ERC Badalona

Totes les notícies

El grup municipal d’ERC Avancem-MES fa arribar dues làmines amb vocabulari d’emergències en llengua de signes catalana a biblioteques i centres cívics de Badalona

El material ha estat elaborat per l’Associació Catalana Pro Persones amb Sordceguesa El grup municipal d’ERC Avancem-MES a l’Ajuntament de Badalona ha enviat dues làmines amb vocabulari d’emergències, en llengua de signes catalana, a biblioteques i centres cívics de Badalona. El matarial, elaborat i facilitat per l’Associació Catalana pro Persones amb Sordceguesa (APSOCECAT), és fruit de la feina feta conjuntament amb el 112 i els Serveis de Teleassistència, per tal de disposar d’un protocol que permeti dotar d'eines per poder atendre a les persones amb sordceguesa, en cas d'emergència. Es tracta, doncs, d’un treball en xarxa que vol divulgar el vocabulari bàsic en llengua de signes. Facilitant, així, una comunicació mínima en una situació d’emergència. Són  dues làmines amb 25 signes de la llengua de signes catalana, amb un codi QR que permet visualitzar un vídeo on s’explica com s’han de realitzar correctament. Des d’esquerra, considerem que és útil que els edificis que ofereixen un servei públic a la nostra ciutat puguin disposar d’aquest material, que es pot penjar, fàcilment, en un lloc visible de les instal·lacions. D’aquesta forma, podem contribuir a millorar l’accessibilitat als serveis públics de totes aquelles persones amb diversitat funcional, garantint millor els drets del conjunt de la ciutadania.

Rufián, a Badalona: "Al feixisme no se'l calma; se'l combat i se'l destrueix"

El portaveu adjunt d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Gabriel Rufián, ha assegurat aquest diumenge al matí que “al feixisme no se’l calma; se’l combat i se’l destrueix”. Ha estat des del Teatre Principal de Badalona, on s’ha fet la presentació de la candidatura Ara Repúbliques, compartida amb EHBildu i BNG. I just a la mateixa hora que a Madrid s’estava fent la manifestació convocada per PP, Ciudadanos i Vox en contra del diàleg amb Catalunya. L’acte ha omplert el Teatre Principal i ha comptat amb la participació de la número dos de la candidatura europea que encapçala Oriol Junqueras, Diana Riba, la candidata pel BNG Ana Miranda i el senador Jon Iñarritu, en representació d’EHBildu. L’ha obert el portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament de Badalona, Oriol Lladó, que ha estat l’encarregat també de llegir una carta de Junqueras i ha aprofitat la intervenció per dir que Badalona “no serà més el banc del proves del populisme que estigmatitza col·lectius que no es poden defensar”. Lladó té molt clar que el 26 de maig, en la doble papereta de les municipals i les europees, “la ciutat enviarà un missatge posant-se al costat dels drets i de la democràcia”. Rufián, que ha tancat l’acte, ha llançat un missatge desafiant enfront de la manifestació de la ultradreta que aquest diumenge es feia a Madrid. “Els republicans us diem: Ens tindreu a davant, carcellers!”. El diputat al Congrés ha advertit que la situació que s’està vivint és “terriblement anòmala” i que vénen mals temps pels demòcrates, amb al feixisme “campant lliurement pel carrers”. Per això, Rufián ha dit que la defensa dels drets socials i polítics “va molt més enllà de la bandera que tinguis al balcó o portis al cor”. En un moment que el que està en joc és la mateixa democràcia, l’antifeixisme és l’única resposta que s’ha de donar a aquesta onada que representa l’extrema dreta.    El 26 de maig el dilema serà entre el populisme autoritari i l'esquerra transformadora  Diana RibaNúmero 2 de la candidatura Ara Repúbliques Per la seva banda, Diana Riba ha presentat la candidatura dient que “els nostres projectes defensaran sempre la llibertat i la democràcia davant la regressió antidemocràtica dels poders de l’Estat”.

A Badalona i a Europa, pels drets i les llibertats

El proper diumenge 10 de febrer, Esquerra Republicana Badalona organitza l’acte A Badalona i a Europa, pels drets i les llibertats al Teatre Principal (c/ Francesc Layret, 41) a les 12h.   L’acte comptarà amb la presència de Gabriel Rufian, diputat al Congrés per Esquerra, Diana Riba, candidata d’Esquerra a les properes eleccions Europees; Ana Miranda, candidata pel BNG a les Europees; Jon Iñarritu, senador per Euskal Herria Bildu i Oriol Lladó, candidat d’Esquerra Badalona a l’alcaldia.   L’acte te per objectiu donar a conèixer les persones que formaran part de la llista per a les properes eleccions i així plantejar l’Europa de les nacions com a model de futur per aglutinar totes les nacions sense estat que conformen Europa i a la vegada establir un marc de consens polític per reivindicar un model europeu social.

ERC Avancem-MES acorda amb el govern aprovar el pressupost 2019 després de millorar-lo amb 20 esmenes

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem MES i el govern municipal, han arriabt a un acord per aprovar el pressupost 2019.  L’acord l’han signat el president del Grup Municipal d’ERC-Avancem-MES, Francesc Ribot, i el president del Grup Municipal del PSC, Álex Pastor. ERC, que ha introduït 20 al·legacions a la proposta de pressupost del govern municipal, ha treballat amb rigor i en benefici de la ciutadania de Badalona, tenint clar que la ciutat no es pot quedar un altre cop sense pressupost.  L’acord que s’ha signat comprèn àmbits com els drets socials; l’atenció per a persones amb discapacitats, urbanisme, benestar animal salut i educació. Els acords són els següents: Drets Socials • Nova convocatòria d’ajuts a lloguer a famílies vulnerables: 100.000 euros. • Convocatòria ajuts de lloguer a entitats tutelats d’habitatge: 50.000 euros. • Contracte de servei de reparacions de manteniment a domicilis de persones de col·lectius amb vulnerabilitat social: 60.000 euros. • Remodelació i millora de les instal·lacions elèctriques d’habitatges vulnerables de la ciutat i comunitats de propietaris per tal de millora l’eficiència energètica: 400.000 euros. Atenció diverses capacitats • Transport esporàdic adaptat (Consell Comarcal) Dos viatges més, al mes, pels usuaris: 30.000 euros. • Nova partida per senyalitzar els mercats i altres espais públics, per a persones amb discapacitats sensorials (TEA): 10.000 euros. • Subvencions per a colònies/vacances per a persones amb diferents capacitats i dependència: 82.000 euros. • Adaptar semàfors per a invidents: 98.000 euros. Territori • Garantir actuació al carrer de Fluvià: 200.000 euros. • Enderrocament de l’antic edifici de la Mobba: 400.000 euros. • Instal·lació de llambordes commemoratives dels bombardejos franquistes a Badalona durant la Guerra Civil de 1936-1939: 10.000 euros. • Garantir la partida de 100.000 euros al Museu de Badalona per escultura alcalde Xifré.

ERC Avancem-MES agraeix la bona tasca dels professionals que van intervenir en el terrible incendi de Sant Roc i en lamenta l'ús partidista

Des del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES, volem fer públic el nostre agraïment a la tasca que van desenvolupar tots els professionals que van intervenir en el terrible incendi de Sant Roc. Gràcies a la seva bona feina, professionalitat i compromís es van evitar conseqüències encara molt més greus. Lamentem, però, l’ús partidista que algunes formacions polítiques estan fent d’aquests greus esdeveniments. També volem fer saber al Cos de la Guàrdia Urbana, que ens hagués agradat compartir amb ells, l'acte de reconeixement del passat 15 de gener, que entenem havia de ser institucional i al que no vàrem assistir al no ser convocats. En tot cas el nostre agraïment als agents de la policia local, als bombers, a les treballadores socials i als equips d emergències i sanitaris que es van abocar per ajudar als afectats, en aquells moments tant dramàtics

ERC Badalona engega una campanya informativa per tal que les persones nouvingudes amb dret a vot puguin exercir-lo lliurement a les properes eleccions del 26 de maig d’aquest any

La secretaria de ciutadania d’ERC Badalona ha encapçalat una iniciativa per tal d’informar a les persones nouvingudes procedents de països de la UE o que tinguin un conveni amb l’estat, que tindran dret a vot en les properes eleccions del 26 de maig. Des d’ERC considerem que cal fomentar i explicar que les eleccions municipals i al Parlament Europeu que se celebraran el 26 de maig d’aquest any representen una oportunitat única que cal que la ciutadania aprofiti per expressar en quina ciutat i en quina Europa vol viure. I això s’aconsegueix amb el lliure exercici del dret a vot. A Badalona, algunes formacions fomenten l’odi i la xenofòbia per tal d’assolir objectius electorals i no dubten a posar en perill la cohesió social de la ciutat. Per tant, som conscients de l’ús interessat que en voldran fer, intentant desincentivar tot aquell votant que no serveixi als seus propòsits electoralistes. La nostra formació considera que cal fomentar el lliure exercici de la democràcia; fet que, d’altra banda, ajuda a la cohesió social de la nostra ciutat i del conjunt del país. Per això «ens posem a disposició de totes aquelles persones que puguin votar però no saben massa bé com fer-ho, per tal d’explicar-los els passos que han de seguir per a exercir lliurement un dret democràtic tant fonamental com el de votar.», explica el responsable de nova ciutadania d’ERC Badalona, Ignasi Costa.

Els grups municipals d'ERC Badalona, Guanyem BDN en Comú i ICV-EUiA donen suport a la manisfestació del proper dissabte a Sant Roc i presentaran una moció al Ple proposant mesures per fer front a la pobresa energètica

Els grups municipals d'Esquerra Republicana de Catalunya, Guanyem Badalona en Comú i Iniciativa per Catalunya Els Verds i Esquerra Unida i Alternativa, davant del lamentable incendi que va patir Sant Roc el 5 de gener passat, i tenint en compte algunes reaccions polítiques posteriors, volem anunciar el següent:   -Que presentarem una moció conjunta el el proper Ple ordinari del mes de gener en què proposarem mesures per fer front a la pobresa energètica i minimitzar els riscos per la seguretat.   -Que donem suport i participarem a la manifestació que sota l’eslògan “La pobresa mata” han convocat diverses entitats ciutadanes per demà dissabte a les 17h a Sant Roc.

El darrer Ple del 2018 aprova inicialment el pressupost 2019 i fa un pas endavant per a la construcció del Centre Ocupacional de Badalona Capaç a Pomar

El darrer Ple Municipal del 2018 va donar llum verda a l’aprovació inicial del pressupost municipal 2019. El govern va comptar amb els suports dels grups de Guanyem Badalona en Comú i d’ERC Avancem-MES. El nostre grup havia presentat uns vintena de propostes d’esmena que milloren de forma notable la proposta inicial, donant un caràcter més social als compte municipals per al 2019. D’aquesta manera, ERC obre un període de negociacions amb el govern de PSC abans de l’aprovació definitiva. ERC Badalona posa, així, els interessos Badalona i la seva ciutadania per davant de partidismes i estratègies electoralistes (a diferència del PSC amb els pressupostos 2018), tenint clar que a la ciutat li fan falta uns pressupostos que li permetin encarar els reptes que haurà d’afrontar el proper any. En un altre punt de la part resolutiva del Ple, és va aprovar treure edificabilitat del Parc de Ca l’Arnús, tal i com ens havíem compromès des del govern anterior. Una fita important que ha comptat amb la participació de la FAVB i de les entitats del districte 1, sense les quals no hauria estat possible aquest acord. Finalment, es va aprovar el tràmit per fer possible el nou centre ocupacional que ha d’ocupar la Fundació Badalona Capaç a Pomar. Al Ple d'octubre s’havia aprovat el conveni que permetia millorar l’oferta d’habitatge de lloguer social i construir el centre ocupacional sense amenaçar l’espai verd. Ara caldrà seguir vetllant el tema perquè arribi a bon port. En l’apartat de mocions es va demanar la reobertura del punt d’atenció a persones nouvingudes de Sant Roc i es va destacar la necessitat de la recuperació i millora dels serveis municipals al barri. També es va donar suport a les aliances entre centres d'ensenyament d’alta complexitat badalonins i institucions de prestigi com a eina per a l'equitat, la cohesió social i l'èxit educatiu a la ciutat.

L’Assemblea d’ERC Badalona aprova l’obertura de negociacions amb altres forces progressistes i d'esquerres de Badalona per tornar a governar la ciutat

El passat dia 17 de desembre l’Assemblea local d’ERC va aprovar obrir negociacions amb altres forces progressistes i d’esquerres de Badalona, de cara a les eleccions municipals del 2019. La formació republicana encara aquesta opció, segura que la suma de forces serà imprescindible per tal de desenvolupar un projecte engrescador, progressista i d’esquerres a la nostra ciutat. També té clar que serà necessària per frenar l’ascens de l’extrema dreta representada pel PP de García Albiol. Per això ERC Badalona no escatimarà esforços, treballant amb generositat i defugint partidismes, per assolir el millor acord possible per al conjunt de la ciutadania.