Arbúcies

Totes les notícies

Free Bassa. Acte reivindicatiu. Arbúcies 16 setembre 2018. ERC ARBÚCIES ERC COMARCAL DE LA SELVA

Jornada 16 de setembre a Arbúcies. Acte reivindicatiu per ajudar els nostres presos i exiliats polítics. Farem un dinar amb ponents i familiars dels presos. Concerts i activitats per totes les edats. T'esperem, junts fem la república. No faltis Próximament et donarem tots els detalls. De moment, pots apuntar-te via mail: arbucies@esquerra.cat ERC COMARCAL DE LA SELVA ERC ARBÚCIES

Projecte d'ERC - Arbúcies per commemorar l'1 d'octubre

La secció local d'ERC a Arbúcies ha posat en marxa un projecte per tal de commemorar que el passat 1 d'octubre, malgrat les dificultats, es va votar en referèndum l'autodeterminació de Catalunya. Per això fem una crida a totes les arbucienques i arbuciencs que ens feu arribar imatges, vídeos o qualsevol altre document d'aquell 1 d'octubre de 2017. Si voleu col·laborar, podeu enviar tota la informació que considereu adequada via Whatsapp en aquest número: 675 81 73 12 O també al nostre mail: arbucies@esquerra.cat Gràcies per la vostra col·laboració. Entre totes i tots ho aconseguirem! ERC - Arbúcies

Moció presentada per ERC - Arbúcies perquè el nou espai de Can Delfí s'anomeni "Plaça 1 d'octubre"

La secció local d'ERC a Arbúcies va presentar el passat 9 de maig una moció per anomenar el nou espai de can Delfí, Plaça 1 d'octubre. L'excel·lent repercussió que va generar, no només al municipi, sinó també a les xarxes socials, ens va confirmar que anàvem en la direcció correcte. El que sobta a ERC - Arbúcies és que tres mesos després el batlle del poble anuncia, via Twitter i pàgina web, un ple on proposa exactament el que ERC va plantejar el mes de maig, tot i que ara com ara encara no hem rebut cap resposta oficial. Malgrat això, l'alcalde en la mateixa piulada desitja que la resta de grups polítics de l'oposició s'adhereixin a la seva iniciativa. Per descomptat que sí! I tant! Si l'1 d'octubre va tenir èxit a Arbúcies, va ser gràcies a totes les arbucienques i arbuciencs, especialment aquells que molt sigil·losament es van arriscar en la seva organització. A partir d'ara, només es tracta de treballar plegats, acordar un grup de treball on hi hagi totes les idees dels grups polítics del consistori, i dedicar aquest espai del nostre poble a la memòria de l'1 d'octubre. Esperem amb delit la trucada de l'alcalde per iniciar el projecte. Arbúcies s'ho mereix! Podeu consultar el text íntegre de la moció presentada per ERC a continuació: ERC - Arbúcies

Comunicat en resposta a les manifestacions dels CDR davant de les seus d'ERC.

Des d’Esquerra lamentem els fets d’avui ocorreguts a la nostra seu. Són fets que rebutgem de ple, que no sumen, i que fan cada dia més petit el nostre moviment. Respectem totes les posicions polítiques però no compartim segons quines formes de manifestar-ho i menys contra treballadors. Des d’Esquerra Republicana volem reivindicar que som un partit amb 87 anys d’història. Un partit que fins fa ben poc lluitava sol per assolir l’objectiu de la República catalana i que no accepta lliçons en aquest sentit. Precisament avui fa 9 mesos que tenim el president del partit, Oriol Junqueras, empresonat i més de 4 que tenim la secretària general, Marta Rovira, a l’exili, igual que molts més companys que també estan represaliats. Uns empresonaments i exilis per haver defensat els ideals republicans. Som un partit que segueix sota el radar constant de la Guàrdia Civil i dels aparells repressors de l’Estat. El partit no s’apartarà ni un mil·límetre de l’objectiu de la República fins a aconseguir-lo, però convé que alguns espais facin una reflexió, perquè l'adversari és un altre. El que toca avui més que mai és la unitat d'acció per aconseguir els objectius comuns i no els enfrontaments entre independentistes. ERC

El Pla de Barris demanat per ERC - Arbúcies

El Pla de barris que ara toca a la seva fi, va ser presentat per ERC – Arbúcies amb la resta de l'equip de govern de la legislatura 2007-11. Inicialment les actuacions previstes eren l’adequació de les Naus Ayats, la remodelació del Carrer Camprodon, o  rehabilitació de l’edifici de Can Delfí entre altres, però en general l’objectiu era emprendre millores en l’àmbit econòmic, comercial i cultural. Tota aquesta sèrie d’actuacions inicials sumaven un import de 5.000.000 € i un cop aprovat aquest projecte per la Generalitat de Catalunya,  Arbúcies va poder disposar de 3.750.000 € per dur a terme diferents intervencions al municipi, és a dir es subvencionava el 75% del seu cost total. Malgrat això, la Generalitat a causa de la crisi econòmica dels darrers anys, va facilitar els diners molt més tard del que inicialment estava previst, i per això els objectius inicials han anat variant amb el temps. Durant el mes de juny de 2018 el pla de barris arriba a la seva fi però sortosament amb un gran volum d'actuacions realitzades. Des d'ERC – Arbúcies ens sentim copartícips de moltes de les actuacions realitzades al municipi durant els últims 9 anys. Us fem saber algunes d'aquestes inversions que considerem importants: a Can Cassó i Naus Ayats hi ha hagut una inversió de prop d'1.500.000 € al carrer Camprodon 778.000 €, a Can Delfí 617.611 € (convé recordar que Can Delfí també va rebre una ajuda molt destacada del Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) i el carrer Sorrall, Vicenç Bosch, CAP, Ramon Pagès i Castell han tingut una inversió conjunta de Pla de Barris de 854.000 €. ERC - Arbúcies

NOU BUTLLETÍ INTERCANVI

Des de la secció local d'Esquerra a Arbúcies publiquem un nou número de l'IntERCanvi. En aquest butlletí destaquem com a tema de portada la realitat de l'impost de béns immobles, ampliament conegut com l'IBI, al nostre municipi. A la segona plana recordem als vilatants alguns aspectes clau d'aquest impost, entre els que destaquem, la possibilitat de fraccionar aquest impost així com també la potestat de l'ajuntament per facilitar el pagament aprovant subvencions especials per a col·lectius econòmicament vulnerables. En aquesta publicació obrim noves seccions, com L'EXAMEN on a criteri d'ERC - Arbúcies analitzarem de forma constructiva algunes de les tasques o línies d'actuació que dur a terme l'equip de govern de l'ajuntament d'Arbúcies. Una altra nova secció serà L'ANÀLISI on s'estudiarà en detall les diferents línies d'actuació de l'ajuntament. A la darrera pàgina i en clau nacional volem lluitar contra l'oblit de les preses polítiques. Amb aquest intERCanvi iniciem una nova etapa on es tractaran temes d'interès per les arbucienques i arbuciencs, de proximitat. En aquest sentit ens obrim a tots els vilatants, i ens comprometrem, a publicar en cada nou butlletí, quasevol neguit, preocupació o millora que proposeu com a ciutadans d'Arbúcies. Podeu fer-nos arribar les vostres propostes via: email: arbucies@esquerra.cat Instagram: @ercarbucies Facebook: https://www.facebook.com/ercarbucies Pots descarregar l'intERCanvi fent click a sobre la imatge, o aquí.

De Fires a firetes

Enguany es celebraran més de 100 fires a les comarques gironines. Aquest increment de la competitivat afegit a una gestió millorable de les fires a Arbúcies facilita que des d’ERC creiem oportú replantejar els seus objectius. Plantegem gestionar correctament els recursos disponibles, i qüestionem si és necessari contractar una empresa externa per dur una fira que no gaires arbuciencs es senten seva. La generació d’informes per a cada edició de les fires, així com l’elaboració d’enquestes de satisfacció permetria conèixer les opinions dels elements participatius i en especial dels visitants ja que són ells el que donen sentit a la fira. Tot plegat indicaria un clar esperit de millora. A més, creiem que les expectatives inicials d’algunes fires han estat massa elevades, el que ha obligat posteriorment a fer un esforç de realitat. Per això considerem crear una Comissió de Fires on s’integrin tots els actors implicats. Finalment proposem, amb l’assessorament del MEMGA, la recerca de noves fires vinculades a allò que més caracteritza la història del nostre municipi: festes i tradicions locals, antigues professions com traginers, bosquerols, cistellers, etc. És a dir, posar en valor les tradicions amb la implicació dels arbuciencs. Si fem nostres les fires, com ho fem amb les Enramades i col·laborem entre tots, l’èxit està assegurat. ERC - Arbúcies

El nyap de les escombraries a Arbúcies

Us deixem l'escrit que hem publicat a la revista local Ressons d'Arbúcies. Portem un temps amb la nova empresa de recollida d’escombraries i és hora de fer balanç.   Comencem amb el poc encert dels horaris de recollida, potser perquè tenen prioritat altres pobles... Hi ha hores on el trànsit de vehicles és molt dens i cal evitar trobar el camió gran, o fins i tot hores nocturnes on el soroll és important. Cal demanar a l’empresa que no reculli en hores punta del municipi.   En més d’una ocasió veïns han vist com el contenidor de la brossa i el de la orgànica anaven al mateix dipòsit del camió, aquell dia el reciclatge no haurà servit de res. Mentre altres pobles milloren el servei de recollida nosaltres seguim igual o pitjor, i el més greu, cada vegada paguem més i més…   Seguim amb els nous contenidors. Un disseny molt poc encertat, aquests actuals són contenidors que s’han anat modificant estructuralment desde que els hem estrenat. El contenidor del vidre ha millorat amb la nova entrada de vidre, porta que segueix el model dels antics. Pel que fa la resta de contenidors el resultat ha estat molt pitjor. Les portes són petites, les bosses no hi entren bé, hi ha feina a mantenir la porta oberta mentre s’intenta introduir la bossa, per raons que desconeixem s’han tret tot els pistons que ajudaven a mantenir la porta oberta. Una inversió com aquesta, que ha de durar força anys, és important fer un bon estudi de funcionalitat i el problema més greu, possiblement degut a això i a la política d’empresa de la concessionària, cada vegada costa més reciclar.