ERC Badalona

Esquerra Republicana reclama al govern del PP mesures urgents per ajudar el teixit productiu i comercial de la ciutat

Els republicans es fan ressò de les queixes dels restauradors locals que es senten desatesos per part del govern de Badalona.

Esquerra Republicana ha mostrat la seva preocupació pel desinterès del govern de Badalona en consensuar i implementar mesures que són urgents per facilitar la reactivació econòmica de la ciutat. El grup republicà s’ha fet ressò de les queixes reiterades de diversos sectors econòmics i de manera clara dels restauradors locals que es senten desatesos per un govern que no mostra cap tipus d’empatia ni de sintonia. En aquest sentit, el grup d’ERC Avancem-MES ha demanat una reunió amb les regidories que tenen les competències de comerç i turisme per tal d’expressar la seva preocupació per la situació actual i reclamar mesures urgents.

Els republicans han recordat que altres municipis metropolitans com Santa Coloma de Gramenet o Terrassa ja han aprovat plans a partir d’amplis consensos entre els grups polítics i la societat civil.

Des de finals de març, ERC Avancem-MES ha reclamat en diverses ocasions l’elaboració d’un Pla de Reactivació Social i Econòmica que incorpori una bona diagnosis sobre la situació, una taula de treball conjunta entre govern, oposició i les principals entitats de la ciutat i el desenvolupament de mesures pel curt, mig i llarg termini amb una visió holística de les problemàtiques, dels recursos i de les solucions.

Alex Montornès, portaveu del Grup Municipal d’ERC Avancem-MES, ha afirmat que “han passat 148 dies des de la declaració de l’Estat d’Alarma i a Badalona hem estat incapaços de tirar endavant cap pla per ajudar i per reactivar la nostra economia en sectors tan importants com són la cultura, la restauració o el petit comerç, entre d’altres. Una ajuda de 350€ és un pedaç, no és cap solució. La nostra proposta al Consell Econòmic i Social era sincera. Aprofitem l’agost per treballar entre govern, oposició i els principals actors socials i econòmics un pla integral per tenir-lo operatiu a principis de setembre. No perdem més temps. Nosaltres hi som i hi serem. Però l’alcalde se’ns en va de vacances” i ha recordat que el PP ha governat 90 d’aquests 148 dies.