ERC Badalona

Totes les notícies

ERC fa una bateria de propostes de fons pel que fa a la mobilitat del passeig marítim i lamenta la decisió de fer-hi tornar cotxes

ERC Badalona lamenta el pas enrere del govern d’Àlex Pastor amb la pacificació al passeig marítim i tem que aquesta acabi sent una porta d'entrada del darrera per al retorn dels cotxes durant tot el dia. La formació republicana proposarà al Consell de la Mobilitat un reforç de la línia d'autobusos a la platja durant el període estival i millors indicacions per accedir a la zona, avisant amb major eficiència dels aparcaments públics disponibles i les línies de bus. També proposarà que Engestur estudii la conveniència o no d'enfortir l'oferta d'aparcament públic a la zona de la Rambla del Gorg i de Casagemes/Canyadó, dos espais de la ciutat sotmesos a una forta pressió de visitants estacionals i/o de persones que agafen transport públic. Els dos pàrquings podrien oferir bones solucions com a park and ride i per treure cotxes de la façana marítima. Pel que fa a la proposta de bonificar l'IBI, ERC  Badalona la veu raonable, però només mentre durin les obres del nou passeig. També coincideix en la idea d'urbanització del passeig fins a Torrent de Vallmajor, però cal més concreció al respecte. El candidat a l’alcaldia de Badalona per la formació republicana, Oriol Lladó, ha demanat, però, un full de ruta més clar i que «es treballi bé a nivell de coherència arquitectònica amb les obres també previstes i plantejades pel nostre govern a la platja dels Pescadors».

El govern d’Àlex Pastor deixa clar que no té cap Pla de Govern per als propers mesos

Aquest matí s’ha celebrat un ple extraordinari municipal, forçat per les anteriors forces de govern (Guanyem BDN en Comú, ERC Avancem-MES i ICV-EUiA), en el qual es demanava a l’administració encapçalada per Àlex Pastor (PSC+Unió) que expliqués el seu pla de govern, després de 4 mesos a l’Ajuntament.   Ajudats en tot moment per PP i C’S, l’alcalde Pastor i el seu equip, han estat incapaços d’explicar cap proposta vinculada al suposat pla de govern pactat amb aquestes forces després de la moció de censura. Limitant-se a fer un seguit de retrets al govern anterior que li ha servit per no respondre a cap de les preguntes que li han formulat els grups de l’oposició.   Oriol Lladó, en nom del grup municipal d’ERC Avancem-MES, ha destacat que el govern municipal no està duent a terme cap de les promeses amb les quals va tirar endavant la moció de censura el passat estiu: acabar amb un suposat bloqueig de l’ajuntament, garantir la seva neutralitat institucional i l’execució d’un pla per solucionar temes urgents. Cap d’aquestes propostes s’ha dut a la pràctica.   No s’ha desbloquejat res, més enllà d’anar fent titulars i fotos d’aquells temes que ja estaven treballats i que tenien tràmits iniciats per l’anterior govern.   No s’ha garantit cap neutralitat institucional: “De la neutralitat institucional, què volen que els diguem… És veritat que es van afanyar a treure la pancarta que reclamava la llibertat dels presos polítics, de moment és l’únic punt del seu escuet programa de govern fet públic i complert. Entendran que no els en felicitem.” Ha afirmat Oriol Lladó.   “Aquests mesos hem vist amb estupefacció l’ús partidista de la comunicació institucional de l’Ajuntament: a xarxes socials, en notes de premsa, etc. Com s’aixecava una acta a dues entitats de la societat civil que feien difusió per la Diada, i com un ciutadà era multat per expressar la llibertat d’expressió penjant llaços a favor dels presos polítics.

ERC Badalona honora la figura del president Lluís Companys

A les 7 del matí, militants i amics d'Esquerra Republicana de Catalunya, entre els quals el candidat a l’alcaldia de Badalona Oriol Lladó i el president de la secció local Àlex Montornès, s’han reunit al monòlit que hi ha a l'avinguda president Companys de Badalona. També hi han fet presència membres destacats del moviment independentista local i del PSC. En honor al president màrtir, que va ser assassinat per les autoritats franquistes, s’han fet unes salves d’honor i la tradicional ofrena floral.

ERC posa en valor la feina conjunta amb la Generalitat per tirar endavant el centre ocupacional de Badalona Capaç i el desencallament de les obres dels laterals de la C-31

El passat 8 d’octubre, el conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, va visitar l’emplaçament, al barri de Pomar, del futur centre ocupacional de la Fundació Badalona Capaç (projecte que comptarà, també, amb un centre de dia i un paquet d’habitatge de lloguer social al barri de Congrés) i, en acabar, va fer un recorregut per les obres del lateral de la C-31 al seu pas per Badalona. El van acompanyar, entre altres, els regidors d’ERC Badalona Oriol Lladó i Francesc Ribot. Aquests han estat dos temes fortament treballats els darrers anys per ERC Badalona des del govern de la ciutat. Projectes bàsics que comencen a caminar gràcies a la bona col·laboració amb el Departament de Territori de la Generalitat. En referència al projecte de centre ocupacional i centre de dia a Pomar i d’habitatge social a Congrés, el grup municipal republicà vol reconèixer la feina feta per Ferran Falcó des del Departament de Territori i de Josep Duran des de l’Ajuntament de Badalona i, alhora, demanar disculpes als pares de la Fundació Badalona Capaç per la seva paciència i les incomoditats que han patit aquests darrers anys. El grup d’ERC remarca al govern municipal la necessitat d’aprovar l’operació conjunta al ple municipal abans d’acabar aquest any 2018. "Vam dir i mantenir que hi havia una alternativa al projecte amb Mercadona, que no impliqués afectar un espai de valor ambiental ni incrementar m2 comercials. Hem demostrat que era possible treballant amb rigor i capacitat d'entesa. Ara caldrà treballar perquè aquesta operació estigui validada pel ple municipal amb unanimitat abans d'acabar el mandat", ha valorat el candidat a alcalde, Oriol Lladó. Durant la visita a les obres del lateral de la C-31, s'ha parlat de la voluntat d’estudiar la reconversió de l'autopista al seu pas per Badalona en una via urbana, tal i com va aprovar el Parlament de Catalunya el març de 2016. En aquest sentit “Caldrà ser valents i ambiciosos en un dels temes que haurien de generar un important consens de ciutat de cara al 2019” ha subratllat el candidat d’ERC a l’alcaldia de Badalona Oriol Lladó.

ERC-Avancem-MES denuncia que els acords amb empreses subministradores en matèria de pobresa energètica suposaran una sobrecàrrega difícil de suportar pels Serveis Socials municipals

L’Ajuntament de Badalona acaba d’anunciar la signatura d’un conveni amb Agbar en matèria de pobresa energètica. En aquest sentit, ERC-Avancem-MES considera que és positiu que el nou govern continuï buscant la millor manera de col·laborar en benefici de la ciutadania, tal com va fer l’anterior, però en paraules de l’exregidora de Serveis Socials Agnès Rotger, «ens preocupa que això suposarà una sobrecàrrega als Serveis Socials, que els condemnarà a fer més tasques burocràtiques». I tot plegat sense canviar res de cara a la ciutadania amb problemes de vulnerabilitat, que ja estaven protegits dels talls per la Llei d’Habitatge.   Els darrers tres anys la defensa dels drets als subministraments bàsics com la llum, l’aigua o el gas han estat incessants per part de l’Ajuntament de Badalona, tan a nivell tècnic com polític. Entre gener de 2016 i març de 2018 s’han evitat més de 1600 talls de subministrament a famílies vulnerables amb impagaments. El Govern municipal va vetllar perquè les empreses complissin la Llei de l’Habitatge (llei 24/2015), exigint que informessin a l’Ajuntament de les persones que hi tenien deutes per saber si els constava la seva vulnerabilitat, i aturar així el procediment de tall.   Acompanyament i prevenció «La pobresa energètica no és res més que un aspecte de la pobresa», puntualitza Agnès Rotger, «i per tant, sempre hem tingut clar que la nostra principal funció com a administració pública és acompanyar les famílies, no pas gestionar el deute de les empreses privades que tenen guanys enormes amb el subministrament de recursos bàsics». Per això es van prioritzar accions preventives, com la que va impulsar juntament amb el departament de Consum: una campanya d’auditories energètiques a famílies vulnerables, per millorar l’estalvi energètic i prevenir la pobresa. Se’n van beneficiar 119 famílies entre 2016-17, amb un balanç molt positiu. Enguany se’n preveien 30 més. Igualment es va començar a estudiar, amb l’ajut de l’AMB, la possibilitat d’obrir una oficina municipal d’atenció en matèria energètica, per a orientar la ciutadania que tingui dubtes o dificultats en aquest àmbit.

ERC demana a l’alcalde Pastor que expliqui si la Guàrdia Urbana té instruccions de retirar llaços grocs de la via pública

El passat dia 30 de setembre al voltant de les 17:30 de la tarda un cotxe de la Guàrdia Urbana va estacionar al carrer Jovellar del barri de Casagemes i un agent uniformat es va dedicar a arrencar, almenys, dos llaços grocs de la zona. Hi ha un vídeo que s’ha difós per les xarxes socials on es pot veure clarament aquest agent arrencant un llaç mentre un altre agent, també uniformat, ho observa des del costat del vehicle. El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem-MES lamenta uns fets que qualifica de greus, ja que la funció de la Guàrdia Urbana és garantir la seguretat de la ciutadania i no pas perseguir la llibertat d’expressió. Per aquest motiu ERC ha demanat a l’alcalde Pastor que expliqui si la Guàrdia Urbana té instruccions de retirar llaços grocs de la via pública, i en aquest cas qui ha donat les ordres i en quina normativa s’emparen. També vol saber quines accions pensa prendre al respecte i si hi haurà algun tipus d’amonestació a l’agent. ERC expressa la seva preocupació pels fets ocorreguts darrerament a Badalona que vulneren la llibertat d’expressió d’una part important de la ciutadania. Així, el passat mes de setembre la policial municipal va aixecar acta a ANC i Òmnium per la venda de samarretes i fa pocs dies va posar una multa a un ciutadà per penjar llaços grocs. El grup municipal republicà exigeix saber si aquests casos són aïllats o responen a una voluntat política concreta impulsada per l’actual govern municipal i els grups del Partit Popular i Ciudadanos que li donen suport. En aquests sentit, el regidor i alcaldable d’ERC Badalona Oriol Lladó assenyala que « El nostre grup ha entrat al registre de l’ajuntament diverses preguntes al respecte sense obtenir, fins ara, resposta de l’actual administració municipal. És un fet que ens preocupa i que no deixarem passar» ha reblat Lladó.

ERC-Avancem MES celebra que s’hagi completat el procés de creació de la «finestreta única» d’habitatge a Badalona, últim pas d’un projecte de l’anterior Govern

El grup ERC-Avancem MES celebra l’anunci de l’obertura de la «finestreta única» d’habitatge, un projecte iniciat per l’anterior Govern local que van liderar els regidors Oriol Lladó i Agnès Rotger, com a responsables d’Urbanisme i Serveis Socials respectivament. Aquest projecte va sorgir per la necessitat de dotar la ciutat d’un equip transversal que donés una resposta conjunta a les persones de Badalona en risc de pèrdua d’habitatge.   «Quan vam arribar al govern el 2015 el problema de l’habitatge a Badalona ja era gravíssim però la seva atenció no era, ni havia estat mai, una prioritat dels responsables polítics locals. No hi havia cap equip especialitzat que treballés de manera coordinada, tal com reclamaven tan els professionals com les plataformes, i nosaltres vam decidir crear-lo», explica Oriol Lladó.   Com a resultat d’aquesta voluntat d’enfortir i fer més eficient el servei d’atenció a la ciutadania en matèria d’habitatge es van incorporar sis persones a aquestes tasques (5 de les quals de nova contractació). Aquests tècnics de Serveis Socials, advocats i administratius, sumats als professionals que ja hi havia a l’Oficina Local d’Habitatge donen com a resultat un equip que contempla tots els aspectes de l’atenció ciutadana en matèria d’habitatge: prevenció de pèrdua d’habitatge, mediació, atenció social i jurídica a l’emergència i prestació de serveis (ajuts, borsa d’habitatge assequible...).   «No tenia cap sentit que els treballadors socials, l’OLH o la responsable del servei d’intermediació hipotecària treballessin separadament. No és eficient, i tampoc no és pràctic per als ciutadans, que sovint han d’anar amunt i avall per entregar uns papers, explicar el seu cas o assessorar-se jurídicament. Per això vam crear espais de coordinació, amb l’objectiu immediat de compartir una mateixa oficina de gestió, la coneguda com a finestreta única», explica Agnès Rotger.     Pendents de la nova línia d’ajuts al lloguer El trasllat a un espai comú que s’ha fet aquests dies era, doncs, l’últim pas de la creació d’aquest servei transversal.

Una gran nombre de ciutadans i ciutadanes es concentren a Badalona per reivindicar l'1 doctubre

Un gran nombre de persones s'ha concentrat a la plaça de la vila de Badalona, després d'una marxa que ha sortit de la plaça de la medicina i que ha arribat fins a l'edifici consistorial.  Així, els badalonins i badalonines han exigit la llibertat  dels presos polítics i han reivindicat la república catalana i la independència. A l'acte hi han participat partits i entitats de diferents sensibilitats, amb l'objectiu comú de la defensa de la democràcia i les llibertats civils.

Les forces polítiques de l'anterior govern de Badalona forcen la convocatòria d'un ple extraordinari

Els regidors i regidores de Guanyem Badalona en Comú, ERC-Avancem-MES i ICV-EUiA presenten la convocatòria d'un ple extraordinari per exigir a l'alcalde sorgit de la moció de censura que expliqui el seu pla de govern. Les tres forces fan un balanç conjunt dels primers 100 dies del govern del PSC denunciant la manca de projecte i la utilització partidista de la institució local. Avui s'ha convocat una roda de premsa convocada conjuntament per les tres forces que van formar part del govern municipal de Badalona des de 2015 fins al juny del 2018, quan una moció de censura impulsada pel PSC amb el suport de PP i C's va desbancar l'alcaldessa Dolors Sabater del càrrec. Els representants de les tres formacions (Dolors Sabater per Guanyem Badalona en Comú, Oriol Lladó per ERC-Avancem-Més i Àlex Mañas per ICV-EUiA) han fet un balanç conjunt dels primers 100 dies del govern de l'alcalde Álex Pastor del PSC. Dolors Sabater: "A l'Ajuntament de Badalona no hi ha instal·lat un govern sinó un comitè de campanya. Han interromput la nostra tasca per fer campanya per donar a conèixer al seu candidat". Oriol Lladó: "Seria preocupant que l'alcalde no tingués pla de govern, però encara ho seria més si el que tingués fos un pacte ocult amb PP i C's". Àlex Mañas "Necessitem que el govern municipal ens parli, que no ens descrigui la realitat sinó que ens faci propostes per transformar-la. En 3 anys del nostre mandat a la ciutat s'estan executant la majoria de les inversions que vam portar a terme". Per tot això, els 10 regidors de les tres formacions han presentat les seves signatures per forçar la convocatòria d'un ple extraordinari que, segons el reglament municipal, s'haurà de celebrar abans de 25 dies. La convocatòria se centrarà en exigir a l'alcalde que faci públic el seu pla de govern per als 7 mesos que queden abans de la convocatòria de noves eleccions municipals. Acusació d'utilització partidista dels mitjans institucionals Les tres forces han aprofitat la trobada per mostrar la seva preocupació pel que consideren una utilització partidista dels mitjans institucionals.