Anoia

Totes les notícies

ERC Vilanova del Camí estrena Whatsapp per facilitar la interacció amb la ciutadania

ERC de Vilanova del Camí ha estrenat un nou canal de comunicació, que s’afegeix als perfils que té a les xarxes socials: Twitter, Facebook i Instagram. Amb aquest nou canal ERC de Vilanova del Camí pretén ser més propera i tenir una comunicació directa amb la ciutadania. D’aquesta manera qualsevol persona podrà posar-se en contacte a través del mòbil amb la formació per fer aportacions i/o propostes de millora per al poble de Vilanova del Camí que podran incorporar-se al nou projecte. Alhora, ERC de Vilanova a través de Whatsapp anirà informant de les novetats de la nova candidatura i del nou projecte, el qual s’està treballant d’una manera conjunta i participativa entre els ciutadans que hi volen participar. El número de Whatsapp d’ERC Vilanova del Camí és el 620905073 i ja està operatiu per a que qualsevol que vulgui es posi en contacte directe. Per fer-ho només hauran d’escriure a aquest número amb el missatge “Hola” i la formació els respondrà en menys de 24 hores. A partir d’aquest moment estaran al dia de les novetats, trobades, activitats i demés accions que es vagin realitzant. Aquesta és una de les accions que l’equip de campanya està portant a terme per fer un programa electoral a la mida de tots i totes els vilanovins i vilanovines. Una campanya que es projecta propera a la ciutadania, oberta a escoltar als seus veïns, progressista i innovadora i en la que tothom que ho vulgui pugui formar-ne part.

Esquerra Republicana de Piera escull les primeres posicions de la llista per les eleccions municipals

El passat diumenge, 13 de gener, ERC Piera va celebrar les primàries obertes a la militància i simpatitzants per escollir les persones que encapçalaran la llista de les eleccions municipals d’aquest mes de maig.   Després d’haver reafirmat com a cap de llista l’actual alcalde Jordi Madrid Roca, es varen votar els 5 membres següents, a raó dels nostres valors i principis; defensant una llista paritària, intentant plasmar la realitat del municipi amb militants i persones independents de diferent origen i parla, residents als diferents barris que conformen Piera, presents en el teixit associatiu de la vila, i que comparteixen els valors republicans.   Les persones escollides són: 2. Neus Nuñez Bosch 3. Santi Raventós Bonavida 4. Margarita Rivademar Estela 5. Àngel Sabaté Solà 6. Raquel Calsina Galán   ERC Piera porten anys treballant per la Piera que tots volem, una vila activa i oberta, des de l’oposició, al govern els darrers 4 anys, i sempre des del carrer.

Quim Morales serà l’alcaldable d’ERC a La Torre de Claramunt

El torredà es presentarà com a cap de llista pel grup republicà a les eleccions municipals del maig del 2019 Quim Morales, mestre i veí de la Torre de Claramunt serà l’alcaldable de la formació d’Esquerra Republicana a La Torre en les properes eleccions municipals 2019. El republicà viu a La Torre des del 1998 i ha participat de la vida del municipi des de diverses associacions veïnals i també com a regidor ICV en mandats anteriors. Per a Morales, “hem de donar sentit d’unitat i oportunitats de millora per a la Torre”; el grup d’ERC no vol tocar allò que ja funciona, però sí que “volem impulsar un model de poble que pensant en el moment actual, però també en les futures generacions, aposti per una societat més amable i amb igualtat d’oportunitats”, afirma el candidat d’ERC. El grup republicà treballa colze a colze amb els veïns per a crear un projecte de municipi participatiu, de modernització social, al servei de les persones i sobretot, escoltant a la gent.

L’alcalde de Piera, Jordi Madrid (ERC) visita Junqueras a Lledoners

El batlle anoienc ha tingut l’oportunitat de ser al centre penitenciari amb altres alcaldes El passat divendres 30 de novembre, l’alcalde de Piera, el republicà Jordi Madrid ha estat al centre penitenciari de Lledoners per a visitar el president d’ERC Oriol Junqueras. Madrid, acompanyat pels alcaldes republicans de Sant Sadurní d’Anoia, Santa Coloma de Farnés i Balaguer, ha pogut conversar amb el president d’Esquerra i el diputat Raül Romeva, empresonats, de forma preventiva, des del passat 3 de novembre del 2017. El batlle anoienc ha declarat que “estan forts i coneixedors que són víctimes d’un estat repressor”; Madrid també explica que Junqueras i Romeva demanen que “no defallim, que seguim treballant per a fer una nova República”; per a l’alcalde de Piera, només amb els valors d’una nova República sortiran lliures. Jordi Madrid els va poder fer una forta abraçada en nom de molts pierencs, així com traslladar “el suport incondicional i l’agraïment etern”.

Isabel Guerrero serà la nova cap de llista per Esquerra a Santa Margarida de Montbui a les municipals 2019

El grup montbuienc treballa per a fer un Montbui més participatiu El passat dimarts 13 de novembre, l’assemblea local d’ERC Montbui va escollir per majoria, la montbuienca Isabel Guerrero com la nova cap de llista de la formació per a les municipals 2019, qui serà el relleu de l’actual regidor d’ERC, Jordi Bòria. Guerrero, amb formació i coneixements en Relacions Laborals, fa dotze anys que treballa a l’Ajuntament d’Igualada, i actualment forma part del departament de Serveis Municipals d’aquest consistori. La candidata per Esquerra coneix, doncs, el funcionament de l’administració local, té experiència en política –havia format part de la formació de Montbui Veïns amb Veu-, i va participar activament en el món sindical, sent membre del comitè d’empresa de l’Ajuntament de Montbui, i posteriorment, sent secretària d’Organització de CCOO. La candidata republicana fa més de 50 anys que viu a Santa Margarida de Montbui i creu que “cal fer un Montbui més participatiu”; el grup d’ERC, doncs, liderat per Guerrero, treballa per fomentar la participació ciutadana, escoltar els veïns i treballar en equip. Per a Isabel Guerrero, “la gent demana un canvi, i des d’ERC tenim ganes de liderar aquest canvi i donar resposta a allò que demana la gent, i per a fer-ho, la millor manera és implicar-me”.

Joan Tardà visita l’Anoia amb actes a Vallbona d’Anoia i Carme

El proper dissabte 3 de novembre, el portaveu d’ERC a Madrid compartirà acte amb la diputada anoienca Carolina Telechea El proper 3 de novembre, el portaveu d’ERC al Congrés dels Diputats oferirà un doble acte a la comarca de l’Anoia; Tardà serà al matí de dissabte, a partir de les 12:30h, a la Plaça de l’Església de Vallbona d’Anoia, en la presentació de la nova secció local d’ERC del municipi. El republicà estarà acompanyat per la també diputada anoienca al Congrés, Carolina Telechea. L’acte es clourà amb un pica-pica obert a tothom i un dinar posterior, amb reserva prèvia, amb la presència dels dos diputats republicans. La presència de Tardà a la comarca seguirà a la tarda, amb un acte al Casal de Carme, a les 18:30h, també acompanyat per Telechea. Ambdós actes a la comarca són oberts a tothom.

El conseller d’Exteriors Ernest Maragall visita Igualada en una trobada de la federació comarcal d’ERC Anoia

El membre del govern català oferirà una xerrada al restaurant Canaletes el proper divendres 21 de setembre a les 20 hores   La  Federació Comarcal d’ERC Anoia organitza una trobada amb el conseller d’Exteriors Ernest Maragall, per al proper divendres 21 de setembre, a les 20 hores, a la sala gran del Restaurant Canaletes d’Igualada.   L’acte, al qual s’ha de confirmar assistència enviant un correu a anoia@esquerra.cat, serà una conversa amb el conseller Maragall, que estarà acompanyat per la diputada anoienca al Congrés dels Diputats, Carolina Telechea.   Amb la trobada, també es donarà a conèixer el capítol 3 “Una nova etapa” de la Ponència de la Conferència Nacional per la República Catalana que ERC va aprovar el passat 1 de juliol.

ERC Anoia celebra el tradicional Sopar de la República i entrega del guardó Estel Blanc amb la presència de Roger Torrent

El proper divendres 13 d’abril els republicans es reuniran amb el president del Parlament de Catalunya   El proper divendres 13 d’abril, un dia abans de la proclamació de la República Catalana, el 14 d’abril del 1931, la Federació Comarcal d’ERC Anoia, commemorarà, un any més, aquesta efemèride en un sopar al Restaurant Canaletes d’Igualada.   L’acte estarà presidit pel president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, acompanyat per la diputada anoienca i membre de la mesa, Alba Vergés, a més de la resta de l’executiva comarcal, militants, amics i simpatitzants republicans.   Durant el sopar, tindrà lloc la 14a edició del Premi Estel Blanc, guardó que vol reconèixer l’esforç fet, per part d’una persona física o entitat, en la defensa de la llengua, la cultura, les tradicions i el patrimoni en totes les seves vessants dels Països Catalans i en especial de la comarca de l’Anoia.   Per a poder assistir al sopar, cal fer la reserva pertinent enviant un correu a l’adreça electrònica anoia@esquerra.cat.

ERC Anoia celebra els 87 anys de la fundació d’ERC amb èxit d’actes a la comarca

Joan Tardà, Alba Vergés, Bernat Solé, Eva Baró i Oriol Amorós varen ser els ponents   Ahir, 19 de març, Sant Josep i dia del pare, Esquerra Republicana de Catalunya celebrava els 87 anys de la seva fundació, 87 anys defensant els valors republicans, la igualtat de drets i la justícia social, 87 anys nets de corrupció.   I per aquest motiu, des d’ERC Anoia es varen organitzar quatre actes simultanis a la comarca, sota el nom, “ERC: 87 anys sense cap cas de corrupció”. Així, a Igualada, el diputat al Parlament i alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, juntament amb la diputada Alba Vergés, en un acte conduit per David Prat, feien un repàs de la història del partit i destacaven la feina del món municipal en el creixement dels republicans al territori; l’acte, molt amè, va acabar amb una petita tertúlia entre els ponents i els assistents, que va permetre fer sorgir diversos punts de vista.   Els altres municipis que acolliren aquesta commemoració varen ser Capellades, amb el diputat Joan Tardà, qui va posar de relleu els valors republicans i va celebrar els 87 anys amb un pastís fet pels membres de la secció local; també Piera, qui va comptar amb la presència del secretari de Ciutadania i Immigració, Oriol Amorós, que va compartir un sopar amb els companys d’ERC Piera; i finalment, a Masquefa, amb la diputada Eva Baró, que va oferir una xerrada sobre la visió republicana d’Esquerra.   D’aquesta manera, doncs, la Federació Comarcal d’ERC Anoia es va unir a la celebració dels 87 anys de la fundació del partit republicà, un 19 de març del 1931, posant de relleu la lluita pels drets civils i socials, i el compromís amb els valors republicans.