Arenys de Mar

Totes les notícies

ERC, LA CUP I AeC APOSTEM PER UN GOVERN D’ESQUERRES A ARENYS DE MAR

ERC, CUP i AeC fem públic que estem treballant per arribar a un acord polític i de govern a Arenys de Mar per als pròxims 4 anys després dels resultats del 26M a la vila. Les assemblees de les tres formacions polítiques estan convocades per aquest dilluns dia 10 per tal de valorar i, si s’escau, aprovar un pacte de govern que es resumeix en els següents punts:   Configurarem un govern cohesionat i col·laboratiu. Arenys tindrà un govern estable, d’esquerres, plural i transversal, que es traduirà en forma de govern i programa d’acció municipal, que presentarem a la ciutadania abans d’acabar el 2019.   Treballarem per seguir transformant Arenys de manera transversal amb un programa de poble que impulsarà polítiques d’equitat social, feministes, de foment de l’habitatge assequible, de suport a l’economia social i de millora ambiental, etc. Farem de motor de transformació a partir de propostes possibles, reals, que contribueixin a idear un Arenys per als pròxims quatre anys, però també a llarg termini.     L’eix social i l’eix nacional avançaran de forma conjunta de la mà d’aquest govern plural, republicà i de progrés, que treballarà incansablement al costat de la ciutadania en les seves reivindicacions pacífiques i defensarà els seus drets polítics al vot, a la llibertat d’expressió i de manifestació i els drets d’associació i de participació, que han estat atacats per part de l’Estat espanyol.     Esquerra Republicana de Catalunya d’Arenys de Mar Candidatura d’Unitat Popular d’Arenys de Mar Arenys en Comú   Arenys de Mar, 8 de juny de 2019

Respostes d'Annabel Moreno a les pregunts plantejades pel públic al debat de Ràdio Arenys

Respostes d'Annabel Moreno a les preguntes que va fer la ciutadnia al debat d'alcaldables organitzat per Ràdio Arenys   Núria: estem absolutament d’acord en mancomunar serveis amb els pobles veïns. De fet hem iniciat converses amb Caldes d’Estrac per realitzar accions conjuntes sobre la Torre dels Encantats i amb Arenys de Munt per a compartir el servei de Recollida Selectiva   Fati: des d’Esquerra Republicana estem fermament convençuts que la comunitat musulmana ha de tenir un centre cultural en condicions que pugui satisfer les seves necessitats   Neus: Efectivament les persones amb diversitat funcional es podran beneficiar de la targeta bonificada de transport. Durant els darrers tres anys hem fet força actuacions per facilitar la vida a les persones amb alguna discapacitat, sobre tot per les persones amb poca o nul·la visió i també per les que tenen dificultats de moviment, adaptant els passos de vianants fent-los accessibles i suprimint barreres arquitectòniques sobre tot als voltants de l’Escola Maragall, CAP, Xifré i Pavelló Esportiu i també hem creat joguines infantils inclusives.   Pepi: Quan vam arribar a govern fa tres anys, la Llei de Barris estava absolutament abandonada i es donava per perduda. Vam anar a veure al Director General de La Llei de Barris de la Generalitat i vam poder acabar el què quedava: supressió barreres arquitectòniques, plaça Salvador Espriu, jocs infantils, i nova il·luminació i conduccions d’aigua.   Arnau: Sobre quines propostes culturals portem al programa, volem activar el Consell de Cultura, crear el Museu del Mar, i continuar donant suport i promocionant a les entitats arenyenques que fan que siguem una vila culturalment molt rica i de la qual ens sentim profundament orgullosos. I sobretot tenir una biblioteca del segle XXI que sigui més que un lloc on anar a estudiar o llegir, que sigui un punt de trobada de la cultura, amb lectures de poemes, d’obres, laboratori d’artistes i escriptors, espai per les arts musicals i escèniques i tot el que puguem imaginar   Antoni: la platja del Cavaió no es competència municipal i per tant no podem ni tan sols establir una zona d’aparcament ja que en realitat la Llei de Costes no permet aparcar.

Seguim! una candidatura jove i amb ganes de treballar per ajudar les persones joves

La revitalització del Consell de Joventut i el suport i l'assessorament a les entitats de joves és una prioritat de l'acció per l'Impuls de la participació de les persones joves a la vida pública arenyenca. L'Impuls republica passa per aquesta implicació de la gent jove i amb orgull podem dir que ja ho hem aconseguit implicant a gent de valua i activa a la nostra candidatura. Proposem l'mpuls de l’Espai Jove com a espai de referència en matèria de joventut i fent una especial atenció a l’adolescència. Tot això serà possible amb un augment de la dotació per a la seva dinamització. I es farà un esforç continuat per donar suport en l’emancipació i accés a l’habitatge públic. I de manera específica creació d’un programa d’ocupació per a joves proposem accions i programes de formació, borsa de treball.. També gestionarem noves actuacions pel foment del voluntariat en associacions locals i de cooperació internacional. L'adhesió al carnet jove local. I la creació d’un Pla per a la igualtat per raó d’orientació sexual i identitat de gènere.

Seguim! Programa electoral 2019

Seguim! és el treball d'un equip ampli, amb cares noves, molt rigorós i compromès amb la nostra vila. La feina feta en els darrers tres anys al capdavant del Govern d'Arenys de Mar avala la capacitat de treball i la voluntat i ganes de seguir per acabar molts dels projectes arrencats i altres que han de veure la llum els propers mesos. Noves propostes i nous projectes s'han incorporat al programa electoral per poder-los desenvolupar en el proper mandat. Aquest és el detall:

Seguim! és la resposta al treball fet i les ganes de seguir de la gent d'ERC

Hem treballat i seguirem treballant intensament per poder donar resposta a les persones des de tots els serveis municipals, atenent els serveis bàsics i responent amb prioritat a les situacions d’emergència. Un treball continuat que sovint no es veu i sembla sempre insuficient però en casos com l’habitatge social ara ja estem en condicions de portar a terme amb habitatge destinat a joves, persones grans i famílies vulnerables. La feina a l’administració pública és continuada i no s’improvisa. Les obres més senzilles porten mesos de planificació prèvia, tècnica i administrativa. No ens aturem aquí i seguirem renovant Arenys en qualitat, serveis i accessibilitat. La nova biblioteca a les Clarisses, la necessària ronda per Valldegata que ens ha de permetre guanyar pau als carrers, la millora del treball dels serveis municipals i de medi ambient... tots són reptes d’aquest nou mandat per millorar Arenys. Tenim ganes i som les persones que podem fer-ho! I per això et demanem la teva complicitat i junts diem; Seguim! Volem seguir governant Arenys per fer-ne la vila on puguem viure i conviure, i que cada dia ens sentim més orgullosos que sigui el poble que s’estimin els nostres fills. Convençuts que des dels ajuntaments fem República!

Compromís i treball ferm amb la gestió marítima del país

ERC a Arenys de Mar va participar divendres a la reunió de treball dels representats del partit de les federacions al Maresme i a la demarcació de Girona a Lloret de Mar per començar a treballar una estratègia conjunta per trobar solucions a diversos temes del litoral del país. Concretament, ERC Arenys de Mar, representada per l'alcaldessa Annabel Moreno i la presidenta de la secció local, Marta del Castillo, va manifestar la necessitat de trobar solucions a la demenda d'alguns municipis de regeneració de les seves platges any rere any, la qual cosa fa que el ministeri enviï la draga, per exemple, a Arenys de Mar. El dragatge no és cap solució i malmet enormement el fons marí, per la qual cosa no es pot permetre que continuï essent la solució proposada pels responsables de l'estat espanyol. La trobada es produeix després d’haver establert sinergies entre els dos territoris durant els darrers mesos, per liderar la lluita contra les agressions al corall vermell al litoral maresmenc i gironí que s’han produït després que l’Estat espanyol concedís una dotzena de llicències que havien obert la porta a l’especulació amb aquesta espècie protegida. D’entre els diversos temes que s’han tractat i que afecten aquesta part del territori, hi ha la draga, la concessió de permisos nàutics, la pesca, el lleure i la biodiversitat marina, entre d’altres assumptes. Des d’ERC es defensa la preservació d’un ecosistema marítim sostenible, compatible amb l’economia blava i que es cogestioni amb l’administració i els centres de recerca, el sector pesquer i la societat civil. A la trobada, s'ha presentat, també, l’estratègia marítima que s’està traçant des del Govern i s'ha considerat especialment propícia perquè permet aprofundir en la construcció de grans espais de consens entre aquests territoris, per tal de fer més efectiva la lluita per la preservació de l’entorn marítim compartit. A banda dels representants locals de les diverses poblacions dels litorals maresmenc i gironí, han participat a la reunió de treball altres representants del Parlament, de les diputacions, dels consells comarcals, senadors, i membres de la sectorial de Medi Ambient d’Esquerra Republicana.

Annabel Moreno i Nogué

Annabel Moreno, candidata d'ERC a les pròximes municipals a Arenys de Mar

Annabel Moreno, actual alcaldessa d'Arenys de Mar, serà la cap de llista d’ERC a Arenys de Mar per a les properes eleccions municipals després que l'assemblea republicana l'hagi escollida per unanimitat durant la convocatòria d'aquest dilluns 4 de juny. Moreno, amb un gran bagatge com a regidora i ara alcaldessa, és llicenciada en Dret i està especialitzada en temes urbanístics. Actualment es troba en excedència del Col·legi d'Advocats de Barcelona, on treballa en el departament deontològic. Moreno vol continuar desplegant el projecte republicà a l'Ajuntament d'Arenys de Mar, posant les polítiques socials al centre de la gestió local per assentar els fonaments bàsics del benestar a la vila, amb un model de poble on les persones estiguin al centre de totes les polítiques. Paral·lelament a aquesta tasca, Moreno continuarà defensant els drets dels arenyencs i les arenyenques per poder exercir tots els nostres drets com a ciutadans en el moment polític nacional en què ens trobem, també com a vicepresidenta primera de l'AMI. La candidata republicana treballarà, a partir d'ara, les propostes per dur a terme a partir del 2019.

ERC Arenys de Mar pren posició en contra de l'extracció de corall vermell

ERC a Arenys de Mar diu NO a l'extracció de corall vermell

#elcorallnoestoca      #lacostanoestoca        #prouagressions   Annabel Moreno, Laia Martín i Juli Solà, d'ERC Arenys de Mar, junt amb altres representants del mon municipal d'ERC al Maresme i el senador Bernat Picornell, han mostrat la seva oposició a la decisió del govern espanyol d’atorgar 12 llicències per extreure corall vermell entre Arenys de Mar i Begur. Aquesta acció es du a terme coordinadament amb la resta de municipis del litoral català fins al cap de Begur.   Avui, doncs, s’engega una campanya per donar a conèixer a l’opinió pública aquesta agressió, així com mesures institucionals i socials per aturar l’extracció de corall vermell. Entre d’altres, ERC presentarà mocions a tots els ajuntaments perquè siguin les institucions municipals qui també demanin al govern espanyol que rectifiqui en aquesta decisió.   Des d’Esquerra Republicana de Catalunya es denuncia públicament que aquesta mesura va totalment en contra a les polítiques de conservació de la biodiversitat marina i protecció del litoral, ja que un estudi encarregat per la Generalitat l’any passat deixava ben clar que el corall vermell al litoral català es troba en estat “crític”. Ja al 2015, el corall vermell va ser elevat a la categoria "en perill d'extinció" a la llista vermella elaborada per la Unió Internacional per la Conservació de la Natura (UICN).   Per aquestes raons, la Generalitat va decretar una moratòria d’extracció de deu anys en l’àmbit de la seva competència, que són les aigües interiors, és a dir, des de Begur i fins a la frontera francesa. Tot i així, es va comunicar al ministeri la necessitat d’ampliar aquesta protecció també en les aigües exteriors, que no són competència de la Generalitat, i amb la decisió que han donat a conèixer s’ha constatat que han fet cas omís de la demanda i l’estudi dels científics.   Elisenda Pérez, senadora electe per Girona del grup d’ERC al Senat, va demanar explicacions sobre aquesta mesura al Senat i el grup parlamentari al Congrés ha demanat la compareixença de la ministra perquè doni explicacions sobre aquesta mesura.

III NIT DE LES LLETRES MARESMENQUES

La Nit de les lletres maresmenques a Arenys

La Sala Arnau del Centre Cultural Calisay d'Arenys de Mar ha acollit la III edició de la Nit de les Lletres Maresmenques. L'acte va girar entorn de la paraula viva, la resistència cultural i el sentiment de comunitat. L'espai de la sala Arnau, sota la direcció artística del mataroní Eloi Aymerich i l’equip d’escenografia de l’arenyenca Laura Galofré, es va convertir en una impremta clandestina on amb la complicitat i els jocs de tres infants es van anar succeïnt lectures i actuacions musicals. L'alcaldessa Annabel Moreno celebrava que Arenys esdevingués "una petita pàtria de la Cultura, en majúscula, de les lletres, d’autors i autores, d’iniciatives culturals, de resistència i anhel per un país culte, lliure, crític, responsable". Text íntegre de la intervenció inicial de l'Annabel Moreno   Benvolguts i benvolgudes, És un enorme plaer que Arenys de Mar sigui la vila escollida per acollir, enguany, la Nit de les Lletres Maresmenques. "Aquesta petita pàtria que encercla el cementiri: aquesta mar, Sinera, turons de pins i vinyes, pols de rials..." en paraules del poeta Salvador Espriu, esdevé avui una petita pàtria de la Cultura, en majúscula, de les lletres, d’autors i autores, d’iniciatives culturals, de resistència i anhel per un país culte, lliure, crític, responsable. Que enguany aquesta cita literària se centri en la resistència cultural és més adient que en qualsevol dels moments que haguem pogut viure en els últims anys. ARCO, FARIÑA, VALTONYC, PABLO HASEL... no cal que entrem en detalls, tothom sap de què estem parlant. Però aquest atac a la llibertat d’expressió ha tingut també la reacció, la resistència per part del món de la cultura amb vídeos que s’han fet virals i joies com la que els rapers van enregistrar a la presó Model sota la tonada “llibertat d’expressió, prenem posició”. La resistència cultural, doncs, més viva que mai avui al país, la cultura com a “trinxera” per lluitar pels nostres drets.