Anoia

Últims pressupostos abans consulta

Alba Vergés, diputada al Parlament de Catalunya

Esquerra Republicana de Catalunya va dir durant la campanya que seria el soci més fidel al poble de Catalunya. Ens movem i actuem amb aquesta convicció. Moltes vegades la gent diu que els polítics només sortim per campanya, no és el cas del Junqueras ni dels altres que portem uns quants mesos voltant per tot el país i treballant dins el Parlament. Si és així, estem en campanya permanent!
Sense enganyar a ningú amb demagògies sortim a escoltar i a explicar les coses tal com són, sense donar copets a l’esquena a ningú en va, sinó que tenim l’obligació d’explicar-li que el podem ajudar, sempre i quan ens ajudem tots per portar el país on li pertoca per solucionar els problemes dels ciutadans, que és el que tothom demana. Aquesta és la nostra responsabilitat amb el país, aquesta és la nostra manera de treballar i de parlar amb la gent.
Ens vam negar a acceptar uns pressupostos pel 2013 que ens haguessin obligat a unes retallades de 4.500 M €, no només ho vam fer sinó que vam sortir a explicar-ho i parlàvem del drama que representava aquesta xifra. Ara estem abordant el tràmit per l’aprovació dels Pressupostos del 2014 i tornem a dir-ho, i ho direm les vegades que calgui, no ens agrada aquesta proposta de pressupostos.
Aquests pressupostos NO són els que es mereixen els ciutadans de Catalunya, que amb el seu esforç, d’ara i des de fa molts anys, han treballat incansablement per fer una societat millor amb una solidaritat vers altres territoris impensable en altres països democràtics. La sagnia ha estat tan bèstia i tan constant durant tants anys que hem arribat a la crisi amb una asfíxia intencionada total a les finances de la Generalitat de Catalunya.
Espanya no s’arronsarà i vol passar per damunt del benestar dels nostres ciutadans. Per aquest motiu, la societat catalana s’ha mogut en dues diades històriques, una manifestació i la Via Catalana. A la política s’han imposat les tesis que des d’Esquerra Republicana sempre hem defensat, no hi ha cap altra via possible que la democràcia, la consulta és imprescindible i irrenunciable per a nosaltres perquè ho és pel país assolir la independència necessària pel benestar dels ciutadans.
Ens posarem al costat d’aquest govern i de qui faci falta per superar aquest últim any amb uns pressupostos autonòmics que es decideixen a Madrid. Han de ser els últims per necessitat urgent i així ho fem saber al govern. Si no es concreta la consulta, data i pregunta, ens posarem al costat del país.