Arbúcies

De Fires a firetes

Enguany es celebraran més de 100 fires a les comarques gironines. Aquest increment de la competitivat afegit a una gestió millorable de les fires a Arbúcies facilita que des d’ERC creiem oportú replantejar els seus objectius.

Arbúcies - Enramades 2018Plantegem gestionar correctament els recursos disponibles, i qüestionem si és necessari contractar una empresa externa per dur una fira que no gaires arbuciencs es senten seva. La generació d’informes per a cada edició de les fires, així com l’elaboració d’enquestes de satisfacció permetria conèixer les opinions dels elements participatius i en especial dels visitants ja que són ells el que donen sentit a la fira. Tot plegat indicaria un clar esperit de millora.

A més, creiem que les expectatives inicials d’algunes fires han estat massa elevades, el que ha obligat posteriorment a fer un esforç de realitat. Per això considerem crear una Comissió de Fires on s’integrin tots els actors implicats. Finalment proposem, amb l’assessorament del MEMGA, la recerca de noves fires vinculades a allò que més caracteritza la història del nostre municipi: festes i tradicions locals, antigues professions com traginers, bosquerols, cistellers, etc. És a dir, posar en valor les tradicions amb la implicació dels arbuciencs. Si fem nostres les fires, com ho fem amb les Enramades i col·laborem entre tots, l’èxit està assegurat. ERC - Arbúcies