ERC Badalona

Esquerra Republicana de Badalona votarà en contra de la proposta de cartipàs municipal del PP, que incrementa la despesa en retribucions de càrrecs polítics en més de 170.000 €

Entre les mesures que proposa el nou cartipàs hi ha la creació d’una figura fins ara inexistent, la del portaveu adjunt de grup municipal, amb una assignació salarial de 56.000 euros a l’any. Fins aquest moment, només el president/a i el/la portaveu dels grups polítics podien disposar d’una dedicació exclusiva com aquesta i mai s’havia implementat una proposta així a Badalona. Ni tant sols en els moments de més bonança econòmica. A més, no queden justificades quines són les funcions que hauria de realitzar aquesta nova figura.

Així doncs, l’increment total pel que fa a despeses en retribucions a càrrecs polítics és de més de 170.000 €, una xifra que no és menor i que no respon a una actualització necessària, ja que el cartipàs actual va ser aprovat l’estiu de 2019, després de les darreres eleccions municipals, amb el suport d’una majoria de 16 regidors.

El grup republicà considera inacceptable que en un moment de crisi econòmica i social sense precedents, el PP, que governa amb només 11 regidors i, per tant, en minoria, ara pretengui incrementar les despeses en personal polític de forma tan notable.

A més el govern del PP disminueix els recursos dels grups petits de l’oposició passant d’un diferencial entre el PP i JxCat d’uns 11.850€ a l’any el 2019 a uns 20.770€ a l’any amb el nou cartipàs, debilitant així la capacitat de l’oposició a realitzar la seva tasca.

Per això Esquerra Republicana de Badalona votarà en contra del cartipàs municipal que el govern del PP portarà al Ple del proper dia 29 de maig.

“La figura que del Portaveu Adjunt que proposa el PP considerem que és obscena. El nostre vot serà en contra i en el cas que s’aprovi renunciarem a fer-ne ús com no podria ser de cap altra manera” explica Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal.
Mots clau
: Cartipàs 2020