Arenys de Mar

La proposta que vam fer pública el 9 de juny, amb la qual convidàvem ICV, CUP i NEC (i ara també les persones atretes per Procés Constituent que ho vulguin) a impulsar amb nosaltres un procés de primàries per fer una llista única a les properes municipals, continua en fase de converses amb els partits, però també amb totes aquelles persones que, sense ser militants de cap partit, volen dir-hi la seva i ajudar a fer-ho realitat.

atletes cursa obstacles tanques
Atletes i obstacles

En les converses que hem anat mantenint amb les formacions polítiques i amb els vilatans, a vegades ens han plantejat si realment era necessari fer tot això que proposa ERC. Hi ha qui pensa, potser des d'un excés de confiança, que el govern ho està fent tan malament que fins i tot si ICV, CUP i ERC ens presentéssim separadament com sempre hem fet podríem sumar nou regidors. Si al final no és possible la unitat que proposem però l'aritmètica postelectoral permet aquesta suma, nosaltres ho celebrarem. Amb tot, la nostra obligació com a partit és explicar a tothom l'abast de l'aplicació del principi d'Hondt, un element que cal tenir molt en compte. Aquesta feina de prospecció i simulació, que pot semblar feixuga i excessivament tàctica a alguns vilatans, és necessària per saber quines possibilitats d'èxit estem oferint a totes aquelles persones que convidem a involucrar-se en el projecte, però esperem que ens en puguem oblidar ben aviat i que puguem anar per allò que realment importa: guanyar les eleccions municipals i començar a fer el nou Arenys.

Hem fet servir un dels simuladors que hi ha a la xarxa per reproduir-hi els resultats de les municipals de 2011 a Arenys de Mar. Ho podeu veure en aquest enllaç i provar de variar-ne els elements: http://icon.cat/util/eleccions/OMZMMQeTLK. Després hem simulat què hauria passat si ICV, CUP i ERC haguéssim anat junts en una llista única. Veureu que el sisè regidor hauria estat per a ICV+CUP+ERC en detriment de CiU i que, de fet, hauríem guanyat les eleccions: http://icon.cat/util/eleccions/VEZMAeeTjo. Aquesta ja és per si mateixa una mostra prou contundent de l'aplicació del principi d'Hondt. Tanmateix, Esquerra Republicana no proposa simplement la unitat d'aquestes tres formacions, sinó que aquesta unitat esdevingui el fonament de tot un procés de primàries obert a tothom. Aquest procés, ben planificat i ben realitzat, segurament comportaria un augment de suport electoral. D'entrada és difícil de quantificar, però com a hipòtesi podríem imaginar que hi hagués un guany conjunt de 500 vots. En suport d'aquesta hipòtesi, cal recordar que aquests tres partits mantenen una clara tendència a l'alça a les darreres enquestes publicades.

Si la candidatura resultant d'aquest procés (que hem representat com a ICV+CUP+ERC però que no es limitaria a això) arribés als 2.200 o 2.228 vots i la resta de formacions repetissin els resultats de 2011, obtindria el setè regidor en detriment del PSC: http://icon.cat/util/eleccions/ODZMzYeTsK. D'acord amb les mateixes enquestes que abans comentàvem, però, és poc probable que el PSC repeteixi o millori els resultats de 2011 vista la clara tendència a la baixa en què està immers. També en aquest cas és difícil fer previsions, però si la davallada arribés als 825 vots, ICV+CUP+ERC obtindríem ja el vuitè regidor, novament en detriment del PSC: http://icon.cat/util/eleccions/ZNZMHLeTKR

A partir d'aquí, el regidor de la majoria absoluta quedaria a tocar, però no es pot dir que sigui bufar i fer ampolles. Us instem a llegir, ben aviat, la continuació d'aquest article, on veurem com es podria arribar al novè regidor i quina diferència hi hauria entre anar junts i anar separats. A Esquerra Republicana pensem que ho podem aconseguir, però que hem d'anar tots junts i fer les coses ben fetes, preparar-les amb temps suficient, tal com detallem a la proposta (http://locals.esquerra.cat/arenysmar/article/18071/proposta-de-la-seccio-local-derc-darenys-de-mar-per-a-les-eleccions-municipals-de-2015).