ERC Badalona

Els afectats pel fons immobiliari Lazora a Badalona es reuneixen amb el President del Parlament de Catalunya

El passat mes de juliol el fons d’inversió Lazora va adquirir un complex d’habitatges al barri del Progrés que es trobaven en mans de Solvia, empresa del Banc Sabadell. L’edifici, ubicat al carrer Indústria, on hi viuen 100 famílies en lloguer que ara es troben amenaçades per l’estratègia especulativa de Lazora, que ha començat a notificar, als veïns i a les veïnes que han de renovar contracte. Un augment dels lloguers de prop del 80%, situant-los a l’entorn de 1.900€ al mes.

A mitjans de setembre, els veïns afectats es van posar en contacte amb la Plataforma Sant Roc, el Sindicat de Llogaters i els grups polítics d’ERC Avancem-MES, JuntsxCat i Guanyem Badalona en Comú, que de seguida es van mostrar disposats a ajudar a les persones afectades. Finalment, el govern municipal també es va posar a disposició dels veïns i veïnes i es va impulsar una moció conjunta al Ple Ordinari del mes d’octubre en defensa de les persones afectades, contra l’especulació immobiliària i la pujada abusiva dels preus dels lloguers a Badalona. La moció va comptar amb el suport de tots els grups polítics del Ple.

ERC ja va mostrar la seva preocupació pel desemparament de la ciutadania davant d’aquests fons especulatius que han actuat en altres municipis; com per exemple Sant Joan Despí. En aquest cas, la feina conjunta dels veïns i de les veïnes amb diverses administracions va aconseguir frenar l’augment dels lloguers que pretenia el fons d’inversió.

Avui, els representants dels veïns i veïnes s’han reunit amb diversos grups parlamentaris i amb el president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, per tal d’explicar la seva situació i fer-los arribar les seves queixes. El president s’ha compromès a escriure a Lazora, per posar en valor les demandes del afectats en un context on l’emergència habitacional representa un dels problemes més greus que pateix la societat catalana. Context, que encara s’agreuja més en l’àmbit metropolità.