Anoia

Esquerra lamenta que el PP hagi rebutjat al Parlament un acord pel World Trade Center

• Marina Llansana
“És lamentable que el Partit Popular hagi supeditat els interessos d’Igualada als seus interessos partidistes”. Així de contundent s’ha expressat la diputada al Parlament Marina Llansana després del debat de la Comissió de Treball, Indústria, Comerç i Turisme del Parlament de Catalunya on s’ha debatut una Proposta de Resolució sobre el projecte del World Trade Center d’Igualada presentada pel Partit Popular.

Malgrat que Esquerra ha explicat en Comissió que el tema ja estava resolt des que el Govern de la Generalitat va aprovar el mes de desembre el decret llei d’ordenació d’equipaments comercials per adaptar la directiva de serveis Bolkestein, el PP no ha volgut retirar la Proposta de Resolució. No només no l’ha volgut retirar sinó que ni tan sols ha volgut acceptar l’esmena que mesos enrere van presentar conjuntament PSC, ERC i ICVEUiA en un gest que per Llansana demostra “una clara intenció per part del PP de buscar la confrontació en lloc de buscar el consens que és el que hem de fer els partits a les institucions per defensar el territori”. “Quan hem avançat com a ciutat i com a comarca és quan hem treballat conjuntament totes les forces polítiques, però sembla que pel PP l’únic objectiu és intentar dividir el Govern de la Generalitat al preu que sigui”, ha declarat la diputada anoienca. Llansana ha volgut recordar també que “el tema s’ha resolt amb l’aprovació del decret-llei de comerç de la Generalitat, tal i com ja es va anunciar des del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa i que la direcció general de Comerç ja s’ha compromès públicament a treballar conjuntament amb l'Ajuntament d'Igualada per tal que obtingui la llicència pel World Trade Center tan aviat com sigui possible”.

Per la seva banda, el portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament Joan Torras ha afirmat que “la postura d’Esquerra a Igualada sempre ha estat la de buscar el consens amb el Govern de la Generalitat fugint de les polèmiques”, i que en canvi “el PP vol allargar artificialment una polèmica per interessos purament partidistes, i això no és el que Igualada necessita”.