Anoia

ERC Anoia escull el seu candidat al Parlament

• Congrés candidats Parlament 2010

Per unanimitat. Així és com fou escollit Jordi Calpe i Carbonell com a candidat d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les properes eleccions al Parlament de Catalunya. L’acte que compta amb la presència de més d’una quarantena de militants, se celebrà en el sí d’un Congrés extraordinari, on es va votar aquesta candidatura única, que també comptarà amb Marc Sendiu i Bertràn —tinent d’alcalde dels Prats de Rei— i Eva Monteagudo i Hidalgo, militant de la secció local de Capellades i vicepresidenta de polítiques d'igualatat i d'oportunitats d’ERC a l’Anoia.

Abans d’iniciar la presentació i elecció del candidats, prengueren la paraula la diputada anoienca Marina Llansana i el president comarcal Josep Maria Palau. Llansana, realitzant un repàs als seus set anys com a diputada d’Esquerra a l’Anoia, va destacar amb dades i arguments l’obra desenvolupada per ERC des del govern de la Generalitat, dedicada al país i també a la comarca. Ressaltant l’ajuda i el treball de la gent de la comarca durant els anys al Parlament, Llansana va agrair a tota la gent de l’Anoia, militants, simpatitzants i amics, el suport brindat durant aquesta bella etapa de la meva vida.
Per la seva banda Josep Maria Palau, va apuntar que la Federació Comarcal d’ERC Anoia surt molt reforçada del Congrés pel fet d’haver presentat i escollit un candidat amb un consens unànime. Palau també va afirmar que Jordi Calpe és la persona idònia per encapçalar la proposta comarcal, per la seva trajectòria a l’Anoia i a l’executiva nacional.

Després dels parlaments es prosseguí amb l’ordre del dia i s’elegí Jordi Calpe, actual alcalde d’ERC a Hostalets de Pierola i president del Consell Assessor Municipal d’Esquerra, per encapçalar la candidatura republicana de l’Anoia en les properes eleccions. L’ordre de les llistes d’Esquerra Republicana de Catalunya per a les eleccions al Parlament no es decidirà fins el proper 10 de juliol en Consell Nacional, però des de la comarca es confia fermament que el candidat anoienc figuri en els primers llocs de la llista, i per tant que tingui moltes possibilitats de sortir elegit com a diputat per l’Anoia.