Arbúcies

Esquerra lamenta el robatori de Can Delfí i denuncia la “deixadesa i irresponsabilitat” de l’ajuntament

El grup municipal d’ERC a Arbúcies ha lamentat el robatori de diversos ordinadors a l’equipament municipal de Can Delfí, uns fets ocorreguts durant la nit de dimarts a dimecres d’aquesta setmana. Sabem que els temps que corren són difícils i malauradament amb anterioritat ja s’han donat casos de robatoris en dependències municipals, però aquest cas s’agreuja per la negligència de l’equip de govern, que ha facilitat molt la feina als lladres.

El regidor Quim Santos ha denunciat també les “inexistents mesures de seguretat” que hi ha a l’edifici i que han facilitat el robatori de bona part de l’equipament de l’aula formativa per un valor que estimem de més de 6.000 €. “Fa vuit mesos que es van traslladar de manera precipitada els ordinadors a aquest espai i en tot aquest temps no han tingut ocasió d’instal·lar ni una alarma? L’aula formativa ni tan sols disposa d’una simple porta a l’entrada. Creiem que l’equip de govern, -afegeix Santos- i especialment la regidora responsable de l’àrea, Amàlia Delgado, han actuat amb molta deixadesa, negligència i irresponsabilitat”. Així mateix, ERC demana que es procedeixi “immediatament” a instal·lar els sistemes de seguretat necessaris a Can Delfí per evitar situacions similars.

ERC ha subratllat que els ordinadors estaven situats abans a l’Hotel d’Entitats, un espai que tenia unes mesures de seguretat adients amb una alarma general a l’edifici i una porta d’entrada amb accés codificat en una sala especial que dificultaven molt qualsevol acció delictiva. Santos espera que en el proper ple la regidora doni les explicacions pertinents de perquè va prendre la decisió de traslladar els equips de l’aula formativa d’un espai on reunia les condicions de seguretat a un altre on no n’hi havia cap i després de 8 mesos seguia igual. Tampoc descarta que des d’ERC es demani que s’assumeixin les responsabilitats polítiques davant dels fets, ja que la manca de sistemes de seguretat a Can Delfí, a més, farà molt difícil que l’assegurança cobreixi el robatori dels equipaments, una inversió que haurà de realitzar de nou l’ajuntament o el que és el mateix, la gent d’Arbúcies.