Arbúcies

Per una campanya electoral neta, justa i respectuosa

Fa uns dies membres del grup municipal d’Esquerra Republicana Arbúcies ens vàrem assabentar que s’estava repartint una nova edició del butlletí municipal “Ressons”.

En aquest, es fa referència a diferents tasques que s’han dut a terme des de l’Ajuntament en aquests darreres mesos, contingut que considerem fa difusió d’una campanya de mèrits per part de l’Equip de Govern i, per tant, no respecta la prohibició de la LOREG que indica que es prohibeix, en període electoral, qualsevol acte que contingui al·lusions directes als mèrits obtinguts.

És per aquest motiu, i amb la voluntat de vetllar per una campanya electoral neta, que vàrem interposar una denúncia a la Junta Electoral de Santa Coloma, deixant palès que és necessari que l’Equip de Govern respecti les normes, ja que entenem que la justícia electoral és igual per a tots i per això l’hem de complir.

Aquest dimarts, hem pogut saber la resolució de la junta electoral (JEZ) que considera que hi ha hagut una infracció electoral i, per aquest motiu, ha imposat una sanció de 100 euros. Així doncs, s’ha produït un incompliment de les limitacions als poders públics en període electoral, una limitació que altres administracions i governs municipals compleixen escrupolosament i que en el cas de l’Equip de Govern d’Arbúcies se n’ha fet cas omís.

Demanem i exigim a l’Equip de Govern que respecti les normes per una campanya electoral neta i, de la mateixa manera, que aquesta sanció no recaigui en els contribuents sinó que se’n responsabilitzi correctament qui ha dut a terme la infracció.

Finalment, remarcar que Arbúcies necessita un govern obert, ètic, transparent i amb parets de vidre. Un instrument que des d’ERC Arbúcies considerem imprescindible per enfortit la qualitat democràtica.