, Joan Tardà, que va estar acompanyat per la diputada al Parlament Alba Vergés i el regidor de Junts per Montbui – ERC AM, Jordi Bòria.   L’acte el va obrir el mateix regidor Bòria, qui va donar la benvinguda als presents, a més dels dos ponents, i va explicar la tasca realitzada al municipi montbuienc, en què durant els darrers mesos s’ha treballat al costat dels veïns, fent carrer, coneixent la realitat del municipi i assessorant en tots els temes que han sorgit.   En Bòria va donar pas a la diputada Vergés, qui va posar èmfasi a la feina feta des del Parlament de Catalunya, d’una banda des de la mesa que ella presideix, la de Salut, i de l’altra, posant sobre la taula l’actualitat més imminent sobre l’Operació Catalunya, de la qual n’és presidenta de la comissió d’investigació.   El protagonista de l’acte, però, va ser en Joan Tardà, qui va apel·lar el caràcter democràtic del partit i de la societat catalana, defensant un referèndum que, per endavant de tot, més enllà de defensar la llibertat del país, defensa els principis democràtics. Tardà va assegurar totes les garanties democràtiques per a la celebració del referèndum, animant a tothom a anar a votar, en qualsevol sentit, i fent reflexionar a tothom sobre el sentit del seu vot. El portaveu d’ERC a Madrid va posar de relleu que en cap país democràtic, tres forces polítiques tan diferents com ERC, PDeCAT i CUP s’han posat mai d’acord, com en el cas català, per a una sola causa.   L’acte, que va aplegar més de 200 persones al Montmercat, amb gent de Montbui i la resta de la comarca, es va tancar amb les preguntes del públic als tres ponents.

Més de 250 persones reben el diputat Rufián a Piera

El públic va participar activament amb dubtes i preguntes als ponents   El passat divendres 31 de juny, va tenir lloc a la plaça del Peix a Piera un acte organitzat per ERC Piera amb la presència de la diputada al parlament Alba Vergés i el diputat republicà al Congrés Gabriel Rufián.   L'acte va comptar amb l'assistència de més de 250 persones que van omplir tota la plaça pierenca, en un esdeveniment presentat pel 1r tinent d’alcalde de Piera, Jordi Madrid i moderat per Àngel Sabaté, president de la secció local ERC Piera.   La trobada va arrencar a quarts de vuit de la tarda, amb un primer plantejament de les preguntes dirigides a ambdós diputats, que es varen rebre per correu electrònic i, seguidament, després de ser respostes, es va donar veu al públic assistent que va plantejar preguntes en directe. La major part de les preguntes van ser relacionades amb la "Operación Catalunya", atenent que l'Alba Vergés n'és la presidenta de la comissió d'investigació, a més de destacar dubtes també sobre el procés d'independència i qüestions en matèria de salut i cultura en una nova República Catalana.

Joan Tardà serà dilluns que ve en un acte obert a Santa Margarida de Montbui

El portaveu d’ERC al Congrés participarà en una xerrada al Montmercat   El proper dilluns, 10 de juliol a la tarda a la pèrgola del Montmercat de Santa Margarida de Montbui se celebrarà un acte organitzat per Junts per Montbui – ERC AM que comptarà amb la presència del portaveu d’ERC al Congrés de Madrid, Joan Tardà.   Tardà oferirà un acte obert a tothom qui vulgui assistir-hi i atendrà els dubtes i qüestions del públic assistent, en una xerrada en el marc de la campanya La República que farem, campanya d’Esquerra Republicana per a explicar el procés català i poder recollir les opinions de la ciutadania al voltant de la construcció de la nova república catalana. El diputat republicà estarà acompanyat per la diputada anoienca al Parlament Alba Vergés i el regidor de Junts per Montbui – ERC AM, Jordi Bòria.   L’acte se celebrarà doncs a la pèrgola del Montmercat de Santa Margarida de Montbui (pg. Torrent Torres) a les 20:30h.

Gabriel Rufián participarà divendres en un acte a Piera

El format permetrà a tothom qui vulgui fer preguntes al diputat republicà   Aquest proper divendres, 30 de juny a les 19:30h a la plaça del Peix de Piera se celebrarà un acte organitzat per ERC Piera que comptarà amb la presència del diputat republicà al Congrés de Madrid, Gabriel Rufián.   Rufián, que estarà acompanyat per la diputada anoienca al Parlament, Alba Vergés, i el primer tinent d’alcalde de Piera, Jordi Madrid, atendrà totes les preguntes que els assistents vulguin dirigir-li, o bé presencialment durant l’acte, o bé si les volen fer arribar per correu electrònic a l’adreça piera@esquerra.cat, i se li faran en directe el mateix divendres.   L’acte estarà obert a tothom qui vulgui assistir-hi i se celebrarà a la plaça del Peix de Piera a les 19:30h.

Junts Per Montbui AM dona suport als veïns del barri de Vista Alegre en la seva reivindicació per un parc de la Unió digne

Des de fa unes setmanes, els veïns del barri de Vista Alegre de Santa Margarida de Montbui han iniciat, amb el suport i recolzament del grup de Junts Per Montbui AM – ERC, una recollida de signatures per a reclamar un parc de la Unió digne.   Després de reiterades queixes al consistori, sense rebre resposta sobre el tema, i veient el mal estat en què es troba el parc de la Unió, al barri de Vista Alegre de Montbui, el seus veïns han decidit fer arribar a l’ajuntament les seves queixes a través d’un manifest acompanyat per més de 340 signatures reclamant la neteja, desbrossa i canvi de mobiliari del parc de la Unió.   Aquest parc fa més de trenta anys que va ser construït i equipat i durant tot aquest temps no s’hi ha fet cap actuació de millora i actualització del mateix; és per això que, davant el mal estat de la zona i el mobiliari, que pot arribar a ser perillós per a la canalla, els veïns han dit prou i s’han mobilitzat, amb el suport del grup municipal d’ERC a Montbui.   Gràcies doncs a aquestes queixes i la pressió dels veïns, s’han començat a fer tasques de neteja i millora de l’asfalt del parc, tot i que el mobiliari continua sent obsolet i falta un major manteniment.   Des de Junts Per Montbui es farà el seguiment d’aquesta reivindicació, sempre fent costat a les peticions dels veïns del barri de Vista Alegre, així com de la resta del municipi.

ERC La Torre reclama una millora en el manteniment de la zona de contenidors de Vilanova d’Espoia

El grup municipal d’ERC a La Torre de Claramunt ha presentat aquesta setmana una instància al registre de l’ajuntament del municipi reclamant que es faci una actuació de neteja i desbrossa de la zona de contenidors del nucli de Vilanova d’Espoia, davant el mal estat en què es troba el terreny, amb brutícia, herbes i difícil accés, sobretot als contenidors de recollida selectiva.   El grup municipal republicà ha pogut constatar, després de rebre varies queixes per part dels veïns del nucli, que la única zona de contenidors de Vilanova d’Espoia es troba en mal estat, amb difícil accés a alguns dels contenidors, a causa de la brutícia i la vegetació.   És per això, que ERC La Torre reclama que des del govern de l’ajuntament es faci una actuació de neteja i manteniment de la zona. El grup republicà treballa des de l’oposició per a la millora d’aquest i la resta de nuclis del municipi, sempre escoltant les peticions dels veïns i treballant colze a colze amb ells.

ERC Anoia presenta esmenes als pressupostos generals de l’estat del 2017

Inversions a l’A2 i millores a la Renfe de l’Alta Anoia són les dues inversions proposades   El grup comarcal d’Esquerra Republicana a l’Anoia ha treballat dues esmenes d’inversions al territori, que no estan incloses als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) 2017, i que seran presentades pel grup republicà a Madrid.   Així, aquesta setmana el grup d’ERC Anoia ha presentat les dues esmenes als PGE 2017 en una roda de premsa amb el senador Xavier Castellana, acompanyat de la presidenta comarcal Meritxell Humbert, i els alcaldes Joan Serra, de Castellolí, i Jordi Badia, de Calaf.   La primera de les esmenes que ERC vol incloure com a inversió al territori és el projecte d’estudi per a reformar el tram de l’A2 en el seu pas pel municipi de Castellolí i fins arribar a Igualada. Segons l’alcalde Serra, “s’ha parlat de treballar en l’asfalt d’aquesta via en aquest tram concret, a més de la possibilitat d’ampliar-la en un carril més, però creiem que la solució a la problemàtica existent no es troba en aquestes millores, sinó que l’ideal seria estudiar un nou tram de l’A2 al seu pas per aquest punt de l’Anoia”.   D’altra banda, des de l’Alta Anoia, amb l’alcalde de Calaf, Jordi Badia, s’ha treballat una esmena per a demanar una inversió per part de l’estat en les infraestructures de la Renfe en el seu pas per Calaf. Així, Badia comenta que “davant de les carències en la línia de Renfe en el seu pas per Calaf i veient que no hi ha una inversió prevista per aquest projecte, es proposa dotar una partida per a augmentar la freqüència de pas del tren, a més de projectar un baixador i un moll per a mercaderies en aquesta estació”, afirma l’alcalde calafí.   Xavier Castellana, senador d’ERC per Lleida, ha mostrat el seu compromís i el del grup de portar les esmenes anoienques davant l’òrgan pertinent a Madrid. A més, Castellana ha complementat la roda de premsa sobre les esmenes amb la presentació de la campanya republicana referent als pressupostos de l’estat 2017, “Fins a l’últim cèntim, fins a l’últim minut”, en què el partit, ja amb mentalitat de desconnexió, assegura que “no formarem part de l’estat espanyol més minuts dels necessaris un cop es celebri el referèndum, però sí que es demanarà el que pertoca a Catalunya fins l’últim moment”, explica el senador.