Anoia

ERC recorda que la necessitat de la gent de l’Anoia és un tren ràpid a Barcelona

Per ERC, aquesta és una autèntica necessitat social immediata, i s’hauria de poder fer realitat entre aquest i el següent mandat de la Generalitat, és a dir, en un màxim de cinc anys. Des d’ERC consideren que de la mateixa manera que es poden comprometre 6.500 milions d’euros en fer l’eix transversal ferroviari, o bé 3.500 milions d’euros més en fer la línia 9 del metro de Barcelona, també hi hauria d’haver recursos per fer un gran salt endavant en el servei de passatgers Barcelona-Martorell-Igualada.
ERC es felicita de que ja tinguem un estudi de traçat d’eix transversal ferroviari, però remarca que aquest és un projecte per a les futures generacions, a 15 anys vista, que no soluciona els nostres problemes actuals, ni millora la nostra vida quotidiana. Per a ERC, en el supòsit de que es compleixin els terminis, a partir del 2020, l’eix tranversal ferroviari serà un important motor de l’economia de la Conca d’Òdena, sobretot per a l’activitat industrial i de logística, però no resoldrà les necessitats de mobilitat de la majoria d’anoiencs i anoienques, ja que és un tren pensat principalment pel transport de mercaderies entre la península ibèrica i Europa.
Segons els republicans anoiencs, sumant les comarques de Lleida i de la Catalunya Central, a les qual ens aproparà aquest nou tren, no hi ha més de 250.000 llocs de treball localitzats, mentre que a la regió metropolitana de Barcelona n’hi ha 1.525.000 de llocs de treball. A més a més, a Barcelona hi ha les principals universitats, centres d’educació, serveis mèdics, institucions centrals de les diferents administracions, etc., a part d’un gran un gran aeroport, que cada cop és més utilitzat per part de gent de totes les edats i pels motius més diversos (negocis, treball, estudis, vacances, etc.). En paraules de Josep M. Palau, vicepresident i portaveu d’ERC Anoia “la majoria dels 100.000 anoiencs i anoienques el que necessitem és poder anar a Barcelona en tren en 35 minuts, i això és viable amb una inversió en el desdoblament i adreçament dels 20 km de via entre Martorell i Igualada, i amb la construcció d’una tercera via en els trams més propers a la ciutat de Barcelona. Tot i és qüestió de voluntat política i de prioritats en la destinació dels recursos.”