ERC Badalona

Eduard Puig escollit per àmplia majoria nou president de la Federació Comarcal del Baix Besòs d’Esquerra Republicana de Catalunya

El passat dimecres 15 de gener de 2020 al vespre, la Federació Comarcal del Baix Besòs d’Esquerra Republicana de Catalunya va celebrar a Sant Adrià de Besòs el Congrés on va escollir la nova executiva que liderarà la comarca els propers quatre anys.

L’única candidatura presentada, liderada pel doctor en història Eduard Puig Bordera, va rebre un suport ampli de la militància; amb un 96% de vots afirmatius i un 4% de vots en blanc.

La nova executiva substitueix, així, a l’equip que ha liderat en Miquel Estruch en el mandat d’entre 2015 i 2019 del qual Puig en va formar part com a Secretari de Finances. L’executiva sortint va fer balanç posant en valor el fort creixement que ha experimentat el partit a Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet en el darrer cicle electoral. En aquest últim municipi aconseguint representació al ple municipal amb 3 regidors a les darreres eleccions municipals.

El nou equip - paritari i amb representació dels tres municipis - té per davant els reptes de consolidar els bons resultats de la comarca, seguir creixent i esdevenir un element clau en la conformació dels governs locals a les eleccions municipals de 2023.

Puig ha afirmat que “el Baix Besòs té davant reptes importants on els tres municipis hauran de seguir enfortint les seves relacions i defensar polítiques conjuntes com el projecte de les Tres Xemeneies, la mitigació i resiliència al canvi climàtic, la protecció de la Conca del Besòs i de la Serralada de Marina, la reactivació econòmica amb una indústria de valor afegit o l’impuls de Can Ruti com a pol biomèdic i biotecnològic”, entre d’altres.

Eduard Puig va néixer a Bellpuig (Urgell) el 1982 i ha viscut a Badalona durant la darrera dècada. És llicenciat en Història per la Universitat de Lleida i doctor cum laude en Història per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). És membre del "Grup d'Estudi de les Institucions i de la Societat a la Catalunya Moderna (segles XVI-XIX)" de la UPF i Membre de la Comissió de la Memòria Històrica de Badalona. Ha estat professor i ha escrit i col·laborat en diversos llibres. És assessor del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES a Badalona des de 2015. Recentment, ha estat Secretari d’Organització i Política Municipal d’ERC-Badalona i Secretari de Finances del Baix Besòs.