ERC Badalona

Totes les notícies

Badalona consolida al gener la tendència a la baixa en les xifres de l’atur

La xifra de persones en situació d’atur a Badalona del mes de gener de 2017 consolida la tendència a la baixa dels darrers dos mesos amb una mínima disminució respecte al mes de desembre de 2016 del 0,01%.   La variació interanual s’ha situat en un -14,06%, de manera que durant els últims 12 mesos la xifra d’aturats a Badalona s’ha reduït en 2.554 persones. Actualment a Badalona hi ha 15.614 persones que es troben en situació de desocupació.   En el conjunt de municipis del Barcelonès les llistes de desocupació s’han incrementat un 0,56% de mitjana durant l’últim mes, la qual cosa significa que ha augmentat en 694 les persones en situació d’atur, per a un total de 124.018.   Aquestes xifres s’han extret del recull de primeres dades de la Xarxa d’Observatoris del Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona i de l’Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació (IMPO) de l’Ajuntament de Badalona, els quals prenen com a font original les dades globals del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

El projecte de reforma de la plaça Trafalgar de Llefià tindrà un pressupost d’1,5 milions d’euros

Els tècnics d’Urbanisme de l’Ajuntament i de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han pressupostat en 1,5 milions d’euros el projecte bàsic de la reforma de la plaça Trafalgar del barri de Llefià. Després de reunions informatives i de la creació d’una comissió de treball i seguiment amb el veïnat, els tècnics han presentat una primera estimació de calendari que situa l’inici de les obres al mes d’abril de 2018 i la finalització l’abril del 2019. El projecte de reforma de la plaça Trafalgar preveu la creació d’un espai lliure amb molta vegetació, pensada per tal que la ciutadania pugui descansar i passejar, però també amb zones per a realitzar altres activitats. El desnivell amb l’avinguda del Marquès de Sant Mori quedarà resolt mitjançant una grada, amb una part enjardinada i una altra adequada per a asseure’s, la qual cosa convertirà aquest espai en un eventual escenari. L’objectiu de reforçar la centralitat de la plaça Trafalgar també es resolt millorant la connectivitat i l’accessibilitat urbana amb els diferents carrers de l’entorn. A l’interior de la plaça es crearan plataformes úniques de vianants, rampes i noves àrees de jocs infantils. El projecte inclou la recol•locació de les pistes de petanca, el bar i s’habilitarà la pèrgola de la plaça de manera que serveixi d’escenari a l’aire lliure per a esdeveniments, espectacles o concerts. Una segona fase del projecte planteja l’equipament de l’escenari, de 93m2 de superfície i unes dimensions de 14,3 m x 6,5m, inclosos els quadres elèctrics i els equipaments necessaris per a festes i espectacles. A sota de la pèrgola també es disposaria d’un espai per a magatzem (75m2) i per a lavabos. Aquestes actuacions, pressupostades en 352.000 euros, podrien executar-se conjuntament amb la primera fase si el projecte final s’ajustés a les inversions previstes.  

El Ple aprova el nou conveni entre l'Ajuntament i el C.F. Badalona i es compromet a dignificar la plaça de l'Alcalde Xifré

El primer Ple de l’any va començar, com ha estat habitual en aquesta legislatura, amb un minut de silenci per les víctimes de la violència contra les dones. Seguidament i ja en la part resolutiva, es van aprovar diverses mesures importants, com la inversió de prop d’un milió d’euros en polítiques contra l’atur, l’esperat conveni entre l’ajuntament i el C.F Badalona, la partida especial que ha de permetre la restauració del pont del petroli -força malmès pel temporal de la setmana passada- o la tramitació dels plusos de la Guàrdia Urbana, que han d’ajudar a avançar cap a un nou model policial a la nostra ciutat. En l’apartat de mocions podem destacar l’aprovació, amb l’abstenció del PP, de la iniciativa de l’Associació Cultural Alcalde Xifré, que demanava que es dignifiqués la plaça que porta el seu nom i que es donés suport institucional a la commemoració del seu afusellament el 15 de febrer. Així s’hi va comprometre el primer tinent d’alcaldia Oriol Lladó, que va recollir la petició de l’entitat. També va ser rellevant l’aprovació de la moció que presentava el nostre grup, juntament amb el del PSC, per tal que el Ple s’adherís a la campanya “casa nostra és casa vostra” d’acollida de refugiats. Malauradament, no va ser possible que el text es convertís en declaració institucional, a causa de l'oposició del PP. Finalment, un dels aspectes negatius del passat Ple, que no podem deixar de lamentar, va ser la manca d’acord per tal que l’ajuntament es presenti, en tant que acusació particular, en casos d’agressions xenòfobes i racistes, com les que va patir la companya Fàtima Taleb la setmana passada. Actituds frívoles com les del PP no ajuden a evitar la normalització del racisme entre la ciutadania i dificulten la tasca per poder-la combatre.  

L’Ajuntament de Badalona introdueix criteris socials en la licitació dels contractes dels serveis de neteja i manteniment d’espais verds

 L’Ajuntament de Badalona ha començat a introduir criteris socials en la licitació dels contractes dels serveis de neteja i manteniment d’espais verds de la ciutat. Així, entre els requisits, es valorarà positivament que les empreses que optin al contracte promoguin l’ocupació per a persones amb dificultats d’accés al mercat laboral. Es tracta d’un nou pas per fer una contractació pública més compromesa socialment.   La Junta de Govern Local de l’Ajuntament ha aprovat recentment el plec de prescripcions tècniques i de clàusules administratives del contracte de servei de neteja i manteniment dels espais verds i de les xarxes de reg del Parc de Montigalà, Parc G-5, zones verdes de l’antic escorxador de Badalona al barri de la Salut i el manteniment de la plaça Pompeu Fabra. El pressupost màxim de licitació supera l’1,6 milions d’euros i el contracte tindrà un termini de 4 anys.   Entre les obligacions de caire social introduïdes específicament es ponderarà que l’empresa adjudicatària reservi contractes per a persones amb diversitat funcional, en risc d’exclusió social o amb serioses dificultats per accedir al mercat laboral. A més, s’estableix que es reservi un 5% del preu d’adjudicació per a la subcontractació de centres de treball especial o d’inserció laboral. D’altra banda, es sol·licitarà una declaració responsable de l’empresa assegurant que compleix amb les obligacions fiscals i que no evadeixin impostos a paradisos fiscals i també de compromís de pagament de salaris dignes, vetllar pels drets laborals del seu personal i que s’organitzin durant el període d’adjudicacions, accions de formació que millorin les capacitats i qualificacions de la seva plantilla.   La voluntat del Govern és que les clàusules socials es vagin incorporant al funcionament habitual i siguin d’obligat compliment en tota la contractació pública municipal. Són mesures que s’estan desenvolupant i coordinant en un treball en xarxa amb altres grans ajuntaments com ara Barcelona o Sabadell.

El govern presenta la proposta de Pressupost municipal 2017 a tots els districtes de la ciutat a través de 6 sessions informatives obertes a la ciutadania

L’Ajuntament de Badalona, atenent les normes que regulen la participació ciutadana, ha convocat sessions d’Audiència Pública per tal d’informar sobre la proposta del Pla d’Inversions Municipal (PIM) d’aquest mandat i la proposta de Pressupost Municipal per al 2017.   En el calendari previst hi ha una sessió informativa a cadascun dels districtes de la ciutat. Els dies i els llocs són els següents: -       1 de febrer a les 19.00 hores al Centre Cívic Dalt la Vila (c/Germà Bernabé 1-7), al Districte 1. -       2 de febrer a les 19.00 hores a la seu del Districte 5 (avinguda d’Alfons XIII, 114). -       7 de febrer a les 19.00 hores al Centre Cívic de la Salut (Av. Marquès de Sant Mori, s/n), al Districte 4. -       8 de febrer a les 19.00 hores al Centre Cívic de Can Cabanyes (Rambla de Sant Joan 59-77), al Districte 2. -       9 de febrer a les 18.00 hores al Centre Cívic de Sant Roc (c/Sant Joan Evangelista s/n), al Districte 6. -       13 de febrer a les 19.00 hores al Centre Cívic de la Morera (avinguda Bac de Roda, 42-44), al Districte 3.   Pressupost municipal 2017 La proposta del Govern del Pressupost municipal 2017 vol consolidar i enfortir les polítiques socials. La proposta d’aquest exercici se situa en 159.324.919 euros, la qual cosa suposa un increment de 2,8 milions d’euros en relació al 2016. El pressupost ordinari d’enguany té com a objectiu consolidar els avenços socials assolits en el pressupost del 2016 en qüestions tan importants com les beques menjador, els serveis d’ajuts a domicili i l’atenció d’urgències socials. Els increments més importants de cara a l’exercici de 2017 aniran destinats a Plans d’Ocupació, Acció Social, Educació, Dona, Joventut i Cultura.   Pla d’Inversions Municipal Recordem que la renovació dels equipaments educatius i la millora de l’espai públic, el clavegueram i l’enllumenat van ser els projectes de ciutat més votats en el procés participatiu del Pressupost d’inversions municipal de Badalona que es va portar a terme entre el 14 i el 27 de novembre de 2016.

Badalona destina 325.000 euros a la reparació del pont del Petroli afectat pel temporal

L’Ajuntament de Badalona destinarà 325.000 euros per rehabilitar integralment el pont del Petroli. La intervenció servirà per reparar els danys que ha patit després de ser sacsejat pel temporal que va afectar el litoral badaloní amb onades de fins a 8 metres.   Segons l’informe preliminar, a la plataforma final s’han destruït bona part de les bigues de fusta que suporten el paviment i, en gran mesura, són irrecuperables. La barana d’acer inoxidable també ha resultat molt malmesa i es podran recuperar pocs elements. No semblen afectats els pilons; la plataforma de formigó armat; els voladissos d’acer inoxidable i la torre de senyalització, inclòs el seu ancoratge.   Pel que fa al pantalà l’informe indica que s’ha detectat “un moviment centimètric lateral i longitudinal de la darrera peça, just abans de la plataforma final” i caldrà estudiar si es torna a lloc o no. Igual succeeix amb la detecció de moviments centimètrics verticals o longitudinals en algunes peces. Segons l’informe preliminar, no semblen afectats els pilons, els carregadors de formigó armat, les bigues de formigó i la llosa presenten una “integritat estructural correcta”.   Després d’aquest informe preliminar es farà el peritatge i la valoració de danys i posteriorment es farà l’encàrrec del projecte executiu de reparació i rehabilitació.   Per a fer front a aquesta despesa de 325.000 euros s’habilitarà una partida amb caràcter extraordinari que es portarà a l’aprovació del pròxim Ple municipal.   El segon tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas, ha destacat que “davant del pitjor temporal en molts anys, s’ha actuat ràpidament i en només cinc dies s’ha netejat la sorra de les platges i els sobreeixidors d’aigües pluvials, s’ha recuperat el mobiliari urbà i s’ha posat en marxa la reparació del pont del Petroli”.   Altres afectacions pel temporal L'AMB ha estat fent feines de reparació del mobiliari afectat sobretot pel que fa a les passeres i les dutxes afectades que havien quedat tapades per la sorra.

Badalona activa el Pla Municipal d’Emergències per Contaminació Marina a causa del trencament del col•lector de Llevant

L’Ajuntament de Badalona ha activat el Pla Municipal d’Emergències per Contaminació Marina a causa del trencament del col·lector interceptor de Llevant a l’alçada de la platja de la Mora. Atesa la importància i la previsió de durada de l‘abocament d’aigües residuals que s’ha produït, els tècnics de Medi Ambient i de Protecció Civil l’han activat en fase d’emergència. El Pla contempla la prohibició del bany i el tancament parcial de les platges i les zones de bany afectades.   El recent temporal que va patir el litoral badaloní va provocar el passat dia 22 danys importants en el col·lector de Llevant, la infraestructura que porta les aigües residuals de Badalona i Montgat cap a la depuradora de Sant Adrià de Besòs per al seu tractament. Després que els serveis tècnics de l’Ajuntament detectessin la incidència, es va procedir a l’inici de les obres per reparar els danys tal com va acordar d’urgència les administracions públiques implicades.   L’episodi de contaminació de les aigües marines es donarà per finalitzat quan els resultats de les anàlisis de control de l’aigua tornin als seus nivells normals. Mentrestant continuarà activat el Pla Municipal d’Emergències i es manté la prohibició de bany i d’accés a les zones afectades.   Des del dia 23 de gener, just l’endemà del trencament del col·lector, equips tècnics coordinats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que és l’administració responsable del manteniment, treballen les 24 hores del dia per poder desviar les aigües residuals del tram afectat del col·lector. S’està actuant per resoldre la situació en el termini més breu possible. L’Ajuntament de Badalona demana disculpes per les molèsties que aquests treballs puguin ocasionar al veïnat i agraeix la col·laboració ciutadana.

Badalona ja disposa d’un nou Estadi Municipal amb capacitat per a més de 4.000 persones

L’Estadi Municipal, que es presentarà el proper diumenge, té un aforament de 4.170 persones, disposa de gespa artificial de darrera generació i unes dimensions del camp de joc de 105 x 68 metres. Les obres han tingut una durada de 19 mesos amb una inversió de 7.183.708,53 euros. Després de deixar l’històric camp de l’avinguda de Navarra i de jugar durant uns anys al Camp municipal de Montigalà, el Club de Futbol Badalona podrà començar a fer ús de forma immediata del nou Estadi, tal i com estableix el conveni entre Ajuntament i club que el Ple ha d’aprovar la setmana vinent. L’equip de futbol del Seagull, de la segona divisió femenina, també farà ús de les instal·lacions.   L’Estadi té un edifici on acull la zona dels vestidors; les oficines amb espais per a administració i sales de reunions; els magatzems; les sales tècniques des d’on es controlen les instal·lacions; zones de restauració i serveis públics, així com un espai per a zona de premsa per atendre els mitjans de comunicació.   Pel que fa a la zona de vestidors s’ha distribuït en 2 vestidors grans; 3 per a grups i 2 per a àrbitres.   En referència a la zona de premsa, l’Estadi Municipal ofereix 4 cabines per als mitjans audiovisuals de ràdio i televisió; una zona per als mitjans escrits i una sala de premsa.   L’Estadi Municipal té una zona especialment adaptada a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda tant pel que fa als accessos, visibilitat i serveis públics.   L’accés a l’Estadi, situat al barri de Montigalà, es pot fer des de tres punts: - Sud (per l’avinguda dels Vents, 7). Accés general principal. Hi ha les guinguetes de venda d’entrades i els torns per als controls d’accés. - Est (per l’avinguda dels Vents). Accés a les grades. - Oest (per Travessera de Montigalà). Accessos a la zona de tribuna i a les 5 llotges VIP.   Tot i que la capacitat actual de l’Estadi Municipal és de més de 4.000 espectadors, està dissenyat de manera que el seu aforament es pot ampliar d’una manera àgil.

Localitzat en un magatzem municipal caixes amb vestuari de Guàrdia Urbana per estrenar per valor de 43.230,38 euros

L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha mostrat avui als mitjans de comunicació les caixes que s’han localitzat en un magatzem municipal plenes de vestuari de Guàrdia Urbana per estrenar per valor de 43.230,38 euros. Es tracta de peces de roba (jaquetes, anoracs, polars, camises i pantalons) que porten el logotip de Guàrdia Urbana de Badalona de totes les talles, des de les petites a les més grans. Aquest material, que va ser adquirit per l’Ajuntament de Badalona a les acaballes del mandat corresponent al període 2007-2011 (i que va restar en el magatzem guardat en caixes per estrenar al llarg de tot el mandat 2011-2015), ja no es pot usar a causa de la decisió de canvi d’uniforme de la Guàrdia Urbana que es va prendre en el mandat anterior i que es va executar entre 2012 i 2013.   L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater (que també té les competències en seguretat), ha explicat que en el mandat anterior 2011-2015 es va decidir canviar l’uniforme de Guàrdia Urbana sense haver esgotat tot aquest material encara disponible i per estrenar, una decisió que, segons l’alcaldessa, “no responia a criteris tècnics ni de necessitat”. Segons Sabater “quan hi ha una voluntat de canvi d’uniforme, cal fer una previsió de vida útil del material existent, i un cop aquest s’esgota, ja es pot dur a terme el recanvi” ha afirmat l’alcaldessa, qui ha afegit que “en aquest cas, el govern del PP no va fer aquesta transició i va deixar tot aquest material per estrenar”. També ha indicat que “no hi va haver cap instrucció des de la Generalitat o de qualsevol altra administració que obligués a realitzar aquest canvi de vestuari".   Dolors Sabater considera que “encara s’estan pagant les conseqüències pel fet que durant anys no es fessin les inversions adequades en el material de tot tipus que necessitava Guàrdia Urbana” i ha lamentat “la pèrdua de material i de diners que comporta no poder aprofitar totes aquestes peces de roba”.