Anoia

ERC Anoia demana més participació comarcal en les infraestructures de residus

L’experiència en matèria d’abocadors al nostre país és força recent, tal com ho són , per tant, les qüestions relacionades amb les mesures de control , vigilància i prevenció dels mateixos .Més per tradició que no pas per llei, les comissions de seguiment dels abocadors- quan han existit- han estat presidides i constituides majoritàriament per les corporacions locals del municipi afectat, creant alhora un greuge comparatiu amb els municipis colindants, que moltes vegades estan tan o més afectats que el propi municipi que acull la instal•lació, i una situació de poca transparència de cara a la ciutadania.
En uns moments en els quals s’estan posant en marxa noves infraestructures comarcals de tractament de residus a la comarca de l’Anoia, com poden ser l’ampliació de l’abocador de Castellolí o l’Ecoparc d’Hostalets de Pierola, la Federació Comarcal d’ERC de l’Anoia ha demanat que es constitueixi un òrgan comarcal de seguiment d’aquestes infraestructures , amb la participació dels representants electes dels municipis afectats. El segon aspecte important de la proposta d’ERC és la contractació, per part del Consell Comarcal, d’uns serveis professionals experts i especialitzats en la matèria , que permetin als càrrecs electes comarcals contrastar la informació que els proporcionen les empreses explotadores de les instal•lacions. Aquests serveis professionals, que s’haurien de finançar amb els possibles ingressos comarcals que generin les esmentades instal•lacions, tindrien com a finalitat garantir-ne la seguretat i aportar informació per contribuir a la defensa dels interessos comarcals en la gestió d’aquests equipaments. Els representants d’ERC al Consell Comarcal de l’Anoia ja han plantejat aquestes propostes en el propi Consell i a l’Agència Catalana de Residus.

Federació Comarcal d’ERC-Anoia