ERC Badalona

Totes les notícies

Esquerra Republicana Badalona aprova per unanimitat el full de ruta de cara als propers anys

La Conferència Municipal amb el títol #ActivemBDN va tenir lloc diumenge 12 de juliol i va comptar amb la participació de representants de diferents partits i entitats de la ciutat. Amb la Conferència Municipal sota el títol #ActivemBDN, ahir Esquerra Republicana Badalona va culminar un procés de debat intern que ha durat dos mesos des del darrer ple d’investidura. El procés de debat ha conclòs amb l’aprovació per unanimitat de l’assemblea local d’ERC Badalona del document de la ponència política. Aquest document ha estat elaborat a partir de diversos debats interns i converses amb moltes entitats de la ciutat i un procés d’esmenes que ha comptat amb una elevada participació de la militància republicana que ha millorat el contingut del text amb un centenar d’esmenes. A la cloenda de la Conferència Municipal que va tenir lloc el diumenge 12 de juliol al Centre Cívic de Can Canyadó hi van assistir representants de les principals forces d’esquerres de la ciutat com el PSC, Guanyem Badalona, Badalona en Comú, Podem i Avancem-MES, així com entitats com la FAVB i FAMPAS. L’acte va comptar amb estrictes mesures de seguretat, fet que va limitar-ne l’aforament i les invitacions. Un cop conclosa la Conferència Municipal, els republicans compten amb un nou full de ruta per encarar la feina dels propers anys. Una feina que es divideix en quatre grans blocs: el projecte republicà a Badalona, la situació actual de Badalona, enfortim Badalona i la Badalona progressista i republicana que volem. Alex Montornès, president d’Esquerra Republicana Badalona, ha reivindicat la necessitat que les forces d’esquerres de la ciutat siguin capaces de deixar els greuges, les desconfiances i les desavinences actuals a un costat i començar a forjar aliances de futur. A més a insistit en la necessitat de treballar un projecte de ciutat que vagi més enllà dels mandats de 4 anys. “Sense oblidar els problemes immediats, és el moment de preguntar-nos quina Badalona volem els propers 25-50 anys.

#ActivemBDN: La conferència municipal d’Esquerra Republicana Badalona per renovar el full de ruta al servei de la ciutadania

La conferència municipal es celebrarà el proper diumenge 12 de juliol al matí al Centre Cívic de Can Canyadó. Després del Ple d’investidura del 12 de maig, Esquerra Republicana Badalona va iniciar un procés de reflexió interna que ha durat dos mesos i que culminarà el proper diumenge 12 de juliol amb l’aprovació del text de la ponència política. Aquest document s’ha elaborat a partir de diversos espais de debat sobre la situació actual de Badalona i quins han de ser els passos de cara als propers anys. Sota el títol “Activem BDN”, els republicans divideixen la conferència en quatre grans àmbits: el projecte republicà a Badalona, la situació actual a Badalona, enfortim Badalona i la Badalona progressista i republicana que volem. El procés d’elaboració del document ha comptat amb una gran participació amb més de 100 esmenes per enriquir i millorar el text que proposava la Comissió Redactora. Alex Montornès, president d’Esquerra Republicana Badalona, ha dit que “el Ple d’investidura significa un final de cicle en la política badalonina. La ciutat necessita respostes i les esquerres tenim el deure de treballar-les. Han estat dos mesos de feina intensa i ens sentim ben orgullosos de la participació de tothom. Per nosaltres era important encetar aquest procés de reflexió que culminarà el proper cap de setmana. Ser conscients sobre com hem arribat fins aquí, amb voluntat de construir. Però encara més important, reflexionar i debatre cap a on volem anar. La ciutat de Badalona necessita un rumb i un projecte a mig i llarg termini. Quina Badalona volem el 2050?”.

ERC Avancem-MES reclama al govern municipal que faci efectiu el canvi de nom del Teatre Margarida Xirgu

Han passat gairebé quatre mesos des de que la Comissió del Nomenclator va aprovar el canvi de nom de Teatre Principal a Teatre Margarida Xirgu, però encara no s’ha fet efectiu. Alex Montornès, portaveu del grup municipal d’ERC Avancem-MES ha dit que “El canvi de nom es va aprovar just abans d’iniciar el confinament. Entenem que la crisi sanitària de la COVID-19 ha aturat moltes qüestions obertes i el canvi de govern tampoc hi ha ajudat. No obstant, considerem que ara ja hi ha les condicions per fer efectiu el nom nou” i ha lamentat que no es pogués dur a terme l’acte de cloenda de l’any Xirgu que estava previst pel 25 d’abril al Teatre Margarida Xirgu de Badalona i espera que es pugui recuperar. La Comissió de Nomenclator es va reunir el 13 de març després de la insistència reiterada dels republicans cap al govern anterior. La proposta provenia d’una moció presentada per ERC Avancem-MES en el ple de setembre de 2019, promoguda per l’actor Xavi Lite i amb un suport unànime dels grups de progrés al Ple i de diverses entitats i institucions culturals.

Esquerra Republicana de Badalona defensa el respecte a la llibertat de creences en els ritus funeraris i la llibertat d’expressió en els símbols dels edificis públics

En el primer Ple ordinari de l’Ajuntament de Badalona des de l’inici de la crisi de la COVID-19 - el darrer va ser el mes de febrer -, els republicans han presentat dues mocions. Una que defensa el respecte a la llibertat de creences en els ritus funeraris i una altra que defensa la llibertat d’expressió en els símbols dels edificis públics. Moció pel respecte a la llibertat de creences en els ritus funeraris L’alta mortalitat a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19, ha comportat un gran nombre de defuncions i ha posat en evidència que com a societat no estem prou preparats perquè cadascú pugui també accedir a un enterrament o camí de dol conforme a les seves creences o voluntat, ja que els cementiris municipals no estan prou preparats per acollir aquesta diversitat. El grup municipal d’ERC Avancem-MES proposa que es convoqui la Taula de Diàleg Interreligiós de Badalona per tractar aquestes qüestions amb les comunitats implicades. Entre elles habilitar un espai on poder realitzar el ritu funerari adient a aquelles comunitats religioses que així ho demanin de forma expressa. Moció en favor de la llibertat d’expressió i contra la prohibició de l’exhibició de banderes dites “no oficials” en façanes d'edificis públics Els republicans consideren que el dictamen que el Tribunal Suprem va emetre l’1 de juny en relació a les banderes dites “no oficials” fereix greument el dret a la llibertat d’expressió i la llibertat política. El grup municipal d’ERC Avancem-MES demana que el Ple refermi el compromís amb la pluralitat social i ideològica, i la capacitat de poder expressar lliurement els acords polítics mitjançant els símbols que democràticament es considerin convenients. Alex Montornès, portaveu d’ERC Avancem-MES, ha afirmat que “La manifestació d’una reivindicació social, civil o política, a partir de símbols que les representen, mai pot ser considerat com una pèrdua de la neutralitat de les institucions.

Esquerra Republicana de Badalona insisteix en la convocatòria de la Comissió de Serveis Socials per implementar mesures per front a la crisi de la COVID-19

Esquerra Republicana Badalona demana al govern del PP la convocatòria de la Comissió de Serveis Socials formada pel govern, l’oposició i els principals actors socials per treballar la implementació urgent de mesures concretes per a injectar recursos des de diferents programes i models d’ajuts, així com l’establiment dels mecanismes pertinents perquè els col·lectius en risc d’exclusió social puguin tirar endavant. Una comissió que ja havia començat a treballar en l’anterior govern - juntament amb la de reactivació econòmica - però que va quedar aturada després del Ple d’investidura. La crisi social i econòmica sobrevinguda per la pandèmia de la COVID-19, ha provocat la pèrdua de la principal font d’ingressos de moltes famílies de Badalona, fet que ha incrementat els col·lectius en situació de risc.  Anna Maria Lara, Presidenta del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES, ha afirmat que “és urgent reactivar un pla d’emergència social per pal·liar els efectes de la greu crisi sanitària, social i econòmica que estan patint els badalonins i les badalonines; oferint els recursos necessaris a la ciutadania, més enllà de la situació d’emergència actual” i ha insistit en que cal reconèixer el gran esforç i compromís de totes les i els professionals de l’àrea de serveis socials de l’ajuntament. Així mateix els republicans han fet públic el seu document de treball per a la Comissió elaborat entre finals de març i principis d’abril a partir d’una feina conjunta amb diverses entitats de la ciutat de Badalona.

Esquerra Republicana considera un error que l’alcalde es saltés el confinament per assistir al partit de la Penya a València

Els republicans exigeixen explicacions al govern del Partit Popular a Badalona. Tal i com han fet públic diversos mitjans de comunicació les darreres hores, l’alcalde de Badalona, juntament, amb el regidor de l’Àmbit d’Hisenda i Serveis a les Persones van assistir ahir al partit que jugava la Penya a València. Esquerra Republicana considera un error que el govern del PP no hagi respectat les normes establertes per la fase 2 del desconfinament que afectaven a la zona sanitària on es troba Badalona. Els republicans exigeixen que l’alcalde doni explicacions sobre els motius d’assistir a un partit de bàsquet fora de la regió sanitària i que era a porta tancada per evitar la propagació del virus. Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES, ha dit “no es pot confondre immunitat a la COVID-19 amb impunitat cap a les mesures de protecció contra l'expansió del virus. L’assistència a aquest partit de bàsquet no té cap justificació, la Penya sap que sempre ha comptat amb el suport d’aquest consistori i aquest desplaçament no afegia cap element imprescindible per l'assistència de l’alcalde en un context com l’actual. A l’alcalde de la ciutat se li exigeix que sigui responsable i doni exemple. Milers de badalonins i badalonines han complert escrupulosament les mesures del confinament, amb molt d’esforç i sacrificis durant moltes setmanes”.

ERC Avancem-MES registra una bateria de preguntes per conèixer la situació de diversos projectes de Dalt de la Vila

Esquerra Republicana Avancem-MES ha entrat una instància amb una bateria de preguntes per conèixer el posicionament del govern del PP en relació a diversos projectes que afecten al barri de Dalt de la Vila. Els republicans han sol·licitat informació sobre el projecte de Can Casas i el seu entorn què requerirà un canvi de planejament urbanístic, informació sobre la situació de les Cases del Pou situades al carrer Quintana Alta, informació sobre l’ús que el govern del PP vol per la Masia de Can Trias, previsió d’inici de les obres dels Jardins de Ca l’Amigó, entre d’altres. Alex Montornès, portaveu d’ERC Avancem-MES, ha declarat “darrerament el barri de Dalt la Vila s’ha revitalitzat urbanísticament, això no és dolent si som capaços de preservar el patrimoni i la identitat del casc antic de la ciutat, però és per això que hem demanat al govern conèixer-ne els detalls per poder-nos-hi posicionar” i ha afegit que hi ha projectes ja molt avançats com la remodelació del carrer Barcelona i les de transformació dels Jardins de Ca l’Amigó que no poden esperar més. Aquesta bateria de preguntes van ser traslladades a principis de juny per l’Associació de Veïns i Veïnes de Dalt de la Vila preocupats per la situació del barri.

Esquerra Republicana considera imprescindible la posada en marxa d’un Pla de Reactivació Econòmica a Badalona

Esquerra Republicana considera que és imprescindible que la ciutat posi en marxa un Pla de Reactivació Econòmica a Badalona, amb una especial atenció al suport de les PIMES i als autònoms de la ciutat. En aquest sentit, els republicans lamenten que el govern del PP no hagi aprofitat la feina iniciada en les comissions de treball que s’havia constituït en l’anterior govern i on es consensuaven les propostes amb l’oposició. Durant les crisi de la COVID-19 es van constituir diverses comissions mixtes entre govern i oposició per tractar i consensuar les propostes en diversos àmbits: promoció econòmica, cultura, serveis socials, hisenda. El grup republicà ha tornat a presentar al govern del PP les propostes en l’àmbit de la reactivació econòmica que ja havia explicat a principis abril. En aquest document, considera imprescindible desenvolupar un treball conjunt entre el govern, l’oposició i els principals actors socials i econòmics de Badalona, partir d’una bona diagnosi sobre la situació financera de l’Ajuntament i de l’estat del teixit empresarial i comercial de la ciutat i implementar un seguit de mesures en el curt i en el llarg termini. Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC-Avancem ha afirmat que “és realment preocupant que, després de tres mesos, Badalona encara no disposi d’un acord ampli de ciutat per executar un paquet de mesures per a la reactivació econòmica” i ha afegit que “cal consensuar un seguit de propostes que vagin més enllà de la visió a curt termini. Badalona necessita llums llargues”.