Anoia

Més de la meitat de municipis anoiencs s’han manifestat per l’Associació de Municipis per la Independència

Federació comarcal d'ERC Anoia
AMI

Deu mesos després d’iniciar-se la campanya de constitució de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI), aquesta iniciativa es pot considerar ja consolidada.
En data 14 de desembre de 2011 es va constituir la citada entitat, i a partir de llavors les mocions que han anat aprovant els diferents municipis catalans han estat mocions d’adhesió a l’AMI.
En la segona i darrera assemblea general de l’AMI, es va fer un recompte provisional de 485 municipis associats, 24 consells comarcals i una diputació. En aquesta mateixa assemblea es va aprovar un manifest en suport al “concert econòmic sense renúncies”.
Pel que fa a la nostra comarca, formen part de l’AMI setze municipis, que representen el 52,8% dels municipis de l’Anoia. Aquests municipis són El Bruc, Cabrera d’Anoia, Calaf, Capellades, Carme, Igualada, Jorba, Masquefa, Òdena, Orpi, Piera, La Pobla de Claramunt, Els Prats de Rei, Sant Martí de Sesgueioles, Sant Martí de Tous, i Vallbona d’Anoia.
En dos municipis més, Els Hostalets de Pierola i Vilanova del Camí, la moció no va prosperar en el ple municipal corresponent.
En breu també s’espera que es presenti en alguns dels municipis pendents de pronunciar-se, com són Argençola i Bellprat.
En la majoria dels municipis, la proposta ha estat presentada pel grup municipal d’ERC (sols o en coalició), única força política que ha tingut un sentit de vot inequívoc a favor de l’AMI.
Aquesta xarxa de municipis ha de fer possible la convocatòria d’una consulta sobre la independència de Catalunya.