Arenys de Mar

Totes les opinions

Comunicar, participar, fiscalitzar, governar

Aquesta és la primera revista municipal que s’edita des que el mes d’abril ERC va entrar al govern d’Arenys de Mar. La transparència, la comunicació, el govern obert, la participació i l’opinió són pilars de les nostres polítiques, però fins que no hem disposat del pressupost de 2017 aquest Ajuntament no s’ha pogut permetre la despesa d’un butlletí municipal. Pagat amb diner públic, l’ATR no és gens superficial, des d’ERC tenim clar que aquest butlletí és una eina més perquè la ciutadania fiscalitzi la feina que els nostres representants fan des de l’Ajuntament.

Gaudiu d’Arenys!

Amb l’arribada de la primavera i la seva espectacular explosió de vida, també arriba un canvi a Arenys de Mar, que farà que la nostra vila torni a ser un referent per al país, tant per la seva oferta gastronòmica com per la seva oferta cultural i mediambiental. La inversió econòmica que s’ha produït al nostre port, tant pel que fa a la construcció de nous locals d’oci, com a la seva nova urbanització, farà que el port i la vila siguin un sol lloc, del qual podrem gaudir tots els arenyencs i els nostres visitants, tant a l’estiu com a l’hivern, tant per passejar, per fer esport, per fer rutes culturals com per assaborir un bon dinar o per prendre qualsevol cosa amb amics i familiars.

Arenys s’ho mereix!

La feina que ERC està fent des del govern d’Arenys de Mar és, com es diu popularment, una feina “de formigueta”. Treballem sense fer soroll, amatents a tot el que està en les nostres mans, actuant sota les premisses de feina ben feta i respecte total a l’actuació amb el diner públic. Hem aconseguit el compromís de l’ACA per desviar el clavegueram d’Arenys de Munt directament cap a la depuradora (tot el clavegueram d’Arenys de Munt passa per sota la Riera d’Arenys!); hem aconseguit la titularitat de la B511 (la Riera ja és nostra!); el CAP rebrà més de 75 mil euros dels recursos addicionals del Govern; engegarem de nou el Pla de barris a Sant Elm, un projecte començat el 2007.

Veig alcaldessa l’Annabel Moreno

soler

A la part final del mandat 2007-2011 vaig tenir l’oportunitat (i la gran sort!) de treballar en el govern de l’Ajuntament d’Arenys de Mar amb l’Annabel, com a regidors del grup municipal d’ERC, arran de la seva incorporació com a càrrec electe en substitució d’en Quim Ponsarnau, quan aquest es va incorporar a l’equip de la Consellera Carme Capdevila, al departament d'Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya.

Xavier Mir i Oliveras

L'ego dels (o alguns) polítics i l'ego dels (o alguns) electors

(Podeu llegir l'apunt original a http://www.arenyautes.cat/content/lego-dels-o-alguns-pol%C3%ADtics-i-lego-dels-o-alguns-electors ) Segur que alguna vegada heu sentit algú que es queixava de l'excés d'egos entre els polítics catalans que ens podien conduir cap a la independència. "Massa ego perquè tal i tal es puguin entendre", diuen algunes persones. Els darrers mesos aquesta queixa ha estat força freqüent.

Annabel Moreno, regidora d'ERC a l'Ajuntament d'Arenys de Mar

El Ple de 26 d'octubre de 2011

Annabel

(Podeu llegir l'apunt original a http://www.arenyautes.cat/content/ple-26-doctubre-de-2011) Us faig un resum de les intervencions d'ERC al darrer Ple municipal. Estem molt orgullosos ja que es van aprovar les 4 mocions que vam portar al ple: - adhesió d'Arenys de Mar a l'Associació de Municipis per la independència - declaració d'Arenys de Mar com a vila lliure de circs amb animals - Petició que la Generalitat de Catalunya torni a instaurar les subvencions de les escoles taller o les cases d'oficis - Petició per a que l'Ajuntament d'Arenys de Mar deixi de patir l'espoli fiscal per part de l'Estat També us transcric a continuació les preguntes i els precs.

Marc Soler i Colomer

El repartiment de cartelleres del "govern dels preparats"

(Podeu llegir l'apunt original a http://www.arenyautes.cat/content/el-repartiment-de-cartelleres-del-govern-dels-preparats ) És una anècdota si voleu, però és també un tast de com s'estan fent les coses (o de com estan fent les coses CiU-PP-SI-RCat-VIA). En cada campanya electoral es fa un repartiment de les cartelleres que per unitats de 3 dies s’assignen a les diferents forces que concorren a les eleccions.

Xavier Mir i Oliveras

Àlex Acero (VIA-RCat-SI), regidor de govern (amb CiU i PP)

(Podeu llegir l'apunt original amb tots els enllaços a http://arenyautes.cat/content/%C3%A0lex-acero-rcat-si-regidor-de-govern-amb-ciu-i-pp) Una de les coses que crec que va quedar prou clara al Ple de dimecres és que l'Àlex Acero és regidor de govern. Des de l'arrencada del mandat a tots plegats ens ha semblat com a mínim curiosa i poc habitual la fórmula aquesta de ser regidor d'oposició amb responsabilitats de govern, però com que és legal i legítim voler ajudar un alcalde d'aquesta manera, personalment poca cosa hi tinc a dir a banda de desitjar-li sort i èxits.

"Fem l'onada" al BOP

(Podeu llegir l'apunt original amb tots els enllaços a http://arenyautes.cat/content/fem-lonada-al-bop) Ahir vam conèixer els resultats de la 3ª onada del Baròmetre d'Opinió Política (BOP) del 2011, que elabora el Centre d'Estudis d’Opinió (CEO) de la Generalitat de Catalunya. Des de l'anterior onada (2ª), que es va publicar el passat mes de juny, a l'enquesta hi ha una pregunta directa sobre el vot en un eventual referèndum per la independència de Catalunya.