Anoia

Josep-Lluís Carod-Rovira visita l'alta Anoia

La primera activitat, va ser la visita a la fàbrica Gres Català de Calonge de Segarra. Durant la visita, el director de l’empresa va explicar el procés d’elaboració de les rajoles, així com la diversitat de productes que ofereixen.
La següent activitat va ser la visita del municipi de Castellfollit de Riubregós, a on l’Alcalde, sr. Xavier Guillen, i els regidors van mostrar les dependències municipals als visitants. Carod va signar el llibre d’honor municipal. Tot seguit va tenir un contacte amb els representants de les entitats de Castellfollit, i tot seguit van visitar l’actual escola municipal així com els terrenys destinats a la nova escola municipal que serà una realitat a finals d’aquest 2005.
Després de la visita a Castellfollit, es va realitzar un dinar a Calaf, amb l’assistència d’empresaris de la zona. Durant el dinar, Josep-Lluís Carod-Rovira va posar de relleu la necessitat de disposar d’un nou estatut i un nou finançament per tal de posar en pràctica mesures efectives de suport a la petita i mitjana empresa. Tot responent a preguntes dels presents, va reiterar que el govern de la Generalitat no aprovarà la construcció de cap centre penitenciari sense el suport de l’alcalde afectat, i respecte a la nova reordenació territorial, tot i considerar que és un tema que no s’abordarà fins que no s’hagin aprovat els de l’Estatut i el finançament, respecte a l’Alta Segarra, reconeix que és una realitat socioeconòmica que no es pot amagar, i que pel que ell ha vist i copsat, amb una forta vinculació a la Catalunya central.
El següent punt de visita va ser Sant Pere Sallavinera, a on l’Alcalde, sr. Càndid Valadrich, va mostrar les dependències municipals i el local social, tot explicant la situació del municipi i les propostes de futur que tenen plantejades pels propers anys.
Un cop acabada la visita a Sant Pere, en Josep-Lluís Carod-Rovira i la delegació d’ERC que l’acompanyava en les diferents activitats de la visita, van retornar a Calaf a on van entrevistar-se amb la Junta del Casal de Calaf, la qual va mostrar a en Carod les dependències del teatre.
Per finalitzar la jornada, el President d’ERC va realitzar un acte públic davant del centenar llarg de persones que omplien la sala, sobre el nou estatut i el nou finançament. En el transcurs de la seva exposició, va explicar el perquè d’un nou estatut i model finançament, declarant esgotats els actuals, ja que ambdós han quedat desfasats davant les noves realitats de la societat actual.
Aquesta va ser una jornada molt complerta, en la qual el President d’ERC va poder conèixer a fons la realitat i problemàtiques de l’Alta Anoia.