ERC Badalona

Esquerra Republicana de Badalona defensa el respecte a la llibertat de creences en els ritus funeraris i la llibertat d’expressió en els símbols dels edificis públics

En el primer Ple ordinari de l’Ajuntament de Badalona des de l’inici de la crisi de la COVID-19 - el darrer va ser el mes de febrer -, els republicans han presentat dues mocions. Una que defensa el respecte a la llibertat de creences en els ritus funeraris i una altra que defensa la llibertat d’expressió en els símbols dels edificis públics.

Moció pel respecte a la llibertat de creences en els ritus funeraris

L’alta mortalitat a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19, ha comportat un gran nombre de defuncions i ha posat en evidència que com a societat no estem prou preparats perquè cadascú pugui també accedir a un enterrament o camí de dol conforme a les seves creences o voluntat, ja que els cementiris municipals no estan prou preparats per acollir aquesta diversitat. El grup municipal d’ERC Avancem-MES proposa que es convoqui la Taula de Diàleg Interreligiós de Badalona per tractar aquestes qüestions amb les comunitats implicades. Entre elles habilitar un espai on poder realitzar el ritu funerari adient a aquelles comunitats religioses que així ho demanin de forma expressa.

Moció en favor de la llibertat d’expressió i contra la prohibició de l’exhibició de banderes dites “no oficials” en façanes d'edificis públics

Els republicans consideren que el dictamen que el Tribunal Suprem va emetre l’1 de juny en relació a les banderes dites “no oficials” fereix greument el dret a la llibertat d’expressió i la llibertat política. El grup municipal d’ERC Avancem-MES demana que el Ple refermi el compromís amb la pluralitat social i ideològica, i la capacitat de poder expressar lliurement els acords polítics mitjançant els símbols que democràticament es considerin convenients.

Alex Montornès, portaveu d’ERC Avancem-MES, ha afirmat que “La manifestació d’una reivindicació social, civil o política, a partir de símbols que les representen, mai pot ser considerat com una pèrdua de la neutralitat de les institucions. La mateixa defensa de la neutralitat ja és en si mateix un posicionament polític, i per tant, no neutral.”