ERC Badalona

ERC Avancem-MES proposa diverses mesures per reactivar l’economia de Badalona

En la línia de treballar la reactivació econòmica de la ciutat un cop finalitzi la crisi sanitària actual, ERC Avancem-MES ha posat sobre la taula un seguit de mesures que es basen en quatre eixos principals: treball conjunt, diagnosi de la situació, mesures per garantir la liquiditat i mesures a mig termini. Els republicans han mantingut diverses reunions virtuals amb entitats, associacions i actors socials i econòmics de Badalona per tractar la reactivació econòmica.

ERC Avancem-MES considera que cal implicar a tots els actors i entitats: associacions veïnals, entitats socials, sindicats, el món de l’empresa, del comerç, de la restauració, del turisme, així com de la cultura i de l’esport, entre d’altres. Per aquest motiu, és necessari constituir una taula de treball telemàtica que inclogui el govern, els grups de l’oposició i els principals actors socials i econòmics de la ciutat amb l’objectiu de debatre mesures i propostes i prendre decisions col·legiades.

Per poder elaborar un Pla de Reactivació Econòmica efectiu cal conèixer en quin estat es troba el teixit econòmic de la ciutat. Pels republicans, aquesta és una feina que ja s’hauria d’haver començat a fer des de l’inici de la crisi. ERC Avancem-MES demana que aquest estudi s’encarregui de forma urgent a la Diputació de Barcelona, en el cas que el govern badaloní no pugui realitzar-lo en aquests moments.

Mesures a curt termini: assegurar la liquiditat
  • Fer una devolució d’ofici de totes aquelles autoliquidacions efectuades per ocupacions de la via pública, és a dir, les terrasses dels bars i restaurants o també de les taxes dels marxants proporcional al període que no es pugui exercir l'activitat.
  • Agilitzar, en la mesura del que sigui possible, el pagament als proveïdors de l’Ajuntament, intentant prioritzar les PIMES i els autònoms, per no debilitar la seva economia.
  • Compensar la part de l’IBI corresponent als dies de tancament obligatori als comerços i empreses afectades.
  • Reduir proporcionalment als dies de tancament forçós les taxes i/o cànons concessionals que afectin a totes aquelles activitats privades o serveis municipals que en aplicació del Decret del govern espanyol hagin de romandre tancades.
Mig termini: reactivar l’economia
  • Coordinar amb els actors de la ciutat el calendari de totes aquelles activitats, festes i fires que no s’han pogut realitzar durant la quarantena per evitar una saturació.
  • Establir un pla d’ajuts via microcrèdits, subvencions i bonificacions per fer front als pagaments i un pla per reforçar el comerç, els mercats i altres establiments dels nostres barris potenciant així l’economia de proximitat.
  • Impulsar diversos programes d’ajuts per l’economia social, els creadors i les empreses culturals.
  • Definir un pla individualitzat per l’ajornament o el fraccionament de les taxes municipals, sense recàrrecs futurs.
  • Impulsar campanyes d’abast nacional per promoure el turisme a la nostra ciutat aquest estiu.