Arbúcies

ERC guanya les eleccions generals a Arbúcies

Esquerra Republicana s'ha imposat en les eleccions generals a Arbúcies. Amb 1.218 vots la formació registra un 37,50% del total i és la clara guanyadora de la jornada electoral.

Ester Soms, qui encaçala el projecte republicà al municipi, ha volgut deixar palès que "aquest 28 d'abril anava de llibertat, de democràcia i de Rpública. Sabrem estar a l'alçada, treballarem incansablement. Pels presos, preses, exiliats i exiliades, perquè els volem a casa! Moltes gràcies a tots i totes els que ens han fet confiança"

"Seguirem compromesos. Per Arbúcies, per la justícia social i perquè tothom pugui tenir les mateixes oportunitats. Per un municipi viu i republicà!"

Sent la formació més votada en 748 de 947 municipis catalans i amb victòria a les demarcacions de Girona, Lleida i Tarragona i a la ciutat de Barcelona, ERC fa història i guanya per primera vegada unes eleccions generals a Catalunya. Una victòria que també es trasllada a la Comarca de la Selva on s'ha imposat a 15 de 26 municipis. En total, la formació obté 15 diputats després de registrar 1.015.355 vots.