ERC Badalona

Totes les notícies

Les obres de reparació del pont del Petroli tindran un cost aproximat de 190.000 euros

L’Ajuntament de Badalona continua treballant en les tasques de peritatge i valoració dels danys que el temporal del passat mes de gener va provocar en el pont del Petroli en ser sacsejat per onades de fins a 8 metres. Els informes resultants de les darreres inspeccions reflecteixen que les obres de reparació i rehabilitació tindran un cost aproximat de 190.000 euros, un import inferior als 325.000 euros reservats inicialment. El mal estat de la mar va impedir fins fa uns dies fer una inspecció submergida del pont del Petroli així com una revisió detallada de la part emergida amb una embarcació. L’informe de la nova inspecció corrobora l’anàlisi efectuada pocs dies després del temporal en la part emergida del pont: s’ha comprovat que moltes de les bigues de fusta de la plataforma del final del pont han quedat destruïdes i que la barana d’acer inoxidable està molt malmesa i ha de ser substituïda. D’altra banda, s’han pogut observar esquerdes a la passera de formigó produïdes per la corrosió de l’armadura del formigó, tot i que no serien conseqüència del temporal. La part submergida també ha patit importants desperfectes que afecten l’estructura del pont. Han desaparegut 13 ànodes de sacrifici, les peces que protegeixen les columnes metàl·liques de la corrosió i que es col·loquen en cadascuna d’elles. Sis de les columnes també han perdut o tenen deteriorat l’encamisat que protegeix la zona de contacte entre l’aigua i l’aire. Durant els treballs de valoració dels danys no es van poder retirar els sensors submarins i comprovar perquè no funcionen. En la part exposada a l’aire, s’hauran de reposar i recol·locar tant les bigues del paviment de fusta com la barana d’acer inoxidable de la plataforma final del pont. Pel que fa a la darrera peça de la passera, és necessari efectuar una operació de reposicionament. Respecte a la part submergida, s’hauran de reposar els 13 ànodes de sacrifici que s’han perdut així com el circuit de corrent impresa catòdica.

L’Ajuntament de Badalona habilitarà una nova platja a tocar del Port mentre no es regeneri la platja de la Mora

El compromís de l’Ajuntament de Badalona amb els veïns del barri de la Mora és que puguin disposar d’un nou espai de platja que hi ha a tocar del Port. Aquesta platja, ara no accessible i que s’ha de condicionar per a la temporada de bany, pal·liaria la pèrdua de sorra de la platja de la Mora mentre durin les obres de protecció del col·lector de Llevant malmès pel temporal del mes de gener.   El 2n tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit Badalona, Pròspera i Sostenible, de l’Ajuntament de Badalona, Àlex Mañas, va exposar l’obertura d’aquesta nova platja de la ciutat en una reunió ahir a la nit amb els veïns de la Mora. El regidor va explicar que les obres de protecció del col·lector d’aigües residuals de Llevant, que porta a terme l’Àrea Metropolitana de Barcelona, no estaran finalitzades aquest estiu i, per tant, no es podrà regenerar la sorra perduda durant el temporal i les obres de reparació de la infraestructura.   El 2n tinent d’Alcaldia ha assegurat que l’Ajuntament exigirà el trasllat definitiu del col·lector, tal com es va aprovar en una moció presentada al Ple de l’Ajuntament el passat 28 de febrer; farà un seguiment de les obres actuals de protecció del col·lector i reclamarà les administracions competents la restitució de la sorra de la platja de la Mora.   L’Ajuntament, ha assenyalat el regidor Àlex Mañas, traslladarà als veïns de la Mora en tres setmanes un calendari definitiu sobre les tasques de condicionament del nou tram de platja. El nou espai, situat entre el Moll Sud del port de Badalona i l’espigó perpendicular al carrer de la Mar Jònica, es troba inclòs en l’àmbit portuari i necessita ser condicionat, tant pel que fa a l’obertura de nous accessos, com de tractament de la sorra, atenent el seu passat industrial.   El segon tinent d’Alcaldia ha manifestat que el projecte d’obertura d’aquesta nova platja de la ciutat, coneguda fins ara popularment com a Platja de la Vela o Platja del Port, s’ha accelerat per donar una alternativa als veïns de la Mora i que ja s’està treballant tècnicament amb Marina Badalona per a la seva posada en servei.

Comunicat conjunt de l’Ajuntament de Badalona i la SAE Joventut de Badalona

El govern de Badalona i el consell d'administració del Club Joventut de Badalona SAE han acordat seguir treballant conjuntament per explorar totes les solucions possibles que facin viable el projecte esportiu i econòmic de la Penya. En aquest sentit, i davant la imminent celebració d’una Junta General d’Accionistes de la SAE, s’ha decidit ajornar la convocatòria de la mateixa i oficialitzar-la pel proper divendres 17 de març (per tal de poder-se celebrar un mes més tard) amb l’objectiu que durant aquests dies el govern local i els dirigents de l’entitat puguin trobar les fórmules que permetin que l’administració pública pugui ajudar a garantir el futur de la Penya.   L’Ajuntament és conscient de la importància històrica i de futur que té la Penya per a la ciutat, els valors (esportius i socials) que representen el club i l’impacte i imatge positiva que la ciutat aconsegueix projectar gràcies al club. És per aquest motiu que el govern no es planteja cap escenari que no garanteixi el futur del projecte. Des de la Penya, es valora positivament l’esforç que l’Ajuntament està duent a terme per tal d’ajudar en aquesta viabilitat present del club i garantir-ne el futur.

Nadia Ghulam i la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona reben el premi “Trencant Invisibilitats 2016”

Nadia Ghulam i la Fundació Ateneu Sant Roc han rebut el premi “Trencant Invisibilitats 2016”. El Consell Municipal de les Dones, òrgan consultiu i informatiu de l’Ajuntament de Badalona, ha reconegut les dues candidatures com a exemples de transformació social i de superació dels estereotips de gènere.   Els guardons s’han lliurat al Teatre Zorrilla aquest dimecres, 8 de març, en l’acte institucional amb motiu del Dia Internacional de les Dones, en el qual, a més, s’ha fet un reconeixement especial a les dones pioneres en l’àmbit esportiu. Així, entre altres, s’ha retut homenatge a Maria Gol pels lligams familiars amb el bàsquet badaloní, a la nedadora Joaquima Albesa Benítez, a l’espeleòloga Mª Rosa Vinyes i a la muntanyenca Rosa Colomer.   Premis “Trencant Invisibilitats 2016” En la categoria individual, el Consell Municipal de les Dones de Badalona ha valorat que l’educadora social Nadia Ghulam, nascuda l’any 1985 a Kabul, (l’Afganistan), és una referent de superació, d’integració i ha fet possible la visibilitat de la veritable situació de les dones del seu país. L’any 1993, en plena guerra civil, una bomba la va deixar mal ferida. Després de sortir de l’hospital, es va haver de passar per noi, amb només 11 anys, per poder ajudar la seva família en ple règim talibà. L’any 2006, gràcies a l’assistència internacional, va arribar a Badalona per a rebre tractament mèdic. A Badalona ha superat el fet de trobar-se molt lluny de les seves arrels i ha afrontat amb èxit el repte d’integrar-se en una nova cultura i costums. La Nadia ha deixat palès el seu testimoni personal al llibre “El secret del meu turbant”.   Pel que fa a les candidatures de projectes, el Consell Municipal de les Dones de Badalona ha decidit premiar la iniciativa “Laila” de la Fundació Ateneu Sant Roc per afavorir la integració de les dones més grans de 16 anys a través de l’aprenentatge de les llengües catalana i castellana.

El Govern de Badalona posa en marxa la segona fase del Pla IL•LUMINA

Des del passat 1 de març, el Govern de Badalona ha posat en marxa la segona fase del Pla IL•LUMINA, amb l’objectiu de millorar les instal•lacions de l’enllumenat públic de la ciutat per tal de treure el màxim profit energètic i aconseguir la màxima quantitat de llum.   El pla de treball, iniciat l’any 2016, divideix la ciutat en tres sectors i preveu una actuació anual fins a acabar el pròxim 2018. Els treballs d’enguany es realitzaran al sector 1 de la ciutat, que comprèn els barris de Canyet, Bonavista, Pomar de Dalt, Bufalà, Morera, Pomar, Mas Ram, Les Guixeres, Dalt de la Vila, Centre, Casagemes, Canyadó i Manresà.   Les tasques es van iniciar a principis d’aquest mes de març en els barris situats en la part alta de la ciutat i continuaran en direcció al mar fins  a completar-se a finals d’any. El cost previst per aquesta segona fase del Pla IL·LUMINA és de  280.000. euros aproximadament.   Les actuacions consisteixen en la substitució de les làmpades instal•lades a les lluminàries de l’enllumenat públic i la neteja de les lluminàries. D’aquesta manera s’aconsegueix recuperar amb el mateix consum gairebé tot el rendiment perdut, produït tant per la brutícia, com per la pèrdua de rendiment a causa de l’antiguitat de les làmpades.   Els treballs es reparteixen en tres torns (matí, tarda i nit). Aquest últim es reserva per a aquelles làmpades situades als vials per on circula el transport públic, existeix alguna activitat singular o per les característiques de la mateixa via.   Aquest tipus de pla de manteniment preventiu de l’enllumenat públic es va fer per última vegada l’any 2011 fins que el govern va posar en marxa el Pla IL•LUMINA el passat 2016

La platja de La Mora s’omplirà amb sorra procedent de la platja del Coco quan l’AMB acabi les obres de l’escullera per protegir el col•lector de Llevant

La platja de la Mora s’omplirà amb sorra acumulada pel corrent a la platja del Coco un cop hagin finalitzat les obres que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) està portant a terme per reforçar la protecció del col·lector de Llevant que va quedar malmès pel fort temporal del mes de gener, tal i com ha informat avui el Govern de Badalona.   Tècnics de l’Ajuntament de Badalona i de l’AMB han mantingut avui una reunió per conèixer els detalls de les obres que s’estan fent a la platja de la Mora amb l’objectiu de protegir l’estructura del col·lector de Llevant que porta les aigües residuals de Badalona i Montgat fins a la depuradora de Sant Adrià de Besòs i que impliquen la creació d’una nova escullera.   Fruit d’aquesta trobada de caire tècnic l’AMB s’ha compromès a reunir-se aquesta mateixa setmana amb el veïnat de la zona per explicar-los els detalls de les obres que s’estan fent per construir una nova escullera amb unes millors condicions que les que hi havia abans del temporal. Segons ha explicat el segon tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas, en aquesta mateixa reunió l’AMB també informarà al veïnat sobre el tractament que s’aplicarà a la sorra que s’ha trobat amb alguns contaminants en aquesta àrea. Mañas ha posat de relleu el compromís del govern per portar la sorra necessària per recuperar aquest tram de platja aquest estiu, el qual com a novetat comptarà amb dos accessos fins a la sorra amb escales de fusta. També ha explicat que el Govern municipal demana al Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente, que construeixi els dos espigons necessaris perquè la sorra abocada no marxi de la platja de la Mora quan hi hagi temporals i garantir la seva continuïtat. “Si totes les administracions implicades fan el que han de fer, el col·lector quedarà protegit i els veïns tindran una platja aquest estiu amb una escullera amb millors condicions i amb dos nous accessos amb escales de fusta”, ha afegit.

El govern presenta al veïnat el pla per enderrocar l’antiga fàbrica MOBBA

L’antiga fàbrica de la MOBBA serà enderrocada. Així ho han explicat avui el primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó, i la regidora del Districte 1, Laia Sabater, en el transcurs d’una reunió amb els veïns i veïnes del barri del Centre. Durant la trobada celebrada a l’edifici El Viver, també s’ha informat sobre el procés de licitació de les obres del carrer Mossèn Anton.   La proposta que el govern municipal ha exposat als veïns i veïnes en relació a l’antiga fàbrica MOBBA preveu dues fases d’actuació. La primera es durà a terme durant els propers mesos i és una mesura de contenció. Es realitzarà una intervenció per tal de garantir que els despreniments de façana que es puguin produir no arribin al carrer. D’altra banda, en el terreny de la salut pública s’ha comunicat als veïns que s’ha procedit a la desratització de la zona i que s’incidirà en el seguiment per tal de contenir la situació.   Pel que fa a l’enderrocament, aquesta mesura també es desenvoluparà per fases. La pastilla compresa entre els carrers Eduard Maristany, Sant Isidre, Colom i Dos de Maig té la qualificació de zona verda. La primera fase consistirà en enderrocar l’edifici més alt de la MOBBA, tocant a Dos de Maig, permetent esponjar el barri i l’obertura al mar del carrer Sant Isidre. L’enderroc precedirà una actuació de microurbanisme que consistirà en arranjar el paviment, la millora d’il•luminació i posar cert mobiliari que permeti la dignificació de l’indret i que els veïns i veïnes en puguin fer ús a l’espera de la reurbanització definitiva.   Reurbanització del carrer Mossèn Anton Un altre tema que s’ha abordat amb els veïns ha estat el projecte de reurbanització del carrer de Mossèn Anton. Oriol Lladó ha explicat que el projecte es licitarà pròximament de forma que les obres de sanejament i pavimentació d’aquest carrer es podran iniciar en els propers mesos amb l’objectiu de millorar el seu estat i també la mobilitat d’aquest sector del Centre de la ciutat.

El Ple impulsa la protecció del patrimoni de la ciutat i s’oposa als abusos de les elèctriques

El Ple ordinari d’aquest mes de febrer va començar amb la lectura, per part de l’alcaldessa Dolors Sabater, de la declaració institucional en commemoració del Dia Internacional de la Dona que se celebrarà el proper 8 de març. En la part resolutiva es va aprovar la modificació del PGM que permet millorar les voreres del carrer Jaume Ribó i l’ampliació de les oficines del Grup Giró, ajudant, doncs, a la competitivitat de la nostra ciutat en clau industrial. També es va aprovar la modificació del pla especial de protecció de patrimoni per tal de poder protegir millor les cases de pescadors del barri del centre que es troben en mal estat, ajudant així a preservar el patrimoni històric i arquitectònic de la nostra ciutat.  En l’apartat de mocions es va impulsar, per unanimitat, una moció per demanar al Congrés  que es modifiqui la llei de jurisdicció voluntària que limita els drets de les persones amb discapacitat sensorial, evitant així que pateixin cap tipus de discriminació. També es va aprovar una iniciativa contra l’abús de les empreses elèctriques i pel compliment del protocol de pobresa energètica. Complint els compromisos adquirits, els tres grups de govern van demanar, mitjançant una moció a AMB i Generalitat, el trasllat definitiu del col·lector de llevant, agraint alhora la bona feina feta pels professionals de la casa quan s’hi van produir fuites arran de la tempesta de fa unes setmanes. Per acabar, volem fer esment a la lamentable actuació del regidor d’Unió, que amb la seva abstenció va permetre,a  iniciativa del PP, la reprovació de l’alcaldessa per assistir a l’acte de suport als encausats pel 9N, que va tenir lloc el passat 6 de febrer. El fet que Joana Ortega, vicepresidenta de la Generalitat en aquell moment, fos membre del seu partit, així com l’exercici democràtic que va representar el 9N, ens semblen motius suficients per haver-hi votat en contra, però no va ser així. Només Guanyem Bdn en Comú , ICV-EUiA i ERC s’hi van oposar.

La línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris, a partir del 28 de febrer

Des d’ahir dimarts, 28 de febrer, la línia d’autobús B7 es fusiona amb la B44, millorant la freqüència de pas i ampliant els horaris. La línia resultant, la nova B7, uneix els barris de Pomar, Morera, Canyadó, Casagemes i Centre amb el Front Marítim, la Mora i les estacions de Renfe de Badalona i Sant Adrià de Besòs, així com amb l’estació del Trambesòs.   D’aquesta manera, la línia B7 amplia la connexió del Front Marítim amb el centre de la ciutat, facilitant l’accés al metro Pompeu Fabra i als equipaments de la ciutat. Així mateix, el seu pas per Via Augusta i Francesc Layret permet millorar la connexió amb altres línies de la xarxa d’autobusos.   Per la banda nord, la B7 enllaça els barris de Morera, Pomar, Canyadó i Casagemes amb el centre de la ciutat, incloent la millora de la connexió directa amb el Front Marítim, les platges i les estacions ferroviàries de Badalona i Sant Adrià de Besòs. Per al veïnat d’aquests barris l’ampliació de la línia B7 també suposa una millora en l’oferta d’autobús, atès que tenen servei el cap de setmana i durant el mes d’agost. La freqüència de pas de la nova línia B7 és de 20 minuts els dies feiners i també allarga el servei al vespre fins a dues expedicions més. Als festius la freqüència de pas és de 35 minuts. Aquesta millora en la freqüència i l’ampliació del trajecte de la B7 respon també a una reivindicació del veïnat de la Mora.   D’altra banda, la fusió de les línies B7 i B44 comporta la supressió de dues parades de regulació que generaven problemes de trànsit. Per una banda la parada de Mossèn Anton Romeu de la B7 i, per l’altra, la parada de Martí Pujol de la B44.   Amb motiu del nou recorregut de la B7, el regidor d’Espais Públics i Mobilitat, Francesc Duran, i la regidora del Districte 5, Agnès Rotger, vann fer ahir al matí un trajecte acompanyats del veïnat.