ERC Badalona

Després de l’estiu el govern municipal de Badalona continua sense activar-se

Un cop passat l’estiu, el govern del PSC i els Comuns continua sense arrencar. Durant els darrers mesos hem assistit a la paràlisi de diversos serveis públics de la ciutat, com la manca de climatització a diverses biblioteques, que va comportar la impossibilitat de fer-ne ús per part de la ciutadania; o els problemes en el mateix sentit a l’Escola del Mar, que van provocar l’alliberament al mar d’una part del peixos que hi havia.

Tres mesos després de la darrera junta de govern local, el 12 de juny, només s’ha produït una reunió d’aquest organisme (el 9 de setembre). La junta és un element clau en l'organització de qualsevol ajuntament i més en un de la mida del de Badalona. De fet, és la primera junta d’aquest mandat tot i els nombrosos problemes del període estiuenc. El grup d’ERC Avancem-MES hi ha assistit amb veu, però sense vot. I si ens fixem en el que passa en altres municipis similars a Badalona ens trobem que, durant l’estiu, l’Hospitalet de Llobregat ha fet 10 juntes de govern, Sabadell 7 i Terrassa 3.

Atenent a peticions dels veïns i veïnes, els darrers mesos, el grup municipal republicà ha entrat més d’una quinzena d’instàncies sobre diverses millores arreu de la ciutat. La majoria no han estat respostes encara.

Tampoc s’han posat en funcionament les agendes públiques dels nous regidors i regidores; de forma que la ciutadania no pot saber quina feina estan fent. De la mateixa manera, no s’han publicat, encara, les declaracions de béns dels membres de la corporació, malgrat que les tenien a la seva disposició des del principi del mandat.

Per tant, un cop més, volem posar en evidència que el govern del PSC i Comuns, amb només 8 regidors del 27 que conformen el Ple, té greus dificultats per gestionar un ajuntament complex com el de Badalona. Així com destacar que la suposada eficiència que els va dur a encapçalar una moció de censura el juny del 2018, no apareix per enlloc. Al contrari, la ciutat continua patint greus dèficits (cada cop més agreujats) que només es podran solucionar amb amplis consensos de ciutat que, ara mateix, no sembla que siguin a l’horitzó de l’actual administració municipal.