Anoia

Totes les notícies

Alba Vergés estarà acompanyada per Ernest Maragall, Antoni Castellà i Núria Picas en l’acte central de campanya a l’Anoia

L’Ateneu Igualadí acollirà l’acte el dimarts, 12 de desembre a les 20h   El proper dimarts, 12 de desembre a les 20h el Teatre de l’Ateneu Igualadí acollirà l’acte central de campanya d’Esquerra Republicana a l’Anoia, per a les eleccions del 21-D.   El míting estarà protagonitzat per la diputada anoienca i número 6 a la llista d’ERC a Barcelona, Alba Vergés, qui estarà acompanyada per Ernest Maragall, Antoni Castellà i Núria Picas, membres també de la llista republicana a les eleccions del Parlament 2017.   Per a Esquerra, aquestes eleccions serviran per determinar qui mana a Catalunya, Rajoy o la societat catalana. Si guanya l’independentisme, el món veurà que la voluntat de Catalunya  no es pot doblegar amb amenaces ni repressió. Si guanya el bloc del 155, ens esperen anys foscos de repressió i decadència.   En l’acte previst per a dimarts, els ponents explicaran quina Catalunya es vol, recuperant les institucions i els instruments que fan progressar socialment el país, aturats pel bloqueig polític.   L’acte serà obert a tothom, i s’iniciarà a les 20h a l’Ateneu Igualadí.

Esquerra Anoia dóna inici a la campanya electoral, amb la igualadina Alba Vergés com a n.6 a les llistes per Barcelona

Dilluns 4 a la nit van fer la tradicional enganxada del primer cartell   En una roda de premsa aquest passat dilluns al matí, la candidata n.6 a les llistes d’ERC per Barcelona, la igualadina Alba Vergés, feia la prèvia d’inici de campanya per a les eleccions del proper 21 de desembre, acompanyada per l’altre anoienc a la llista, Jordi Badia, alcalde de Calaf, i el vicepresident primer del Consell Comarcal de l’Anoia (CCA), David Alquézar.   La diputada anoienca al Parlament, va deixar palès als mitjans que “aquestes eleccions serviran per determinar qui mana a Catalunya, Rajoy o la societat catalana”. Vergés va explicar que un dels objectius dels republicans davant aquests comicis és “revertir el 155 i instaurar la República”. Tot sense oblidar, la feina feta fins ara en polítiques socials, en què la presència de Vergés al territori ha estat clau, per instaurar accions als municipis a través del Consell Comarcal de l’Anoia, com la posada en marxa de l’EAVA (l’Equip d’Atenció a la Vellesa a l’Anoia), pioner en aquesta àrea, o el SIFE (Servei d’Integració Familiar en família Extensa). Polítiques socials, doncs, que els republicans defensen continuar treballant, recuperant aquells instruments que fan progressar socialment el país aturats pel bloqueig polític.   En la mateixa roda de premsa, també es va donar pes al món municipal, amb la presència del vicepresident primer del CCA i alcalde de Tous, David Alquézar, qui va destacar que “l’aplicació del 155 també afecta a les finances municipals i les polítiques socials del territori”. D’altra banda, Jordi Badia, alcalde de Calaf, l’altre membre anoienc a les llistes republicanes com a número 77 per Barcelona, va destacar el pes de l’Alta Segarra, esperant que amb el nou Parlament es faci el reconeixement d’aquest territori com a comarca.   Enganxada del primer cartell El mateix dilluns a la nit, ERC Anoia va donar el tret de sortida a l’inici de la campanya per al 21-D, amb el lema “La democràcia sempre guanya”; Vergés, acompanyada de l’executiva igualadina i membres de la federació comarcal va fer la tradicional enganxada del primer cartell, a la Rambla d’Igualada.

La Secretaria de Dones d’ERC convoca el 1r Concurs de vídeos curts contra la violència envers les dones

En el marc del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones   Des de la Secretaria de Ciutadania i Dones d’ERC Igualada, conjuntament amb l’Executiva d’Esquerra Anoia, es convoca el 1r Concurs de vídeos curts contra la violència envers les dones, en el marc del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones, que se celebra el proper 25 de novembre.   Aquesta iniciativa té com a objectiu, implicar els mes joves en aquesta realitat de la nostra societat i donar a conèixer el seu punt de vista. En aquest sentit, la convocatòria del concurs va dirigida a joves de 14 a 25 anys, a qui se’ls anima a enviar vídeos curts, de 30 segons a 3 minuts, parlant sobre la violència masclista en qualsevol de les seves vessants. Els vídeos han de ser enviats a l’adreça: igualada@esquerra.cat.   El termini per a participar en el concurs s’ha fixat per al proper 1 de març del 2018, per tal que el jurat –format per les executives d’Esquerra Anoia i Igualada i membres del Festival Zoom- deliberi el guanyador el proper 8 de març del 2018, Dia Internacional de la Dona. El premi per al guanyador serà una caixa d’experiències de “fentpaís.cat” i la projecció del curt al Festival Zoom 2018.   Segon premi per votació popular Posteriorment, també hi haurà un període obert de votació popular que escollirà el segon millor curt d’entre tots els finalistes.   Es poden consultar les bases del concurs a l’adreça web ercigualada.cat.

Gabriel Rufián visita l’Anoia amb una xerrada a Òdena

La diputada anoienca d’ERC Alba Vergés també participarà de l’acte   Aquest divendres, 17 de novembre, Òdena acollirà el portaveu d’Esquerra Republicana del Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, que oferirà una xerrada oberta a tothom.   En l’acte, que serà a les 21h al Teatre Unió Agrícola (Av. Manresa, 103), Rufián oferirà una xerrada sobre l’actualitat política actual i les imminents eleccions convocades per l’estat espanyol, per al proper 21 de desembre del 2017, i que ERC hi concorrerà.   Alba Vergés, diputada d’Esquerra al Parlament per l’Anoia, acompanyarà a Rufián en l’acte obert que se celebrarà aquest divendres 17 de novembre, a les 21h, al Teatre Unió Agrícola, d’Òdena.

ERC Anoia insta al PDeCAT que retiri el seu suport al PSC en el govern de Vallbona d’Anoia

A causa del moment polític actual, ERC Anoia proposa al PDeCAT Anoia que retiri el seu suport al govern de Vallbona d’Anoia, amb alcaldia del PSC, davant la tebior de la reacció a nivell de Catalunya del PSC davant les accions del govern de l’estat espanyol i es posa de manifest que calen governs municipals compromesos amb el moment polític actual. Meritxell Humbert, presidenta comarcal d’ERC, comenta que la voluntat és “garantir el compromís amb el projecte que es vol impulsar des del Parlament i el govern de la Generalitat”, prioritzant les necessitats de país. Des d’ERC Anoia es recorda també, que en els darrers dies s’han trencat més d’una desena de pactes de govern entre PDeCAT i PSC en diferents municipis catalans.

Esquerra Anoia fa campanya per l’1-O a tot el territori

L’acte central estarà protagonitzat pel conseller Carles Mundó i la diputada Alba Vergés Després del passat 11 de Setembre, en què l’Anoia va estar altament representada en el tram 102 de la Diada del Sí, Esquerra Anoia inicia la seva campanya per a defensar el dret a decidir davant del proper referèndum de l’1 d’octubre. Així, des del 15 de setembre, primer dia de campanya, la federació comarcal republicana estarà present al territori amb diferents actes. Els primers es varen dur a terme el passat dissabte, 16 de setembre, amb actes simultanis a Calaf, en què la senadora Mirella Cortés va fer campanya pel Sí al mercat; a Montbui, que va rebre la visita del parlamentari Eduardo Reyes, membre de Súmate; a Piera, amb una parada, també al mercat setmanal d’aquest municipi; i a Igualada, en què es va celebrar la xerrada, “El SÍ de les dones”, per a deixar palesa la importància del vot femení, un públic en què l’abstenció en uns comicis és més elevada que en el cas masculí. Aquest col·loqui va tenir lloc a l’exterior del Mercat de la Masuca, amb tres ponents, la infermera Núria Forn, l’advocada Eulàlia Closa, i la politòloga Mònica Morros, acompanyades de la diputada Alba Vergés. I continuant amb la campanya, el proper acte a l’agenda republicana és dimarts, 19 de setembre, amb el col·loqui entre empresaris i comerciants de la comarca amb el secretari de Política Econòmica i Coneixement d’ERC, Pere Aragonés, al restaurant Canaletes d’Igualada. Pel que fa a les passejades pels mercats i parades informatives, avui dilluns la diputada Alba Vergés estarà present als comerços de Sant Martí Sesgueioles, mentre que demà serà al mercat de Masquefa. Al cap de setmana, Piera també rebrà la visita de la diputada, el dissabte 23, mentre que el diumenge 24, el Mercat del Pla d’Òdena tindrà la presència del diputat Eduardo Reyes, qui també serà a Vilanova del Camí el divendres 29. Acte central, dijous 21 a Igualada Com a acte central de campanya a la comarca, aquest dijous 21 de setembre a les 19:30h, el parc del Garcia Fossas acollirà l’acte amb el conseller de Justícia, Carles Mundó, qui estarà acompanyat per la diputada anoienca, Alba Vergés, el diputat al Parlament, Roger Torrent, i la senadora Mirella Cortés.

Les seccions locals d’ERC Vilanova del Camí i ERC Castellolí fan una visita guiada al Parlament de Catalunya

El passat dissabte 15 de juliol, un total de 55 persones de l’Anoia varen visitar el Parlament de Catalunya. L’activitat, organitzada a nivell comarcal, va comptar amb 35 simpatitzants i membres de la secció local d’ERC Vilanova del Camí i 15 de la secció d’ERC de Castellolí.   Les dues seccions locals van realitzar conjuntament una visita guiada a la institució catalana amb una amfitriona de luxe, la diputada al Parlament i presidenta de la comissió d’investigació de l’Operació Catalunya, Alba Vergés. L’anoienca va explicar a tots els assistents les darreres novetats en la política nacional i tothom va poder manifestar els dubtes que sorgien.   A més, tant vilanovins com castellolinencs van recórrer els espais més emblemàtics del Parlament, tot descobrint la història de l’edifici i les funcions de l’ens català.   La valoració de l’acte va ser d’allò més positiva i gratificant per part de tots els assistents.

Més de 200 persones reben Joan Tardà en l’acte de Montbui

Aquest dilluns, 10 de juliol, el Montmercat de Montbui va rebre la visita del portaveu d’ERC al Congrés dels Diputats, Joan Tardà, que va estar acompanyat per la diputada al Parlament Alba Vergés i el regidor de Junts per Montbui – ERC AM, Jordi Bòria.   L’acte el va obrir el mateix regidor Bòria, qui va donar la benvinguda als presents, a més dels dos ponents, i va explicar la tasca realitzada al municipi montbuienc, en què durant els darrers mesos s’ha treballat al costat dels veïns, fent carrer, coneixent la realitat del municipi i assessorant en tots els temes que han sorgit.   En Bòria va donar pas a la diputada Vergés, qui va posar èmfasi a la feina feta des del Parlament de Catalunya, d’una banda des de la mesa que ella presideix, la de Salut, i de l’altra, posant sobre la taula l’actualitat més imminent sobre l’Operació Catalunya, de la qual n’és presidenta de la comissió d’investigació.   El protagonista de l’acte, però, va ser en Joan Tardà, qui va apel·lar el caràcter democràtic del partit i de la societat catalana, defensant un referèndum que, per endavant de tot, més enllà de defensar la llibertat del país, defensa els principis democràtics. Tardà va assegurar totes les garanties democràtiques per a la celebració del referèndum, animant a tothom a anar a votar, en qualsevol sentit, i fent reflexionar a tothom sobre el sentit del seu vot. El portaveu d’ERC a Madrid va posar de relleu que en cap país democràtic, tres forces polítiques tan diferents com ERC, PDeCAT i CUP s’han posat mai d’acord, com en el cas català, per a una sola causa.   L’acte, que va aplegar més de 200 persones al Montmercat, amb gent de Montbui i la resta de la comarca, es va tancar amb les preguntes del públic als tres ponents.

Més de 250 persones reben el diputat Rufián a Piera

El públic va participar activament amb dubtes i preguntes als ponents   El passat divendres 31 de juny, va tenir lloc a la plaça del Peix a Piera un acte organitzat per ERC Piera amb la presència de la diputada al parlament Alba Vergés i el diputat republicà al Congrés Gabriel Rufián.   L'acte va comptar amb l'assistència de més de 250 persones que van omplir tota la plaça pierenca, en un esdeveniment presentat pel 1r tinent d’alcalde de Piera, Jordi Madrid i moderat per Àngel Sabaté, president de la secció local ERC Piera.   La trobada va arrencar a quarts de vuit de la tarda, amb un primer plantejament de les preguntes dirigides a ambdós diputats, que es varen rebre per correu electrònic i, seguidament, després de ser respostes, es va donar veu al públic assistent que va plantejar preguntes en directe. La major part de les preguntes van ser relacionades amb la "Operación Catalunya", atenent que l'Alba Vergés n'és la presidenta de la comissió d'investigació, a més de destacar dubtes també sobre el procés d'independència i qüestions en matèria de salut i cultura en una nova República Catalana.