ERC Badalona

Totes les notícies

El Ple de maig aprova definitivament el pressupost i l'annex d'inversions

El ple ordinari d’aquest mes de maig va començar amb la lectura, per part de l’alcaldessa, de la declaració institucional que proclamava Badalona ciutat amiga de l’acolliment familiar. Així, s’ha volgut posar en valor la segona edició de la setmana de l’acolliment familiar que enguany té lloc a Badalona i que, el passat dilluns 29 de maig es va reforçar amb la signatura d’un conveni entre la Generalitat i l’Ajuntament (amb assistència de la consellera Dolors Bassa), per a la seva promoció a la ciutat.   El punt més destacable del Ple, però, va ser l’aprovació definitiva del pressupost 2017, que, recordem, compta amb un annex d’inversions important que va anar acompanyat d’ un procés participatiu on la ciutadania de Badalona va decidir on i com invertir 14 milions d’euros. Aquest és un fet molt important, que permetrà tirar endavant diversos projectes de millora per a tota la ciutat.   En l’apartat de mocions, volem destacar el posicionament d’ERC a favor de la construcció del Museu del Còmic a Badalona, aprovant una moció del PSC que anava en aquest sentit. Continuem pensant que aquest equipament serà important per la ciutat i que des del Departament de Cultura de la Generalitat mantenen en seu compromís i no hi han deixat de treballar.  

La consellera Bassa i l’alcaldessa Sabater signen un conveni per a promoure l’acolliment familiar a Badalona

La consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, i l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, han signat aquest matí un conveni per a la promoció de l’acolliment familiar a la ciutat. Es tracta d’una de les mesures de promoció que ha iniciat l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció (ICAA) dins del pla estratègic que té com a objectiu augmentar el nombre de famílies acollidores i garantir que cap infant d’entre 0 i 6 anys visqui en un centre de protecció.   La consellera ha assegurat que “des del Departament estem posant tots els esforços per poder garantir el dret dels infants a viure en família i això passa per donar a conèixer l’acolliment familiar, una mesura de protecció que és desconeguda pel gairebé 50% de la població”. En aquest sentit, Bassa ha anunciat que des de l’ICAA s’ha elaborat un estudi de segmentació que ha permès conèixer quines són les famílies més susceptibles de fer aquest gest i on es troben, “aquestes dades han estat creuades amb les dels infants que necessiten ser acollits i ens han permès llistar 8 municipis prioritaris, un dels quals és Badalona”, ha assegurat.   Al seu torn, l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha destacat “el compromís municipal amb la infància com a col·lectiu d’atenció prioritària per la seva especial vulnerabilitat”. En aquesta línia, ha assenyalat les accions dutes a terme des de la regidoria de Serveis Socials en l’impuls i la constitució de la Taula d’Infància i Adolescència de Badalona (TIAB), i en especial a les actuacions amb infància en risc. Sabater s’ha compromès a impulsar mesures de promoció de l’acolliment a la ciutat i ha posat de relleu la importància de donar respostes conjuntes, entre tots els agents que a Badalona treballen en els diferents àmbits on es desenvolupa la vida dels infants.   El conveni signat avui suposa un compromís per part de l’Ajuntament de Badalona de crear circuits estables de promoció de l’acolliment a la ciutat, fer un mínim de dues sessions informatives cada any i promoure una declaració institucional per visualitzar el seu compromís amb la protecció de la infància i declarar-se municipi amic de l’acolliment familiar.

Raül Vado al "Tot Badalona": Volem votar... i votarem!

Entre un 75% i un 80% dels catalans i catalanes estem a favor que se’ns consulti sobre que volem ser i com ens volem organitzar com a societat. La immensa majoria dels nostres veïns i veïnes consideren que el problema d’encaix amb un estat espanyol cada vegada més reaccionari, és més democràcia. I la immensa majoria d’aquesta majoria desitja que sigui un referèndum acordat amb l’Estat, menys l’Estat espanyol que s’hi nega reiteradament. La voluntat de solucionar els problemes democràticament és transversal a tota la societat catalana i ens uneix, de facto, en els ideals republicans que giren al voltant d’una societat organitzada, segons els valors de la llibertat, de la justícia i de la igualtat. Actualment, els catalans i catalanes anem més enllà i l’última enquesta del CEO del passat març ens diu que si finalment l’Estat espanyol es nega a donar veu als seus ciutadans, aquests anirien a votar en un 73,4% en un Referèndum unilateral. Aquestes són les ganes de democràcia que tenim a Catalunya! I, no ho dubteu, tindrem la possibilitat aquesta tardor de donar la nostra opinió perquè aquesta és la base de la democràcia, i la forma d’expressió fonamental en democràcia és el vot, tant dels que volen votar Sí a una nova República com els que volen votar que No. Perquè tots els demòcrates compartim la voluntat de votar, que és més important que votar Sí o No. Ara, no és cap sorpresa que a ERC farem campanya pel Sí, perquè només des de l’esquerra i el republicanisme la societat catalana podrà afrontar amb garanties d'èxit la globalització econòmica i cultural mitjançant les eines pròpies d’un estat modern, republicà i sobirà. Podeu trobar l'article original aquí

Entitats Socials i l’Ajuntament constitueixen la Taula Sense Llar de Badalona

El passat dojous 25 de maig es va presentar la Taula Sense Llar de Badalona constituïda per l’Ajuntament i per un grup d’entitats badalonines que treballen des de fa anys en projectes d’acció social i, particularment, implicades en l’atenció a  persones en situació d’alta vulnerabilitat habitacional i en risc d’exclusió social. La Taula treballarà de manera coordinada per abordar la realitat de les persones que viuen al carrer, en infrahabitatges o en altres situacions de vulnerabilitat habitacional. El repte final és treballar per aconseguir que no hi hagi persones sense llar a Badalona.   L’acte de presentació va tenir lloc a la sala de premsa de l’edifici el Viver de Badalona amb la regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament, Agnès Rotger, i de representants de les entitats que conformen la Taula: Càritas Diocesana de Barcelona; Fundació Roca i Pi; Fundació Mambré; Fundació Acollida i Esperança i Creu Roja Barcelonès Nord.       Objectius de la Taula Sense Llar de Badalona -  Conèixer i coordinar tots els programes i serveis que a Badalona funcionen per donar atenció a les persones sense llar. -  Realitzar recollides de dades conjuntes de l’activitat desenvolupada i dels perfils dels usuaris i usuàries dels diversos serveis d’atenció, que permetin una anàlisi i una diagnosi del sensellarisme a la ciutat. -  Optimitzar els recursos existents i facilitar la continuïtat assistencial. -  Donar visibilitat a la realitat de les persones sense llar amb l’objectiu de sensibilitzar i conscienciar la ciutadania. Comunicar el treball de la Taula i cercar la implicació de tothom en la recerca de solucions: veïnat; teixit associatiu; representants polítics i mitjans de comunicació, entre altres. -  Promoure nous projectes d’atenció a les persones sense llar amb la implicació dels grups municipals i del conjunt d’entitats d’acció social de la ciutat.   Primers objectius de la Taula Amb l’horitzó del període 2017/2018 la Taula Sense Llar de Badalona ha avançat que una de les seves primeres tasques serà el desenvolupament d’eines i metodologies per a una recollida de dades conjunta sobre els programes i els serveis que funcionen a Badalona per a les persones sense llar.

L’Ajuntament de Badalona construirà 3 promocions d’habitatges que es destinaran a lloguer social

El govern municipal ha acordat destinar una part del superàvit de l’exercici de 2016 a la construcció de 3 promocions d’habitatges de lloguer social en diferents barris de la ciutat. L’objectiu és crear una parc públic d’habitatge a Badalona ja que en l’actualitat l’Ajuntament no disposa de pisos destinats a lloguer social.   Recordem que l’Ajuntament de Badalona va tancar l’exercici de 2016 amb un superàvit de 21 milions. Davant d’aquesta situació de control pressupostari, el govern municipal ha decidit destinar part del superàvit a inversions socials i sostenibles, una de les quals serà la construcció d’aquestes tres futures promocions que sumaran més de 40 habitatges. Actualment, l’Ajuntament de Badalona no disposa de parc públic d’habitatge.   El primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó, ha explicat que s’estan estudiant tres emplaçaments diferents de la ciutat per construir aquests tres edificis i que en les propers setmanes es concretaran els solars i el procés de licitació. “Durant els propers mesos es licitaran els projectes de les 3 promocions i es treballa per poder licitar les obres durant el primer trimestre del 2018” ha afirmat Lladó qui també ha destacat que “diferents serveis de l’Àrea d’Urbanisme estan treballant intensament per poder presentar tan aviat com sigui possible les ubicacions i el procés”. “La inexistència de polítiques públiques d’habitatge durant el mandat anterior ha propiciat que actualment Badalona no disposi de parc públic; la voluntat de l’Ajuntament és corregir aquesta anomalia”, ha afegit.

La façana de l’Ajuntament s’il•luminarà de color taronja per sumar-se aquest dimecres al Dia Nacional de l’Epilèpsia

La façana de l’Ajuntament de Badalona s’il·luminarà de color taronja la nit de dimarts a dimecres sumant-se a la iniciativa: “Dona la cara per l’epilèpsia” que promou la Federación Española de Epilepsia (FEDE) amb motiu del Dia Nacional de l’Epilèpsia aquest dimecres, 24 de maig, a la que dona suport l’AAEB.   Amb aquest gest, l’Ajuntament vol contribuir a promoure el compromís de la ciutat amb les necessitats i els drets de les persones amb epilèpsia. Així mateix, l’Asociación Amigos del Epiléptico de Badalona, instal·larà dimecres una carpa a la plaça de la Vila per donar a conèixer el treball que s’està fent per millorar el coneixement de la ciutadania sobre l’epilèpsia i promoure l’autonomia, el benestar familiar i la inclusió escolar i social de les persones afectades.   L’Asociación Amigos del Epiléptico és una entitat de Badalona que des de la seva fundació l’any 1996 ha desenvolupat una important tasca d’informació i sensibilització ciutadana i de suport als afectats i a les seves famílies. L’Associació porta a terme cada any tallers a les escoles que arriben a més de 3.000 alumnes i ofereix orientació, acompanyament i assessorament a les persones afectades per epilèpsia de la nostra ciutat.   L’epilèpsia és un dels trastorns neurològics més comuns. Així, segons l’Organització Mundial de la Salud (OMS), uns cinquanta milions de persones pateixen epilèpsia. A Espanya es diagnostiquen cada any més de 20.000 nous casos, tractant-se d’un dels problemes de salut crònics més freqüents.   Per al 5è tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit Badalona Justa i Inclusiva, Francesc Ribot, “és fonamental donar suport al treball que desenvolupen les entitats de salut per la importància que té en la promoció de valors com la solidaritat i la no discriminació i per contribuir, des de la proximitat, a millorar el benestar i la integració de les persones”.   La iniciativa: “Dona la cara per l’epilèpsia” té l’objectiu de promoure la implicació dels professionals de diferents àmbits com la salut, l’educació, la cultura, la política, el social, etc, per tal que contribueixin a donar a conèixer i conscienciar la societat sobre l’epilèpsia i les dificultats que, encara ara, moltes persones afectades han d’afrontar per evitar l’estigma social i la discriminació.

L’Ajuntament de Badalona posa en funcionament un punt d’Orientació Jurídica a la ciutadania en matèria de clàusules abusives en els préstecs hipotecaris

L’Ajuntament de Badalona potencia l’Oficina d’Atenció al Consumidor amb un servei específic d’assessorament per a les qüestions relacionades amb les clàusules abusives en els préstecs hipotecaris. L’objectiu és donar resposta a l’augment de peticions d’orientació jurídica de la ciutadania per la possible existència de clàusules abusives, especialment de clàusules sòl, als seus contractes de préstec hipotecari.   L’ampliació del servei d’assessorament en matèria de préstecs hipotecaris compta amb la col·laboració del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) i amb el suport de la Diputació de Barcelona, tal com es va recollir en el conveni de col·laboració signat el passat 13 de març. L’assessorament el presten lletrats o lletrades del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona amb acreditada experiència en l’àmbit de l’assistència jurídica gratuïta i especialment en dret civil i hipotecari.   Aquest servei es presta des d’avui, 16 de maig, i fins al pròxim 27 de desembre, per fer-lo coincident amb el període en el qual les entitats financeres haurien de retornar els imports corresponents.   Qualsevol persona, sigui o no de Badalona, pot sol·licitar cita prèvia per aquest servei a través del web de l’Ajuntament (www.badalona.cat) o bé trucant al telèfon 93 483 27 44 on donaran la informació i la cita corresponent. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor es troba a l’edifici municipal el Viver, Pl. Assemblea de Catalunya, 9-12.

L’Ajuntament adjudica les obres de reparació del pont del Petroli per tal que pugui obrir-se durant l’estiu

La Mesa Permanent de Contractació de l’Ajuntament de Badalona ha procedit aquest migdia a l’adjudicació de les obres de reparació del pont del Petroli un cop analitzades totes les ofertes presentades. La previsió és que les obres puguin iniciar-se en un termini de dues setmanes amb l’objectiu que al llarg de l’estiu es pugui reobrir al públic.   Les obres de reparació del pont del Petroli, malmès pels efectes del temporal de mar del passat mes de gener, s’han adjudicat per un import de 216.280,26 euros (IVA inclòs), la qual cosa ha representat un 10,5% menys de l’import total de sortida.   A la Mesa de Contractació, presidida pel primer tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Habitable, Oriol Lladó, hi ha representants de tots els grups municipals de l’Ajuntament    Una cursa contrarellotge Els actuals terminis d’obres al pont del Petroli arriben després d’un procés d’anàlisi i estudi que va començar el 23 de gener de 2017, l’endemà del temporal, quan l’alcaldessa Dolors Sabater va signar el decret d’emergència per poder reparar els desperfectes causats per les onades de més de sis metres que van impactar contra l’estructura del pont.   Immediatament, es va realitzar una inspecció de la part emergida del pont que evidenciava la necessitat de reposicionar la darrera part de la passera i de recol·locar tant les bigues del paviment de fusta com la barana d’acer inoxidable de la plataforma final del pont. L’Ajuntament va preveure llavors una partida econòmica extraordinària de 325.000 euros per poder avançar els diners en cas que fos necessari.   Un cop l’estat de la mar ho va permetre, es va efectuar una anàlisi submarina de l’estructura del pont, així com una supervisió minuciosa des d’una embarcació de la part emergida. Les inspeccions submarines van determinar que havien desaparegut 13 ànodes de sacrifici, les peces que protegeixen les columnes metàl·liques de la corrosió i que es col·loquen en cadascuna d’elles.

L’Ajuntament de Badalona ha iniciat el procediment per rescindir el contracte amb l’empresa responsable de la neteja als edificis de l'IMSP

L’Ajuntament de Badalona rescindirà el contracte amb l’empresa Kles Servicios Integrales responsable de la neteja als edificis de l'Institut Municipal de Serveis Personals (IMSP). Així ho ha comunicat aquest matí en una reunió el 5è tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Justa i Inclusiva, Francesc Ribot, amb els representants dels treballadors i la gerència de l’IMSP.   El procés de rescissió s’ha iniciat aquesta setmana una vegada que l’empresa no ha aportat a l’IMSP el certificat assegurant que es troba al corrent de les seves obligacions amb Hisenda. El govern municipal ja havia intercedit entre els representants de les treballadores i treballadors i la direcció de l’empresa Kles Servicios Integrales durant les últimes setmanes per negociar i arribar a acords per garantir el cobrament salarial.   En la reunió d’avui, el regidor Francesc Ribot ha compartit la preocupació amb els sindicats per la situació de l’empresa i, especialment de les seves treballadores que, segons ha sortit en els mitjans de comunicació, ha entrat en un procediment concursal per un deute amb Hisenda. Per aquest motiu, des del govern municipal, una vegada es nomeni l’administrador concursal, es demanarà que es permeti la rescissió del contracte tan aviat com sigui possible per poder encarregar, amb caràcter d’urgència, la neteja dels edificis de l’IMSP a una altra empresa.   L’Ajuntament de Badalona, ha assegurat Francesc Ribot, ja està treballant en l’elaboració d’un nou plec de condicions per a la contractació d’una nova empresa de neteja que “incorpori clàusules on s’especifiqui que serà motiu de rescissió del contracte, no només no estar al corrent dels pagaments de Seguretat Social o Hisenda, sinó també l’impagament, o el retard, dels salaris dels treballadors i treballadores, cosa que en l’actual plec de condicions no existia i, per això, fins ara, no havíem pogut iniciar l’expedient de rescissió.