ERC Badalona

Totes les notícies

ERC Badalona valora els diferents escenaris possibles de cara al maig de 2019

ERC Badalona ha obert una ronda de contactes amb les diferents formacions de la ciutat per valorar, conjuntament, diversos escenaris possibles de cara a les eleccions municipals del 2019. ERC considera que cal treballar de forma transversal pel bé de Badalona i buscar la millor fórmula per a la ciutat, entenent que la suma serà clau per a frenar el feixisme que representa el PP de Garcia Albiol. Per això, la formació republicana s’emplaça a continuar parlant i trobar la millor manera de sumar pel bé de Badalona i del país.

El grup Municipal d’ERC Avancem-MES visita el Centre Comarcal d’Animals de Companyia del Barcelonès i es reuneix amb els seus responsables

El passat dijous el regidor d'ERC Badalona i conseller comarcal del Barcelonès, Francesc Ribot, va visitar, amb una representació del Grup Municipal d’ERC-Avancem-MES, el Centre Comarcal d'Acollida d'Animals del Barcelonès. Durant la trobada es va fer seguiment dels projectes que estan en marxa en aquesta instal·lació, parlant amb els responsables de la Fundació Daina i el responsable del contracte del Centre. Al llarg de la reunió es va fer una visita a les instal·lacions i es va poder observar la reducció del números de gossos que hi resideixen actualment (aproximadament 103), gràcies a una gestió més proactiva dels actuals responsables del centre pel que fa a les adopcions, i que comporta un menor nivell d'estrès pels animals i una millora del seu benestar. Es va poder constatar l'acord de construir, en breu, un nou espai de socialització dels animals. Les obres preveuen una millora de les instal·lacions (amb un pressupost aproximat de 300.000€) i comportaran la reforma i consolidació dels patis on estan actualment els gossos, la construcció d'elements d'ombra pel estiu, i la millora d'altres espais del centre. La licitació es farà el proper any. També es van analitzar els darrers casos que s'han donat a Badalona, amb l’aparició de colònies de gats feréstecs ( dues d’elles al barri de la Salut ) i es va expressar la necessitat de dur a terme un cens actualitzat del seu número i estat per part de l’Ajuntament. «Constatem, amb satisfacció, la voluntat de l’entitat gestora d'obrir-se més a la ciutat, de facilitar al màxim el paper dels voluntaris i de treballar coordinadament amb les administracions i, especialment, amb les entitats animalistes de la comarca» va afirmar Francesc Ribot.

El Ple reprova Garcia Albiol per un tuit xenòfob i dona llum verda a la cessió dels terrenys per a les futures escoles Ventós Mir i Badalona Port a la Generalitat

El Ple ordinari del mes de novembre va començar amb la lectura d’una declaració institucional contra la violència vers les dones. En la part resolutiva es va aprovar la protecció de l’espai natural per sobre la B-20 i del Turó de l’Enric, traient-ne l’edificabilitat. Així, continua avançant el planejament urbanístic vinculat amb Can Colomer incrementant el sol públic. Ara caldrà buscar el màxim consens amb els veïns i veïnes per tal que continuï endavant. En l’àmbit social es va aprovar l’Addenda 2018 al Contracte Programa de Serveis Socials, signat amb la Generalitat. Gràcies a això es podran contractar 24 professionals que s’afegiran als ja existents. També es van aprovar les bases reguladores d’ajuts al lloguer per a joves, negociades per l’anterior govern. Pel que fa a les millores en educació, es va donar llum verda a la cessió dels terrenys municipals on s’han de construir les futures escoles Ventós Mir i Badalona Port, a Generalitat. Un pas més que permetrà avançar en la millora de l’educació pública a la nostra ciutat. Aquesta cessió es va poder fer gràcies a la feina feta per l’anterior govern. En l’apartat de mocions es va aprovar amb ampli consens l’impuls a la peatonalització del carrer Francesc Layret, una oportunitat que ajudaria, entre altres coses, a millorar la salut pública i el teixit comercial de la ciutat. La moció més rellevant va ser, però, la reprovació, per part del Ple, al regidor Xavier Garcia Albiol, per un tuit xenòfob on vinculava persones migrants i agressions sexuals, en al·lusió als fets que van tenir lloc fa unes setmanes a la veïna ciutat de Santa Coloma de Gramenet. La major part d’intervencions van condemnar les manifestacions racistes per part d’un càrrec electe de l’Ajuntament de Badalona. Però Garcia Albiol, malgrat les diverses peticions de rectificació durant el debat de la moció, és va negar a a retirar el tuit.

El passat dia 7 de novembre el Grup Municipal d’ERC Avancem-MES va entrar per registre tres instàncies, dirigides al govern municipal, per denunciar l’existència d’una nombrosa colònia de gats al carrer Calderón de la Barca del barri de La Salut (situació ja comunicada i denunciada a l’Ajuntament pels veïns de la zona i per l’Associació per a la Prevenció i Protecció d’Animals del Barcelonès Nord el 5 de novembre). Els animals es troben en una situació de salut preocupant, amb problemes de desnutrició i sense esterilitzar. D’altra banda, aquesta situació afecta també la salubritat pública i pot representar un problema per la salut i la seguretat dels veïns i veïnes de la zona. Les deixalles s’acumulen al pati interior de l’edifici on hi ha els gats, així com un bon nombre de restes de menjar. A més, també hi ha diverses planxes d’uralita trencades que representen un perill potencial per la ciutadania a causa del seu elevat component tòxic. Davant d’això, el grup republicà considera que la Unitat de Salut Pública de l’Ajuntament ha de fer les gestions oportunes amb el Centre Comarcal d’Acollida d’Animals de Companyia i amb les entitats animalistes de Badalona per assegurar el benestar dels animals. Alhora, cal que el Departament de Disciplina Urbanística també hi actuï efectuant una inspecció i requereixi als propietaris una solució urgent.

ERC Avancem-MES denuncia que el bloqueig del govern del PSC posa en risc projectes importants per Badalona

Després de 4 mesos al govern, gairebé la meitat de la legislatura del govern Pastor, el grup municipal d’ERC-Avancem MES ha advertit que la ciutat pot veure perillar en les properes setmanes una important inversió en serveis socials vinculada amb el contracte programa amb la Generalitat i com diferents projectes urbanístics que havien de portar a la protecció de diferents espais corren el risc de no prosperar. El candidat a l’alcaldia Oriol Lladó ha lamentat que “decisions ja preses i consensuades amb el territori no es liciten, s’ajornen o es replantegen, amb tot el risc que això comporta per la seva execució. Els temes portats als Plens i Juntes de Govern són de mer tràmit i fins i tot hi ha comissions informatives que arriben sense contingut al Ple. I per damunt de tot, s’estan posant en risc diferents serveis socials clau per als col·lectius més vulnerables.” D’altra banda, l’elevat nombre d’urgències a Ple (a vegades enviades poques hores abans als grups municipals) dificulten la feina de l’oposició i “posen en evidència la incapacitat d’un govern format per només 4 regidors”. Des del grup municipal d’ERC Avancem-MES es denuncia també l’important grau d’opacitat en molts àmbits. Així, per exemple, les preguntes realitzades pel nostre grup, tant en el Ple com a través de registre, no reben cap resposta per part del govern. El passat estiu el PSC de Badalona va impulsar una moció de censura contra el govern anterior, del qual ERC-Avancem-Mes formava part, amb el suport de PP i C’S, argumentant una suposada paràlisi de la ciutat. “Pràcticament han arribat a la meitat del seu mandat i només hem vist com la ciutat es quedava sense pressupost, es tensionaven al límit la neutralitat institucional pel que fa a la manera de comunicar… avui denunciem, a més, com corren risc diferents projectes estratègics en clau de ciutat”. Inversió social en risc Entre els temes bloquejats de més pes hi ha la signatura de l’Addenda del Contracte Programa 2018, que permetia incorporar als serveis socials de l’Ajuntament 25 nous professionals.

El Ple Municipal aprova una solució per a la Fundació Badalona Capaç

El passat Ple d’octubre es va aprovar un nou conveni amb la Fundació Badalona Capaç que representarà importants guanys per a Badalona. D’una banda, la institució disposarà d’un nou centre ocupacional a Pomar. De l’altra, amb el conveni, s’aconsegueix incrementar el lloguer social a la ciutat amb la construcció de 100 pisos gestionats per l’Incasol a Congrés i es guanya un centre de dia a Pomar. En la part resolutiva també es va avançar en la construcció del lateral de la C-31, aprovant la caducitat del dret de reversió d'unes finques a Casas i Amigó que permetrà desbloquejar la construcció d'un bloc d'habitatges pels afectats de l'ARE de Sant Crist. En l’apartat de mocions es va aprovar la iniciativa impulsada pel nostre grup municipal per a la creació d’una comissió de seguiment de la redacció del Pla Director Urbanístic, i així solucionar els efectes de barrera arquitectònica i social que representa la C-31 al seu pas per Badalona. La voluntat de convertir l’autopista en una via amable, minimitzant el seu impacte negatiu, a més de ser un projecte compartit amb la conselleria de Territori, també ha de comptar amb les diferent sensibilitats presents al Ple Municipal. Altres mocions rellevants van ser la que instava a reduir el trànsit al carrer d'Enric Borràs, una justa reivindicació dels veïns que cal encarar, i la que donava suport als actes del 80è aniversari del comiat de les Brigades Internacional (que va compta amb el vot contrari del PP de Xavier Garcia Albiol). En l’apartat de precs i preguntes, el grup municipal d’ERC Avancem-MES va demanar al govern municipal que contestés les preguntes sobre temes importants de ciutat que ha anat fent els darrers mesos, tant en sessió plenària com entrades per registre.

Els grups municipals d’ERC-Avancem-MES, Guanyem BDN en Comú, ICV-EUiA i el Partit Demòcrata mostren la seva preocupació davant la possibilitat de perdre recursos per als Serveis Socials de Badalona

Si el Govern municipal no signa l'addenda 2018 del Contracte Programa amb la Generalitat es perdran els diners que han de fer possible la contractació de 25 nous professionals, entre treballadors socials, educadors socials i administratius Els grups esmentats han sol·licitat un informe jurídic per saber si hi ha algun impediment legal per la contractació dels nous professionals L’any 2017, el Contracte Programa –conveni entre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Badalona– va modificar a l'alça les ràtios dels equips bàsics de Serveis Socials. Això permetia incorporar 25 nous professionals, pagats el 34% per l'Ajuntament i el 66% per la Generalitat. Concretament es preveia la introducció d'administratius i l'augment del nombre de treballadors i educadors socials en zones de màxima complexitat de la nostra ciutat. Tot plegat ajudaria a millorar l’atenció a la ciutadania i permetria alleugerir l’excés de feina dels equips actuals. L’Addenda d’aquest 2018, que encara no s’ha signat, explicita que de manera transitòria aquestes 25 persones es podrien contractar mitjançant programes temporals, amb l'objectiu que es vagin substituint per llocs de treball estructurals a mesura que ho permeti l'evolució de la plantilla. Aquests programes ajudarien, entre altres coses, a l’eliminació de les llistes d’espera de Dependència o la millor implementació d’un pla de xoc contra la pobresa energètica. Davant la possibilitat que l’actual equip de govern no signi l’Addenda del Contracte Programa 2018 ­­–signatura que tenia com a data límit la fi d'aquest mes d'octubre–, els grups municipals d'ERC-Avancem-MES, Guanyem BDN en Comú, ICV-EUiA i PdiU, preocupats per la pèrdua de recursos per a Badalona que això representaria, han demanat un informe conjunt de Secretaria i de Recursos Humans per tal de saber si existeix cap impediment legal perquè es facin efectives aquestes contractacions, un cop aprovada l’Addenda pel Ple Municipal, en el cas que existeixi la partida pressupostària suficient.

ERC Avancem-MES denuncia que l’alcalde Pastor continua fent servir els mitjans de comunicació institucionals per fer campanya

El grup republicà qüestiona les garanties en matèria de participació i privacitat del WhatsApp de l’alcalde Avui l’alcalde de Badalona Àlex Pastor ha presentat un canal de WhatsApp propi amb l’excusa de fomentar la participació ciutadana. Des d’ERC Avancem-MES denunciem que el nou govern del PSC continua utilitzant els mitjans i recursos públics per fer campanya potenciant la figura d’Àlex Pastor. L’equip de govern no explica quines garanties ofereix aquest sistema per tal d’assegurar la privacitat dels ciutadans i ciutadanes de Badalona que el facin servir, així com la correcta protecció de les seves dades personals. Critiquem que l‘ús de la paraula en aquest suposat canal participatiu és només unidireccional. I lamentem la personalització de la tasca tècnica de l'ajuntament. Considerem que hi ha eines més útils per ser transparents i donar un millor servei: l’aplicatiu Consensus, l’App sobre estat de l'espai públic que no s'ha activat, canal de Facebook, WhatsApps temàtics vinculats a la corporació municipal, etc. En aquest sentit ens sembla una mesura populista i poc pràctica. Per tot això, demanarem un informe jurídic sobre l'ús de dades personals i llei de transparència i farem una consulta a la junta electoral per veure en quin moment aquest canal ha de quedar en desús durant la campanya electoral.

ERC fa una bateria de propostes de fons pel que fa a la mobilitat del passeig marítim i lamenta la decisió de fer-hi tornar cotxes

ERC Badalona lamenta el pas enrere del govern d’Àlex Pastor amb la pacificació al passeig marítim i tem que aquesta acabi sent una porta d'entrada del darrera per al retorn dels cotxes durant tot el dia. La formació republicana proposarà al Consell de la Mobilitat un reforç de la línia d'autobusos a la platja durant el període estival i millors indicacions per accedir a la zona, avisant amb major eficiència dels aparcaments públics disponibles i les línies de bus. També proposarà que Engestur estudii la conveniència o no d'enfortir l'oferta d'aparcament públic a la zona de la Rambla del Gorg i de Casagemes/Canyadó, dos espais de la ciutat sotmesos a una forta pressió de visitants estacionals i/o de persones que agafen transport públic. Els dos pàrquings podrien oferir bones solucions com a park and ride i per treure cotxes de la façana marítima. Pel que fa a la proposta de bonificar l'IBI, ERC  Badalona la veu raonable, però només mentre durin les obres del nou passeig. També coincideix en la idea d'urbanització del passeig fins a Torrent de Vallmajor, però cal més concreció al respecte. El candidat a l’alcaldia de Badalona per la formació republicana, Oriol Lladó, ha demanat, però, un full de ruta més clar i que «es treballi bé a nivell de coherència arquitectònica amb les obres també previstes i plantejades pel nostre govern a la platja dels Pescadors».