Anoia

ERC Anoia presentarà una mocions als Ajuntaments per instar el Parlament a iniciar un procés cap a la independència

La Federació Comarcal d’Esquerra Republicana de Catalunya presentarà, a tots els consistoris on gaudeix de representació, una moció instant el Parlament a 'iniciar un procés democràtic per tal que Catalunya assoleixi la seva independència nacional i es constitueixi en un estat independent, de dret, democràtic i social integrat a la Unió Europea, mitjançant la celebració d'un referèndum popular'. La moció manifesta també el rebuig a la vulneració de la voluntat popular que suposa la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut i demana a les institucions, forces polítiques i societat civil que s'impliqui plenament en la nova etapa històrica que s'obre en el camí cap a l'assoliment de la independència nacional.
Per ERC a l’Anoia, la presentació d’aquesta moció respon a la voluntat d’instar als càrrecs electes dels municipis, a seguir treballant per constituir un Estat propi; així, l' objectiu d’aquesta exposició és intentar convèncer a les bases d'altres partits, com PSC i CiU, a sumar esforços en la consecució de la independència des de l'àmbit municipal.